Skocz do zawartości

Której klasy śruby wybrać ??


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie jak w temacie:

 

chce wymienić śruby w motocyklu - m.in. imbusy mocujące kierownice do pólki i teraz rodzi sie nam pytanie:

 

jakiej klasy (twardość) wybrać śruby zwykła śruba jest klasy 5,5 natomiast o klase wyżej jest już 8,8

 

 

gość polecił mi te o klase wyżej " w zupełności wystarczą"

 

co wy na ten temat sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to nie tylko 8,8 wystepuja ale i ponad 10 i 12. sprawa nie jest taka prosta bo wydawało by sie ze czym wyzsza cyfra tym lepiej a to nie do konca tak. niektóre klasy twardosci nie nadają się tam gdzie za duze wibracje bo sa za twarde i moga pekac. najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od tych śrub ma zalezeć Twoje i innych bezpieczeństwo' date=' to chyba te lepsze wartałoby wybrać. Jeśli Ci nie szkoda kasy, to szrpnij się na oryginały w salonie :([/quote']

 

i tylko ta jedyna odpowiedz jest prawidlowa.

Tak jak juz ktos napisal;

 

najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli.

 

czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ?

 

 

Ja jestem tego zdania ze albo daje dokladna i zgodna z prawda i przepisami odpowiedz , albo nie daje zadych porad.

Bo ktos moze w najkrytyczniejszym przypadku stracic zycie, bo np. skrecil srube 8.8 a miala byc 12.9.

Z takimi poradami powinno sie uwazac.

 

Nikt nie powinien sie teraz czuc urazony, to jest tylko moja opinia na ten temat.

 

 

 

 

SirAdam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od tych śrub ma zalezeć Twoje i innych bezpieczeństwo' date=' to chyba te lepsze wartałoby wybrać. Jeśli Ci nie szkoda kasy' date=' to szrpnij się na oryginały w salonie :([/quote'']

 

i tylko ta jedyna odpowiedz jest prawidlowa.

Tak jak juz ktos napisal;

 

najlepiej jesty stosowac takie twardosci jakie podał fabrycznie producent. oni to obliczyli.

 

czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ?

 

 

Ja jestem tego zdania ze albo daje dokladna i zgodna z prawda i przepisami odpowiedz , albo nie daje zadych porad.

Bo ktos moze w najkrytyczniejszym przypadku stracic zycie, bo np. skrecil srube 8.8 a miala byc 12.9.

Z takimi poradami powinno sie uwazac.

 

Nikt nie powinien sie teraz czuc urazony, to jest tylko moja opinia na ten temat.

 

 

 

 

SirAdam

 

a jak uwazasz ze bez przetestowania mocowan połączen i innych elementów tak ot po prostu wypuscili sobie motocykl do sprzedazy? oczywiscie nie uwazam ze przy kazdym nowo konstruowanym moto sprawdzana jest kazda podkładka ale skoro die to trzyma kupy dupy to znaczy ze jest ok. podczas testów juz gotowego prototypu takie wlasnie rzeczy jak wytrzmałość srub gwintow i innych połączen typu spawy pokazuje swoje ja.czy jest ok czy nie. i skoro dali 8,8 to ma byc 8,8 a jak dali 12,2 to ma byc 12,2 a jak ktos jest miłośnikiem ostrych wrażeń typu "patrz, wlasnie nas tylne koło wyprzedza" to niech skreca wszystko na jeden typ sruby. zdrówka życzę

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie sprawdzałem na XJ-cie, u mnie kierownica jest mocowana do półki śrubami klasy 12,9

jeszcze jedno te cyfry nie oznaczaja twardości tylko 1/10 wytrzymałości na rozciaganie - ta pierwsza,

a ta po przecinku stosunek granicy plastyczności do wytrzymalości na rozciągania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okay - dowiedziałem sie że na każdej śrubie jest napisane ile ma !! zerkne i zobacze

 

zebys sie nie zdziwił! te skurczybyki (przynajmniej u mnie) prawie nigdzie tego nie piszą. tez mialem dylemat ze sruba i w koncu zdecydowlaem sie na kupno oryginalnej (moja sruba mocowala amortyzator). nie wybaczylbym sobie pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy myslicie ze ktos tam u producenta siedzi oblicza to wszystko testuje , a w koncu wystarczyloby wstawic wszedzie 8.8 i po sprawie ?

A jak Ci się wydaje ?

to nie nasz polski burdel gdzie można wszystko załatwić.

Dziwię się ,że to pisze człowiek będący na zachodzie.

A może tylko tak napisał? bo to ładnie wygląda.

Byłeś kiedyś na technicznym przeglądzie motocyklem w niemczech?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bart_b

 

no ja nic innego nie napisalem jak Ty :(

Wiec widze ze jestesmy jednego zdania na ten temat.

 

Milego sezonu (bo pogoda zaczyna sie robic)

 

 

 

 

SirAdam

 

Zle mi sie zaakcentowało :(. kierowałoem to do forumowiczów ktorzy wczesniej sie wypowiadali i pisali texty typu "daj równo jak leci"

 

pozdrawiam

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...