Skocz do zawartości

CB 1300 - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem CB1300SA z 2008 roku.

Na razie nawinąłem ok. 1000 km. Moje uwagi:

- spalanie ok. 6 l/100 km, a jeżdżę dość dynamicznie

- potwierdzam drgania w prawej manetce, ale jak się nie trzyba jej zbyt ciasno, to nie przeszkadza - najwięcej zrobiłem jednego dnia 300 km i bez drętwienia

- manwrowość przy niskich prędkościach jest taka sobie, ale powyżej 20 km/h ubywa mu jakieś 80 kg.

- sam się składa w zakręt - wystarczy przeciwskręt, żadnej walki z maszyną

- silnik miodzio, na piątce od 2000 obr, czyli od niecałych 60 km/h ciągnie jak smok.

- zawieszenia naprawdę można wyregulować pod każdego. Na naszych kiepskich drogach dają radę lekko przestawionę w stronę soft. Ale ja jestem lekki (79 kg)

- szyba daje radę tak do ok. 120 km/h. Potem wieje. Szyba turystyczna PUIG-a już do mnie jedzie.

- Schowek pod siedzeniem jest super. Mieści na raz: kombi przeciwdeszczowy, rękawice goretexowe, dętkę w sprayu, ocieplacz do kurtki, zapasową kominiarkę, pająka i ciśnieniomierz do opon. Zostaje miejsce na kartę kredytową :-)

- brak centralnej podstawki jest problemem, a dla rocznika 08 i 09 nie da się jej domontować (pozmieniali coś z wydechem i nie ma miejsca). Zakupiłem podnośnik warsztatowy pod wahacz, ale jest to kawał grzmota i lepiej mieć kogoś do pomocy.

 

Generalnie jest super - gęba mi się cieszy od ucha do ucha w czasie jazdy.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia w trasie.

 

Tomek

 

jesem nowy i wybaczcie mi poślizgi :)

zgadzam sie zupełnie z tym co piszecie o wielkiej cebuli :notworthy: .co do spalania to u mnie jest 6,8 \100 przy 140 km/h

moto mam od grudnia 2008 roczni 2006 z licznikiem 14000 wg serwisu bo mam wylany duży wyświetlacz,może ktoś to naprawia?

cb zdobyłem w wałczu chłopaki nie owijają w bawełne(nie picują) muwią jak jest i wybór należy do kupca

:lalag: .ogulnie cebula jest OK.

chciałbym dodać pare koni i niewiem czy wymiana filtra i komina coś da bo danie benzy 98 g... dało :evil:

no i cierpię na brak instrukcji po polsku.

oj , jazda w zakrętach to poezja :crossy: .

pozdrawiam JACEK na niebieskiej cebuli z okolic kalisza pom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz dodać mocy to tylko wydech, power commander i hamownia - koszt całej operacji raczej duży, ale jak kto chce...

 

A skąd pomysł że benzyna 98 da ci więcej mocy? Wszak wartość kaloryczna jest ta sama z 95...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:crossy: o pliwie pb 98 to tak słyszałem że jest lepiej , ale nie jest. Normalnie stary a głupi jakiś jestem;).

no tak dodanie mocy jest kosztowne i chyba odpuszcze sobie bo i tak nie jest żle. Honda ma fajny wtrysk PGM FI odpada ssanie i inne takie tam...szokoda że niema szansy na strzał z tłumika tak jak to było w VTR-ce. Musze skrytykować powłokę lakierniczą ,motorek ma 3 latka i można znależć korozje ( hondo tobie nie wypada!) Wiecie , nie umię stanąć na kole z gazu ze srzęgła nie prubowałem na froncie skutecznie podniose tył ,wiem wiem poprostu CB jest chyba za cięszka na takie wygłupy (od czasu do czasu).

A od siebie dodam jeszcze amoryzator skrętu będzie dobrze i optycznie i praktycznie . Do zobaczenia w KARKONOSZACH .Jacor 1300/ :crossy: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:crossy: o pliwie pb 98 to tak słyszałem że jest lepiej , ale nie jest. Normalnie stary a głupi jakiś jestem;).

no tak dodanie mocy jest kosztowne i chyba odpuszcze sobie bo i tak nie jest żle. Honda ma fajny wtrysk PGM FI odpada ssanie i inne takie tam...szokoda że niema szansy na strzał z tłumika tak jak to było w VTR-ce. Musze skrytykować powłokę lakierniczą ,motorek ma 3 latka i można znależć korozje ( hondo tobie nie wypada!) Wiecie , nie umię stanąć na kole z gazu ze srzęgła nie prubowałem na froncie skutecznie podniose tył ,wiem wiem poprostu CB jest chyba za cięszka na takie wygłupy (od czasu do czasu).

A od siebie dodam jeszcze amoryzator skrętu będzie dobrze i optycznie i praktycznie . Do zobaczenia w KARKONOSZACH .Jacor 1300/ :crossy: :crossy:

 

Po co Ci amor skrętu?Shimmy masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ,shimmy brak. Tak jakoś mnie nosi aby coś dodać lub zmienić w ce be , ale żeby nie popsuć wyglądu . Chyba za dużo marudze :clap: Ale tylne blinkery (kierunki) już świecą na czerwono ale delikatnie w dzień nie widać za to wieczorem całkiem ciekawie :icon_idea: jeszcze pszednie do zrobienia zostały. Widziałem na filtrze pow. dekiel z alu otwór wielkości wew. średnicy filtra i normalne mocowanie na 3 wkręty, a oryginalny usuniety i ciekawy efekt akustyczny był. pozdrawiam Jacor .

