Skocz do zawartości

chemia podaje pomocną dłoń


Rekomendowane odpowiedzi

Vtka, bawiłem się ostatnio z w Małego chemika :twisted: i o to co mi wyszło

 

http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=213

 

3h na stronę, zero potu i papieru ściernego, żadnej polerki, bez opony pewnie by było z godzinę szybciej

 

pees: zdjęcie jest słabę trochę, a fela jest mokra w wannie :D

 

a no i najważniejsze środek nazywa się SCANSOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję.

 

Miesiąc temu zrobiłem dokładnie to samo ze swoimi felgami i dokładnie tym samym środkiem. (jedna felga - 2 godziny)

 

Nie wiem czemu, ale lakier na rantach felg jest bardzo podatny na SCANSOL a pod lakierem jest super gładka felga. (prawie lustro)

W innych miejscach na feldze lakier już nie schodził tak szybko jak na rantach a i felga nie jest taka gładka.

 

Trochę się zdziwiłem gdy się za to brałem bo miałem to robić kilka dni a zeszło na paru godzinach. :D

 

>>> FELGA <<<

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam puszke przed soba:

"preparat do usuwania starych farb i lakierow z podlozy metalowych, szklanych, drewnianych i ceramicznych"

ja jestem w trakcie robienia lustra z ramy, chemia sie przyda, bo trzeba przezroczysty lakier zdjac - dotychczas wiertarka i specjalna szczotka, nie powiem, szlo, ale ma byc lepiej i szybciej po scansolu :D. no i te felgi takie cale czarne, a fe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preparat o którym piszecie jest ogólnie dostepny dla szerokich mas ale niewielu z Was wie że istnieją specjalne preparaty np.w aerozolu które posiadaja w swojej ofercie specjalistyczne firmy lakiernicze (Standox,RM,Sikkens itp) a których to preparatów nie sprzedaja "szaraczkom" tylko pod ścisła ewidencja dostarczaja do autoryzowanych warsztatów. U mnie w pracy lakiernicy pokazywali mi jak to działa..... 8O Lakiery wszelkiej maści....akryle, olejne, spirytusowe, wodne,proszkowe,szpachle, podkłady, fillery.... Po spryskaniu i odczekaniu kilkunastu minut spłukujesz wodą i po farbie nie ma śladu!

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

No dobrze, a co jak mam felgi po piaskowaniu i szkiełkowaniu właśnie.

I chcę mieć ranty spolerowane błysk, podczas gdy obecnie aluminium jest, jak to po szkiełkowianiu, satynowe?

Ów skansol da rade czy jednak papier ścierny i jazda?

Tutaj felgi po piaskowaniu i proszkowaniu:

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pi....php?pic_id=215

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się orientuje czy ten Scansol można użyć na tłumik (cbr600f2)? Czy pod farbą tłumik jest równie gładki jak felga i czy efekt będzie choć trochę podobny do polerki? I czy po zdjęciu farby tłumik nie będzie rdzewiał?

 

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze do Tygryska i Scansolu(a), Diawrotiko(greckie), nie uzywajcie do zdejmowania lakierow szczotek drucianych, bo po nich zostaja glebokie rysy bardzo trudne do spolerowania( trzeba nameczyc sie potem papierem sciernym).Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często ozystam z pomocy chemi :( np. zamiast płacić za wd 40 lub cole mam w domu dometos lub cilit świetnie radzą sobie z rdzą oczywiście nie mają własności smarnych ale to dla mnie nie istotne. Przed malowaniem lub składaniem silnika kupuje sobie środek (1butelka wystarcza na cho-cho) do odtłuszczania dachu :( w ten sposub mam pewność ze dobrze odtłuściłem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a co jak mam felgi po piaskowaniu i szkiełkowaniu właśnie.

I chcę mieć ranty spolerowane błysk, podczas gdy obecnie aluminium jest, jak to po szkiełkowianiu, satynowe?

Ów skansol da rade czy jednak papier ścierny i jazda?

Tutaj felgi po piaskowaniu i proszkowaniu:  

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pi....php?pic_id=215

pzdr

 

Sory ze tak zapytam,ale jaki sens według Ciebie (moim zdaniem zaden) ma i piaskowanie i szkiełkowanie jednoczesnie? obydwie metody maja na celu doprowadzenie powierzchni do stanu "dziewiczego" metodą natryskiwania pod dużym cisnieniem materiału sypkiego i jedyne rozróżnienie jest co do powierzchni jaka obrabiamy, ponieważ metale miękkie jak np aluminium nie specjalnie sie nadaja do piaskowania poniewaz zostają głębokie pory. i po to jest właśnie szkiełkowanie zeby tych dziur nie było. piaskowanie jest dobre ale do stali, stali nierdzewnej i innych twardych powierzchni. istnieje jeszcze orzeszkowanie. stad moje pytanie po co to i to?

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...