Witas Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Witam mam trozke nietypowe pytanie chodzi mianowicie o ceny remonty silnika w Magnie z 1982.Wstawilem tydzien temu do warsztatu do wyregulowania i czyszczenia gaznikow, wymiana swiec iogolne przygotowanie do sezonu mialo wyjsc ok 250zl.Niestety dzisiaj dostalem tel ze trzeba wymienic panewki, zregenerowac wal i generalnie remont silnika zrobic. naszczescie nie trzeba wymieniac lancuszkow rozrzadu bo niedawno bylo to robione, ale i tak facet za sama robocizne wola ok 1500zl, razem wszystko ma wyjsc kolo 2000zl. I teraz moja prozba jest taka zebyscie mi napisali czy to rozsadne ceny, czy poszukac kogos innego, czy moze probowac sprzedac motor??Sam juz nie wiem bo 2000 to troche wiecej niz 1/4 wartosci motoru a poniewaz jestem biednym studentem :( to pewnie kase bede pol sezonu zbieral :Djeszcze dodam ze jestem z Leszna a moto wstawilem do Slawka z Lasocic jak ktos jest zorientowany w okolicy to wie o kogo chodzi :P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 co to znaczy "trzeba"?motocykl na chodzie czy nie?jesli tak to daj se siana i jeszcze troszke polataj a potem sprzedaj sprzęta Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Motocykl chodzi jeszcze calkiem niezle tylko jezeli bede jeszcze jezdzil w tym stanie to wal moze sie obrocic i pol silnika rozwali... przynajmniej tak twierdzi fachowiec :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Miałem ten sam dylemat w tym silniku tyle że u mnie był wyhebolony rozrząd a wał był ok. Postanowiłem że na nowy sprzęt i tak mnie nie stać a sprzętem lata się super więc wsadziłęm kasę w remont. To są bardzo drogie silniki jeżeli chodzi o serwis dlatego cena mnie nie dziwi. Jedyne co bym zrobił to podjechał do innego fachowca żeby sprawdził czy rzeczywiście wał jes padnięty.Można to też inaczej sprawdzić czy słychać panewki, czy bierze olej, przy jakich obrotach zapala się kontrola oleju i takie tam. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Takie metody remonty najcześciej starczają na 5 tys km. Jak już kup używany, ale dobry wał, albo cały silnik - wyjdzie taniej i dłużej wytrzyma. Tematyka remontowania silników japońskich była poruszana nie raz.Nawet jednak zdecydujesz się na takei działania, to nie wiem też jak facet chce zrobić to za 2000zł skoro za robociznę woła 1500? Pięć stów na części? Chyba na pierścienie na dwa tłoki, a masz jeszcze dwa, + uszczelki i cała reszta. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 He no dokładnie to aż za tanio chyba że gość po prostu chce wsadziś inny wał a resztę silnika olać. Jak znam życie to ma gdzieś w warsztacie stary silnik do VFy i chce przerzuc części. Chyba jednak zmień serwis. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Z tego co wiem ten facet cieszy sie dobra reputacja i nikomu jeszcze fuszerki nie odwalil raczej przypuszczam ze to ja cos przekrecilem :oops: i moze robocizna 500 a reszta czesci?? orientuje sie ktos z was ile kosztuja panewki do magny '82 albo gdzie to moge sprawdzic? Zreszta chyba sie zdecyduje na ten remont bo niestety nawet jak ja sprzedam i doloze 2000zl to za 9000 nic wiele lepszego nie kupie prawda? Ewentualnie nieco nowsza Magne lub Honde Shadow (Virago itp. jakos mnie nie ciagnie) ale bedzie duze prawdopodobienstwo ze i tak w tym nowym bede musial niedlugo wymienic panewki lub rozrzad... Jesli zle kombinuje to mnie poprawcie, po to sie was pytam :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 No ja doszedłem do podobnego wniosku, czas pokaże czy to była dobra decyzja. Z tego co wiem to do VFy z części silnikowych są tylko oryginały, zero zamienników. Spytaj na PW Piotra Dudka powie ci wszystko co chcesz wiedzieć. