Skocz do zawartości

pierwszy japończyk- co wybrać??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W trakcie wakacji mam zamiar kupić swojego pierwszego japończyka i mam mały dylemat... Interesują mnie głównie 2 maszyny: gs500e i Zephyr ZR550. Co radzicie wybrać?? A może jakieś inne propozycje?? ( żaden ścig, ma być goły ). Kwota którą będę dysponował to ok. 7tyś. Myslałem wcześniej nad starszym CB 750, ale właśnie nie wiem w końcu co wybrać? Wiem, że gs500 jest bardzo popularny ma małe zużycie paliwa itd- praktycznie byłem już zdecydowany żeby go brać, ale wpadł mi w oko także zephyr Co radzicie?? proszę o radę posiadaczy tych maszyn, może jakieś inne propozycje? co sądzicie o tych 3 maszynach?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS 500, na nim jezdze, wiec moge co nieco o nim powiedziec, chociaz ostatnio dosc czesto sie o nim pisze (zobacz tez w innych tematach).

A o reszcie Ci nie powiem ,bo nie jezdzilem...

 

GS - ladny naked ;) ,malo pali, bezawaryjny, generalnie nie do zajechania, bdb dla poczatkujacego, ale mozna nim tez leciec szybko.

Ogolnie jest wygodny i mily dla kierowcy. Servis raczej nie za drogi, motor ogolnie znany i nikt nie narzeka, wiec nie moze byc zly...

 

Za 7 tys. kupisz porzadnego GS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

GS jest dobry dla poczatkujacych. I przede wszystkim to jest prosty silnik - dwa garki, po dwa zawory na cylinder... Dzieki temu masz tanszy serwis - tylko dwa gazniki.

W Kawie masz juz 4 gazniki, duzo wiecej zaworow (ale nie wiel ile on ma na cylinder), 4 swiece... Wszystkiego razy dwa.

Znajomy ma taka Kawe i mowi, ze ma non stop klopoty - rzadko mu sie zdaza, zeby palila na wszystkie 4 cylindry ;).

Ale sam nie jezdzielm, to nie moge sie wypowaidac.

Mam zato GSa i sobie chwale. Dobre, trwale, bezawaryjne, proste moto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe kup sciga i odkrec owiewki bedzie naked ;)

 

hehe.. nie, nie- to ma być naked od urodzenia ;)

Chyba się jednak zdecyduję na gs-kę, ale piszcie dalej opinie na temat tych motorków, chętnie sobie poczytam czy trapiły was jakieś dolegliwości z nimi związane. A jak jest z ramą w gs500? jest dosyć sztywna? zawiesznie, hamulce? miałem okazje przejechać się gską i ją przetestować, ale nie mam porównania do innych japończyków o podobnej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez sie podobaja Zephyr'y. Na allegro sa dwie ciekawe (moim zdaniem) oferty:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46875518

nie wiem czy wart tych 9900 PLN

i drugi, ktory jakby bardziej interesujacy:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=46241823

Ktos jezdzil na takim motocyklu? moze cos powiedziec? Bo widuje czasem takiego czarnego w swojej okolicy i powala mnie na kolana ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z ramą w gs500? jest dosyć sztywna? zawiesznie, hamulce?

 

Rama? hm, waze (w sumie wazylem w poprzednim sezonie) ponad 90 kg. Mam 184 cm, jezdzilem z plecakami, zrywnie i "nie-wolno".

Cos na kolo tez probowalem, ale to tylko pare razy i odwidzialo mi sie - GS nie jest od tego.

Zawieszenie - przod mocno dobija. Ogolnie moto jest bardzo miekkie, ale zarazem super na nasze ulice, jednak gorzej do ostrzejszej jazdy.

Przy jezdzie ponad 140 w zakretach czuc ,ze jest jednak za miekki na to. No ale to jest turystyk, wiec nie ma sie co dziwic.

Hamulce - jedna tarcza, ale sa baardzo dobre. Moze stoppie ciezko postawic, ale jak na jedna tarcze hamuje doskonale.

 

Co chcesz jeszcze wiedziec? Wady?

