Wyścigowy ślimak Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Mam pytanko do mechaników ukierunkowanych pod Hondę : Czy spotkaliście się w Vfr 750 model 93 z problemem ślizgania się sprzęgiełka rozrusznika w momencie rozruchu? Najlepsze jest to że póki był stary olej a temperatury na sporym plusie(jesień 04)wszystko było ok...dopiero po wlaniu Castrola Superbike synt.+minusowe temperatury zaczęły się te problemy.Pomóżcie jak potraficie.Gdzie tu związek?Potrafi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć?...A może to czysty przypadek i żeby usunąć tą usterkę trzeba poprostu zwyczajnie 'rozkopać' ,wziąć poszczególne elementy 'pod lupe',powymieniać jak trzeba i po sprawie :D .Pozdro! ps:pisze w imieniu kumpla,to o jego sprzęt chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Co prawda "mechanikiem ukierunkowanym na Honde" nie jestem-ale widze zaleznosc miedzy wymiana oleju a problemem z odpalaniem w niskich temperaturach. Nie wiem jaka jest specyfikacja tego oleju,ale jezeli jest to olej gestszy niz wczesniej stosowany, to ciezki rozruch jest spowodowany wiekszym oporem spowodowanym gestoscia oleju. Dlatego sprzegielko rozrusznika sie slizga :D Jak zrobi sie cieplo to powinno byc lepiej :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 sprzęgiełko też się zużywa, nie wiem dokladnie jak jest w VFRce zbudowane ale u mnie też się czasem zdarza ze nie załapie i niestety trzeba będzie się liczy z wymianą prędzej czy późnie.jA gdy silnik jest rozgrzany to nie ma tego problemu bo materiały pod wpływem temperatury rozszerzają się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Materiały się rozszerzają, a olej robi się bardziej rzadki, wiec stawie mniejsze opory i dużo łatwiej uruchomić silnik. Wątpię aby była, to wina oleju, raczej sądzę że trzeba będzie sprzęgiełko jednokierunkowe wymienić. O ile dobrze pamiętam larssona ma w ofercie zestawy naprawcze, nie wiem dokładnie gdzie u ciebie jest to sprzęgiełko, ale operacja będzie trochę kosztować. PS. Gdy temp się podniesie, to zjawisko może nawet ustąpić, co jednak nie znaczy, że problem znika.... tylko odsuwa się w czasie. PSS.Jaki odgłos podczas "ślizgania się" wydaje sprzegło, zgrzyta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Jesli chodzi o moje sprzęgiełko to jak nie zaskakuje to nie wydaje żadnego odgłosu tylko słychac wirowanie rozrusznika... A jesli już nastąpi moment nieuchronnej wymiany - silnik w mak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Sprzęgło rozrusznika jest o tutaj :D http://www.bikepics.com/pictures/192582/ po prawej stronie na samym końcu bloku śilnika. Miałem taki problem z VFR ale z roku 88, która miała już najechane ponad 70 tyś km. Problem się pojawiał tylko jak moto stało np. w zimnym pomieszczeniu < 10 stopni. W lato jak jest ciepło problemu nie było. Wydaje mi się, że to też kwestia oleju ponieważ ja zalewałem moto olejem MOTULA 5100 15W50 (gęstszy). Narazie bym olał sprawę i oczekał na cieplejsze dni. W momencie jak temat będze sie nagminnie pojawiał wtedy można zacząć działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 I tak się kończą doświadczenia z różnymi olejami.Pełny syntetyk do suprebików nie zwiększy mocy silnika.Temat bardzo prosty - nazywa się serwis HONDAJak ktoś dobrowolnie chce spierdo**ć swój motocykl to ma do tego pełne prawo zagwarantowane konstytucyjnie ale dlaczego niektórzy piszą bzdury typu "zepsuła mi sie honda"- ludzie ona się nie zepsuła tylko zostałaświadomie/nieświadomie zepsuta. I tutaj widzimy różnicę.Naprawa jest bardzo prosta.Należy wymontować sprzęgło jednokierunkowe umyć dokładnie, obejrzeć, uszkodzone części wymienić i po zamontowaniu zapomnieć o awarii.Czekanie na cud nic nie da chyba że ojciec rydzyk pomoże. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Ha ha ha ! Brawo Panie Piotrze :!: Hondy się psuje dobrowolnie i na własne życzenie :D :D :D A co do tego sprzęgiełka, to uważam,że to wina oleju tak czy inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyścigowy ślimak Opublikowano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 I tak się kończą doświadczenia z różnymi olejami.Pełny syntetyk do suprebików nie zwiększy mocy silnika.Temat bardzo prosty - nazywa się serwis HONDAJak ktoś dobrowolnie chce spierdo**ć swój motocykl to ma do tego pełne prawo zagwarantowane konstytucyjnie ale dlaczego niektórzy piszą bzdury typu "zepsuła mi sie honda"- ludzie ona się nie zepsuła tylko zostałaświadomie/nieświadomie zepsuta. I tutaj widzimy różnicę.Naprawa jest bardzo prosta.Należy wymontować sprzęgło jednokierunkowe umyć dokładnie, obejrzeć, uszkodzone części wymienić i po zamontowaniu zapomnieć