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Poproszę Dominika o przeniesienie tematu do Mechaniki, bo w tym kierunku idzie dyskusja.Od siebie powiem tyle, że często okazuje się w trakcie poszczególnych etapów rozbiórki silnika, że do zrobienia jest jeszcze 150 rzeczy. Jeśli chcesz to zrobić dobrze i na oryginalnych cześciach (a tylko wtedy ma to sens, a nie zawsze jest wykonalne) ceny części potrafią "dobić" właściciela. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 to ja zapytam : gdzie mozna sie zorientowac o dostepnosc i ceny czesci oryginalnych do hond ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Chyba w serwisie autoryzowanym, nie ?Wracajac do Magny to trzeba sie znac na tych silnikach zeby wiedziec co sie dzieje, normalna obsluga typu regulacja zaworow wymaga specjalnych narzedzi ale jezeli motocykl ci sie podoba i lubisz na nim jezdzic to najtansza droga jest `nauczenie` sie go, zaopatrzenie sie w niezbedne narzedzia i uzywanie do oporu.W Ameryce uzytkownicy tych motocykli skupieni na liscie Sabmag robia nimi naprawde dlugie przebiegi i nie maja specjalnych problemow.Szukajac blizej to ktory to juz twoj sezon Browarny na tej Sabre ?Na preclach tez jest kilku ludzi jezdzacych Hondami VF i jakos daja sobie rade.Wiadomo nowki to to nie sa, ale z drugiej strony Magna to chopper ktory potrafi niezle dawac, a o takie w Polsce raczej trudno. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 To fakt jest to naprawde szybki chopper i super sie nim jezdzi nie zamienil bym na zaden inny w tej cenie przynajmniej :DJesli chodzi o silnik to slyszalem i czytalem wiele zupelnie roznych opini jedne ze jest bardzo wytrzymaly inne ze czesto nawala... chociaz ostatnio wiecej ze jesli dobrze serwisowany to potrafi duzo przetrzymac :DRozmawialem jeszcze z tym mechanikiem powiedzial ze oprucz panewek silnik jest w niezlym stanie wiec chyba sie zdecyduje na remont, przynajmniej bede wiedzial co jest w srodku i... pojezdze nim jeszcze pare sezonow :PDzieki za wszystkie wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Niestety dzisiaj dostalem tel ze trzeba wymienic panewki, zregenerowac wal i generalnie remont silnika zrobic.?????????????????????????????Co za idiota mechanik opowiada klientowi takie bzdury.Jak ten kretyn chce regenerować wał korbowy?Nie powinien naprawiać kosiarek do trawy.Może niech przerzuci się na naprawę cepów bo tam da się wszystko zregenerować tylko trza umić.W sprawie części dzwonić 032-2587840pozdro Piotr Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Hmm no nie wiem dokladnie w jaki sposob chce to zrobic... ale jest jednym z lepszych mechanikow motorowych w okolicy i z powodzeniem naprawia je od kilkunastu lat wiec chyba wie co robi... moze troche przesadzilem ze stwierdzenie ze ogolnie remont silnika bo tak zle nie jest :D tylko te panewki i co za tym idzie walJa sie na naprawach zbardzo nie znam wiec jesli mowisz ze nie da sie regenerowac walu, to prosze podaj nieco wiecej konstruktywnych ( :D ) argumentow to wtedy uzyje je w nastepnej rozmowie z tym 'fachowcem' no i sam sie czegos dowiemPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Honda nie przewiduje regeneracji walow, tzn szlifowania walu i zalozenie nadwymiarowych panewek, wszelkie naprawy polegaja tylko na wymianie panewek nominalnych w sytuacji ze wal trzyma wymiary.`Polski` remont przez szlifowanie i dorabianie panewek starcza na krotko, bo przeszlifowany wal nie trzyma wymaganej twardosci.Mnie interesuje glownie jak mechanik stwierdzil ze panewki nadaja sie do wymiany ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.