 

Wady sa subiektywne i wszystko zalezy od Ciebie. Jaki jestes, jakiego masz ducha, czy chcesz jezdzic turystycznie czy jak na MotoGP tylko pomiedzy furami?

Jako turystyk - bardzo dobry na jedna osobe. Druga osoba ma sobie wygodnie, ale za to 6ty bieg juz cienko przyspiesza (nadbieg), ale zawsze mozna jechac na 5tce, lub zmienic przednia zebatke na mniejsza (40-50 zl).

Jako motogp - on po prostu nie zostal do tego stworzony, ale w silniku slychac jeko krzyki "Rob ze mna co chcesz! Ja i tak wytrzymam!"

Mozesz go stawiac na kolo jesli chcesz (i jesli umiesz), ale generalnie tylko ze sprzegla. Palic kapcia mozesz do woli, nawet z dwojki i trojki.

Na zakretach sprawuje sie dobrze, ale przy wiekszych predkosciach (ponad 140) trzesie mu troche dupka, a przod jakby taki nieco niezaufany.

 

ufff, nie wiem co moge wiecej napisac.

Kiedys jak bylem maly szalalem za plastikami (w sumie nadal marze o R1) i kumpel mowi ,ze kupuje sobie idealny motocykl GS 500.

Nie znalem sie zupelnie, ale on mi powiedzial tak, ze to jest idealny srodek, masz wszystko czego chcesz. Bardzo malo pali, malo kosztuje, czesci wszedzie dostaniesz, zawsze go sprzedasz, latwo sie prowadzi, spora kanapa - mozesz wziac kobitke, a swoja moc ma...

Napisal mi jeszcze pare rzeczy o bezawaryjnosci, pieknym wygladzie itp, ale to chyba juz wiesz.

 

Pozostaje jeszcze jedna kwestia - moc.

On nie jest szybki jesli porownujesz go do 600tek czy 1000cow sportowych. Ale jest mocno jezeli przesiadasz sie z 50, 125 czy 250 ccm. Ma potezny potencjal i musisz sie sporo powysilac ,zeby go polozyc na kolano, bo w takim sporcie to latwo (sam sie kladzie).

Na starcie nie wezmie Cie zadne auto (chyba ,ze porche, ferrari itp)

Jezeli pojedziesz turystycznie mozliwe ,ze ktos zacznie Cie wyprzedzac po 160kmh. Ale kto to widzial ,zeby fura motocykl dogonila?

W mojej karierze jeszcze zadne auto mnie nie wzielo i nie wezmie...

 

Koniec, kto wytrzymal ten epos, to szacunek za wytrwalosc ,cierpliwosc ,ewentualnie za chec doinformowania sie ;)

 

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem GS i moge powiedziec ze to bardzo przyjemny motocykl:) Hamulce dobre i przyspieszenie tez (chociaz jak sie przesiadlem na horneta to jak niebo i ziemia:) )ale nie ma co porownywac ,natomiast w kwestii jazdy stuntowej....w moim (rocznik 97 przy kupnie przebieg 14.000tys) po jakis 4tys ostrej jazdy (głownie na kole ,i przeciaganie biegów (gs nie ma odciecia i przy pewnych obrotach <10500 juz go to boli) wysiadła mi panewka na wale remont-1500zl ;) ale moj byl ostro traktowany i moze mialem jakis lipny egzemplarz:) ogolnie polecam na pierwsze moto duzo wybacza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, trochę z innej beczki: ile kosztują opłaty( wszystko- opłaty rejestracyjno- celne, przegląd)za sprowadzenie takiej maszyny?? być może w wakacje będę miał okazję za darmo pojechać do Niemiec i sobie sprowadzić gskę.Bede miał do dyspozycji na wszystko 7000tyś. Czy się opłaca samemu wszystko załatwiać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mial wybierac pomiedzy gs500,a zephyrem to wybralbym honde cb 750! Z calym szacunkiem, ale osoby mowiace , ze gs to fajny motocykl chyba nigdy nie jezdzily na innych motocyklach- to najnizsza polka sposrod japonskich motocykli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...