Skocz do zawartości

Z owiewką czy bez ??


Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda sprawa jazdy nakebike'em przy prędkości 180km/h.

Bo wiatr przy 130 km/h specjalnie mi nie przeszkadzał.

Niesty w niektórych modelach nie można sobie od tak zdejmować bądź zakładać owiekę, dlatego chciałbym wiedzieć czy jak kupować motocykl to odrazu z owieką czy można ją sobie darować w motocyklu 600 cm3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiobaran

WITAM.

 

Wszystko zależy od rodzju motocykla i owiewki.

Kumpel miał BANDITA z owiewką i bez i muszę powiedzieć że różnica była kolosalna, w ogóle nie czuc było wiatru.

Ja natomiast w XJR-ce założyłem szybkę i niewiele pomagała, ale różnica była wyczuwalna.

Natomiast co do pytania o prędkość, to przy 180 km/h jechać dłużej bez owiewki to trochę kark boli, ale wszystko do przyzwyczajenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy 180 km spróbowałem wystawić łapę zza owiewki ( robiłem pozdrowionko ) to mało mi jej nie wyłamało. Na golasie 130 - 140 km/h to max co pociągniesz dłużej, z owiewką nawet kilkaset kilosów nie stanowi problemu. No i jeszcze te robale na kurtce i jeszcze dużo ciszej i zapomniałem co jeszcze ...

 

 

Zbycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaletą braku owiewki jest właśnie to, że zniechęca do szybkiej jazdy, 120 na polskim asfalcie i tak jest wystarczająco niebezpieczne.

Ale nawet 170 można pociskać przez 5-10 minut ... a wrażenie prędkości na pewno jest większe, właśnie z powodu wiatru, hałasu ...

A poza tym, fajnie po trasce zdjąć kask i umyć szybke z centymetrowej warstwy robactwa. Ja to lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Ja to sprawil bym sobie moto bez owiewki , a potem dokupil jakas ladna szybe, jak naprawde przeszadzlaby mi jazda pelnym golasem, w swoim" CB750 na gumowej ramie"narazie nie mam szyby, ale robie go na cafe racera i mam fajna szybke pasujaca do tego stylu, wiec chyba ja zaloze, bo czeka mnie jazda do Poznania i z powrotem, bez szyby bedzie ciezko(mam slaby kask). Jak uda mi sie zlozyc terenowke, to szyby nie bede zakladal, bo lubie "kontrolowac wiatr" . Pozdrawiam. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę Sid kupic coś bez owiewki, bo jak cię zdejmuje ze sprzęta, to odruchowo odejmujesz gaz. Kupmel, który miał nakeda, przesiadł się na "plastika" i mimo zapewnień że uważa zapierdziele 220 na każdej prostej. Ja chcę pożyć, a że świr jestem, to kupie golasa, co by mnie wiatr ograniczał.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba nie jest w stanie zastąpić integralnej owiewki, zawsze będzie z boku i z dołu podwiewało a przy naprawdę dużych szybkościach praktycznie NIC nie osłania.

Poprzednio jeździłem VS 800 z szybą i stąd doświadczenie.

Po dłuższej tarsie zawsze cała kurtka była w robalach, tam gdzie szyba osłaniała tylko ciut mniej.

 

Zbycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Na Monsterze bez żadnej owiewki jazda powyżej 150-155 km/h przestaje być przyjemnością. Rzuca na wszystkie strony, wiatr chce zdmuchnąć kask, ręce z bólu odpadają. POnadto btrak bocznych owiewek powoduje, że witar jakoś tak wygina nogi, że po dłuższej jeździe z dużą prędkością zaczynają mocno boleć.

Kiedyś założyłem wysoką szybę i komfort podróżowania wzrósł niepomiernie, ale potem ją zdjąłem, bo to w końcu moto do miasta i na małe wypady, a z tą szybą wyglądał wręcz żałośnie.

Tym niemniej czasem się nie mogę powstrzymać i śmigam Dukiem pod 190, ale wtedy leżę na zbiorniku, niewiele widzę i w zasadzie po chwili andrenlinowej jazdy kończę takie szaleństwa.

Golas to golas - klasa i spokój... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem bez szyby i z szybą. Wydaje mi się, że lepiej mieć choćby szczątkową osłonę przed wiatrem. Wystarczy czołowy wiatr o prędkości 40 kmh, żeby jazda 90-100 kmh stała się UPIERDLIWA - razem daje to 130-140 kmh i wtedy na dłuższej trasie masz wybór: albo zmniejszenie prędkości albo obrzydliwy ból karku!!! Przejechałem swego czasu ok 150-200 km pod dość silny wiatr (miałem mało czasu i trochę się śpieszyłem) i jazda naprawdę była upierdliwa. Teraz po założeniu szyby czołowy wiatr nie jest już problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, jazda bez owiewki ma więcej klasy.

 

A ból karku na customie nie znaczy, że na nakedzie też boli. Jechałem z kolesiem na Bemowo (200km), średnia prędkość 110. On: Kawa EN500, ja z Pasażerką VX. Oba bez owiewek, bez szyb ... jazda bez przerw na odpoczynek.

Jak dojechaliśmy, kumpel chciał jak najszybciej "złoma" odstawić do garażu, ja jeździłem jeszcze koło 120km poo mieście, a skończyłem późnym wieczorem. Jego bolało wszystko: łapy, szyja, głowa, dupa ... może tylko nogi nie. Mnie nie bolało nic, to samo z moją Pasażerką.

 

A XJ to już inna historia, bo wersja bez owiewki jest o wiele mniej popularna, niż S. To jest problem. Sam się napalałem na Xj, ale chcaiałem koniecznie N, nie S. Nie jest łatwo znaleźć (zwłaszcza, że duży odsetek moto na sprzedaż w kraju, to ***)

 

Po co Ci owiewka SID? Ja nie mam, Vlaad nie ma, Paweł nie chce. Będziesz musiał na nas czekać ... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...