 

W walczu niedaleko pily jest komis w grudniu 2008r widzialem tam ciemnogranatowa honde cb 1300.2005 rok za 15 000zl plus oplaty,bo z belgii przytargany,jakos tanio ale tlumik porysowany i leciutko drasnieta z prawej strony.Nie wiem jak sie komis nazywa,po prostu przejezdzalem to wskoczylem obejrzec motocykle,nie pamietam adresu itp.

Ale jak bys chcial to sie doszukam adresu i telefon do nich.

kolego ta HONDA to nie aktualne , bo ja ją mam i jest fantastyczna pozdrawiam Jacor 1300 . komis nazywa się DWA a na necie EUROBIKER.EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

# nózka centralna do rocznika 08 i dalej firmy SW Motech pasuje tylko trzeba ja lekko przerobic do czego potrzeba brzeszczota i 5 minut.

 

Po 13 tys powiem tak motocykl jest naprawdę super. Najwiecej ile nim na raz przejechałem to petelka po górach w Rumuni i powrót do polski coś około 1580 km / 27 godzin w siodle. Po tym wyczynie powiem tak komfort na drogach i druzkach jest naprawdę ok. Pieknie nim sie jeżdzi po winklach nie ma porównania z cieżkim big-enduro. Spalanie mi sie w trasie wachało pomiedzy 5,3 a 5,8 litra. Przy czym jeżdziłem wolno tak do 140. Jazda w deszczu to nie jest przyjemna, mimo wyższej szyby Puig woda leje sie za koszulę i do butów. Ale poczęści to wina moich Gównianych texów Dainesse ( nie polecam Total shit za duza kasę).

 

 

A teraz raport serwisowy.

 

po 10 tys

wyminiłem klocki przednie, ale nie zalowalem sobie po miescie ( pała|hamowanie)

odkurzyłem filtr powietrza przesmarowałem dzwignie i ogólnie sobie go poogladałem przed trasą

 

po 12300 wymieniłem olej i filtr

łancuch raz napinałem po około 1500 km i narazie go nie musiałem podciagać

opony Dunlop D220 mi jeszcze zostały na max 1500 km. juz sie rozgladam za nowymi.

 

Conclusion

 

Im dłuzej ja mam tym bardziej lubię, mimo ze nie daje komfortu takiego jak bigenduro to jest to fajny motocykl do codziennych jazd po mieście i dłuższych wypadów, ale solo bez pasazera. Spalanie w stosunku do mocy i pojemnosci jest naprawde OK. Eksplatacja to po prostu niekończońca się promocja.

 

 

Adam Turlej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Widziałem na filtrze pow. dekiel z alu otwór wielkości wew. średnicy filtra i normalne mocowanie na 3 wkręty, a oryginalny usuniety i ciekawy efekt akustyczny był. pozdrawiam Jacor .

A zastanawiałeś się nad efektem składu mieszanki? Zdjęcie dekla do tego stopnia że zmienia dźwięk pracy silnika to POWAŻNE zubożenie mieszanki. I pewnie, to jest wtrysk, ale wtedy mapę trzeba zmienić. Komputer nie będzie wiedział że ktoś rozbebeszył układ powietrzny.... Tak samo jak przy zmianie wydechu...

Więc ja bym był ostrożny... albo - założy powercommandera i na hamownię. I wtedy NA PEWNO efekt będzie.. :D

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, myślę o nowych gumach. Marzą mi się jakieś Piloty.

Znacie może jakieś źródło, gdzie za rozsądną kasę mogę sobie takie wykopać?

Pilotów są (co najmniej) pięciu :icon_rolleyes: . Poczynając od Road,Road2 poprzez Sport a na Power i Power 2CT konczac. To dość duzy rozrzut ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

 

Mam pytanko dotyczące zmiany biegów.

Kilka tygodni temu kupiłem sobie używaną CB 1300 (2003r).

Dzisiaj śmigając sobie bez celu po mieście dwa razy miałem problem ze zmianą biegów w dół, po prostu nie chciały się redukować, oczywiście zmiana w górę a następnie w dół już załatwiła sprawę, ale nie w tym rzecz.

Czy u Was też ma to miejsce?

Fakt jest taki, że do zmiany biegów w górę nie używam sprzęgła (a może powinienem?).

Poprzednio przez ładnych parę lat jeździłem Zephyrem 750, owszem zdarzyło się mi to parę razy, ale to w końcu Kawasaki, więc miał takie prawo.

Dodam jeszcze, że jestem zaskoczony zmianą biegów w CB, biegi (zwłaszcza jedynka) wchodzą tak samo głośno jak w zephyrze, może jest to kwestia tego, że w CB prawie nie słychać silnika i szukam dźwięków na siłę, ale jednak mam takie wrażenie.

Edytowane przez Gieno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam model SC54 z 2003r.

Co do niszczenia sprzęta przy zmianie w górę bez użycia sprzęgła to się nie zgodzę, biegi wchodzą gładko, szybko i bez zgrzytów.

Rozmawiałem z kumplem z pracy, on ma Horneta 600 i też mu się zdarza to czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...