o awarii.Czekanie na cud nic nie da chyba że ojciec rydzyk pomoże. Piotrze...co do trzech ost.zdań to są na temat i są jasne.Ale po co ta cała reszta?Gdybyś jeszcze był blisko prawdy to bym sobie darował komentarz,ale ewidentnie przestrzeliłeś.Bo pierwsze nie było żadnych eksperymentów(był synt.i został wlany synt.),po drugie przy wyborze kumpel nie kierował się obiecywankami o wzroście mocy(dostał dobrą cene+znana marka...tylko to zdecydowało),po trzecie kazdy motocykl potrafi się spierdo**ć sam z siebie lub też z pomocą użytkownika-nie ma zadnej reguły przecież...po co te wywody? ps:Wielgachne dzięki za dotychczasowe opinie :D . ps-2 Jak bedzie po sprawie postaram się dać znać co było grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 po trzecie kazdy motocykl potrafi się spierdo**ć sam z siebie lub też z pomocą użytkownika-nie ma zadnej reguły przecież...po co te wywody? A po to abyś zrozumiał jak dobrowolnie można spie**olić każdy motocykl.Przyznaj się że nie czytaliście kasiążki serwisowej tego motocykla.Dlaczego użyto oleju syntetycznego?????Dyskutujemy o motocyklu Hondy który sam od siebie napewno się nie popsuje.Sam od siebie to może sie pojawić kleks na spodniach jak nie utrzymasz. Mam wrażenie że takie argumenty i tak do was nie trafiają i jesteście w stanie zepsuć nawet taczkę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyścigowy ślimak Opublikowano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 po trzecie kazdy motocykl potrafi się spierdo**ć sam z siebie lub też z pomocą użytkownika-nie ma zadnej reguły przecież...po co te wywody? A po to abyś zrozumiał jak dobrowolnie można spie**olić każdy motocykl.Przyznaj się że nie czytaliście kasiążki serwisowej tego motocykla.Dlaczego użyto oleju syntetycznego?????Dyskutujemy o motocyklu Hondy który sam od siebie napewno się nie popsuje.Sam od siebie to może sie pojawić kleks na spodniach jak nie utrzymasz. Mam wrażenie że takie argumenty i tak do was nie trafiają i jesteście w stanie zepsuć nawet taczkę. Za kogo ty się k**wa uważasz 8O :lol: :?: Twoja pewność siebie poprostu mnie rozbraja :D ...i do tego te twierdzenia w stylu że motocykl Hondy NAPEWNO sam od siebie się nie popsuje :lol: . Oszczęć waść takich postów bo nic nie wnoszą tylko prowokują do takich odp.jak teraz właśnie czytasz.Co do czynnika ludzkiego w psuciu jeszcze,to spójrz panie wielka głowa ile rzeczy sam spieprzyłeś przez te wszystkie lata kopania przy motorkach klientów...może nabierzesz dystansu do samego siebie i nie bedziesz strugał takiego ważniaka :D . ps:Zawsze mówisz tak jak wieje wiaterek ? Ciekawe co byś pisał gdybyś pracował np.dla YAMAHY ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Żeby zakończyć merytorycznie dyskusję zacytuję manual VFR 750 F:"Use only a detergent oil with an API classification of SF or SG.""Honda recomends the use of SAE 10W-40 oil viscosity under normal conditions.""Honda does not recomended the use of vegetable (:D), non detergent or castor-based racing oils." Castor-based oils to oleje na bazie rycyny. Używa się takich? To pytanie do sportowców. PEACE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyścigowy ślimak Opublikowano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Dzięki Vlaad za to kaloryczne info :D .ps:No i dzięki raz jeszcze za wszystkie posty skupiajace się na problemie...kilka było naprawde wartościowych.Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 20 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2005 Hehe, mam identyczna sytuacje. Moto podobne, bo VF 750F z takim samym mechanizmem rozrusznika. Olej tez Castrol Superbike R4. Jak jest zimno przy zimnym silniku i jak mot stalo nie odpalane, to sprzegielko nie lapie i rozrusznik kreci sam dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2005 Żeby zakończyć merytorycznie dyskusję zacytuję manual VFR 750 F:"Use only a detergent oil with an API classification of SF or SG.""Honda recomends the use of SAE 10W-40 oil viscosity under normal conditions.""Honda does not recomended the use of vegetable (:P)' date=' non detergent or castor-based racing oils." Castor-based oils to oleje na bazie rycyny. Używa się takich? To pytanie do sportowców. PEACE[/quote'] Oleje rycynowe używało się w sportowych silnikach które pracowały na alkoholu etylowym bądź metylowym.Przemawiały za tym jego dobre własności smarujące oraz to że rozpuszcza się w alkoholu.Obecnie wychodzi z użycia, stosowany jako dodatek w silnikach modelarskich gdzie paliwo to właśnie w 80% alkohol metylowy.Ale wypierają go oleje syntetyczne, jako mniej brudzące i spalające się prawie całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.