swiruradom Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 witajcie jak w temacie: chce wymienić śruby w motocyklu - m.in. imbusy mocujące kierownice do pólki i teraz rodzi sie nam pytanie: jakiej klasy (twardość) wybrać śruby zwykła śruba jest klasy 5,5 natomiast o klase wyżej jest już 8,8 gość polecił mi te o klase wyżej " w zupełności wystarczą" co wy na ten temat sądzicie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Jeśli od tych śrub ma zalezeć Twoje i innych bezpieczeństwo, to chyba te lepsze wartałoby wybrać. Jeśli Ci nie szkoda kasy, to szrpnij się na oryginały w salonie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Tu już nie chodzi które lepsze, tylko zarówno cały silnik jak i reszta elementów motocykla poskładana jest na śrubach i nakrętkach o twardości 8,8 i lepiej tego nie zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiruradom Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 aha wiec git - oto chodziło na jakich śrubach jest motocykl :( - dzieki harry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 z tego co wiem to nie tylko 8,8 wystepuja ale i ponad 10 i 12. sprawa nie jest taka prosta bo wydawało by sie ze czym wyzsza cyfra tym lepiej a to nie do konca tak. niektóre klasy twardosci nie nadają się tam gdzie za duze wibracje bo sa za twarde i moga pekac. najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 radził bym 8,8 10 i 12 to juz szkło a nie śruba :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiruradom Opublikowano 13 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 okay - dowiedziałem sie że na każdej śrubie jest napisane ile ma !! zerkne i zobacze :( dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Jeśli od tych śrub ma zalezeć Twoje i innych bezpieczeństwo' date=' to chyba te lepsze wartałoby wybrać. Jeśli Ci nie szkoda kasy, to szrpnij się na oryginały w salonie :([/quote'] i tylko ta jedyna odpowiedz jest prawidlowa.Tak jak juz ktos napisal; najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli. czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ? Ja jestem tego zdania ze albo daje dokladna i zgodna z prawda i przepisami odpowiedz , albo nie daje zadych porad.Bo ktos moze w najkrytyczniejszym przypadku stracic zycie, bo np. skrecil srube 8.8 a miala byc 12.9. Z takimi poradami powinno sie uwazac. Nikt nie powinien sie teraz czuc urazony, to jest tylko moja opinia na ten temat. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Jeśli od tych śrub ma zalezeć Twoje i innych bezpieczeństwo' date=' to chyba te lepsze wartałoby wybrać. Jeśli Ci nie szkoda kasy' date=' to szrpnij się na oryginały w salonie :([/quote''] i tylko ta jedyna odpowiedz jest prawidlowa.Tak jak juz ktos napisal; najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli. czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ? Ja jestem tego zdania ze albo daje dokladna i zgodna z prawda i przepisami odpowiedz , albo nie daje zadych porad.Bo ktos moze w najkrytyczniejszym przypadku stracic zycie, bo np. skrecil srube 8.8 a miala byc 12.9. Z takimi poradami powinno sie uwazac. Nikt nie powinien sie teraz czuc urazony, to jest tylko moja opinia na ten temat. SirAdam a jak uwazasz ze bez przetestowania mocowan połączen i innych elementów tak ot po prostu wypuscili sobie motocykl do sprzedazy? oczywiscie nie uwazam ze przy kazdym nowo konstruowanym moto sprawdzana jest kazda podkładka ale skoro die to trzyma kupy dupy to znaczy ze jest ok. podczas testów juz gotowego prototypu takie wlasnie rzeczy jak wytrzmałość srub gwintow i innych połączen typu spawy pokazuje swoje ja.czy jest ok czy nie. i skoro dali 8,8 to ma byc 8,8 a jak dali 12,2 to ma byc 12,2 a jak ktos jest miłośnikiem ostrych wrażeń typu "patrz, wlasnie nas tylne koło wyprzedza" to niech skreca wszystko na jeden typ sruby. zdrówka życzę Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 @bart_b no ja nic innego nie napisalem jak Ty :(Wiec widze ze jestesmy jednego zdania na ten temat. Milego sezonu (bo pogoda zaczyna sie robic) SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 właśnie sprawdzałem na XJ-cie, u mnie kierownica jest mocowana do półki śrubami klasy 12,9 jeszcze jedno te cyfry nie oznaczaja twardości tylko 1/10 wytrzymałości na rozciaganie - ta pierwsza, a ta po przecinku stosunek granicy plastyczności do wytrzymalości na rozciągania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 okay - dowiedziałem sie że na każdej śrubie jest napisane ile ma !! zerkne i zobacze zebys sie nie zdziwił! te skurczybyki (przynajmniej u mnie) prawie nigdzie tego nie piszą. tez mialem dylemat ze sruba i w koncu zdecydowlaem sie na kupno oryginalnej (moja sruba mocowala amortyzator). nie wybaczylbym sobie pozniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 radził bym 8' date='8 10 i 12 to juz szkło a nie śruba :/[/quote'] Bardzo cie proszę, jeżeli nie wiesz o czym piszesz, po prostu nie pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ? A jak Ci się wydaje ?to nie nasz polski burdel gdzie można wszystko załatwić.Dziwię się ,że to pisze człowiek będący na zachodzie.A może tylko tak napisał? bo to ładnie wygląda.Byłeś kiedyś na technicznym przeglądzie motocyklem w niemczech? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 @bart_b no ja nic innego nie napisalem jak Ty :(Wiec widze ze jestesmy jednego zdania na ten temat. Milego sezonu (bo pogoda zaczyna sie robic) SirAdam Zle mi sie zaakcentowało :(. kierowałoem to do forumowiczów ktorzy wczesniej sie wypowiadali i pisali texty typu "daj równo jak leci" pozdrawiam Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.