Skocz do zawartości

CB 1300 - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni wlasciciele CB1300, czy Wam tez cebula tak szybko zjada akumulator jak jest nieodpalana? Zauwazylem ze po 3 tygodniach odpalenie motocykla to jak znecanie sie nad akumulatorem. Znajomy ma kilkumiesieczny egzemplarz i to samo sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie zauważyłem. Miałem w szopie sztukę co stała przykryta od listopada do prawie końca marca (zeszły rok) - nie dotykana.

Wyciągnąłem, pociągnąłem ssanie, 3-4 obroty i zapaliła. Honda panie!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni wlasciciele CB1300, czy Wam tez cebula tak szybko zjada akumulator jak jest nieodpalana? Zauwazylem ze po 3 tygodniach odpalenie motocykla to jak znecanie sie nad akumulatorem. Znajomy ma kilkumiesieczny egzemplarz i to samo sie dzieje.

 

Witam.

W sezonie jak jechałem w delegacje moto stało po 2-4 tygodnie ,to odpalało bez problemu.

Czy te problemy pojawiły się teraz w czasie mrozów? Może moto stoi w zbyt zimnym pomieszczeniu i sprawność akumulatora się pogorszyła. :flesje:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem motocykla. Teraz stoi z baterią w środku w garażu.

Podzielę się teraz wrażeniami z posiadania tego cuda.

W tym sezonie nabyłem motocykl (znaczy się w 2009). Wcześniej jeździłem Hondą Shadow VT600 z żalem ją sprzedałem i szukałem dla siebie motocykla. Nie miałem zamiaru kupować naked bika ale mój brat nosił się z zamiarem sprzedania CB1300. On ją miał od nowości więc wiem co sprzedawał. Zdecydowałem się i zrobiłem jak na razie 8000 km. Na początku nie byłem do końca przekonany czy to jest to czym chciałbym jeździć, ale już teraz wiem na pewno że TO JEST TO. Nauczyłem się jeździć tym motocyklem w pięć minut. Nie mam zbyt dużego doświadczenia bo jeżdżę dopiero trzeci sezon. Na początku się obawiałem masy, mocy i momentu obrotowego a ja ważę tylko 68kg. Okazało się że niepotrzebnie bo motocyklem po ruszeniu z miejsca jeździ się jak na rowerze i to nieważne czy jadę 5 km/h czy 220 km/h. Silnik i skrzynia biegów to po prostu bajka a zawieszenie jest jeszcze lepsze pomimo że bardzo klasyczne w konstrukcji. Hamuję zawsze z użyciem 2 palców i dozowalność jest wzorowa bo pozwoliłem zamontować sobie przewody teflonowe w stalowym oplocie. Moment obrotowy jest niesamowity, ciągnie jak odrzutowiec z najniższych obrotów aż do odcięcia (8500 obr/min) i to nieważne na jakim jadę biegu, a najczęściej jest to bieg ostatni. Elastyczny jak turbo diesel po chip tuningu a to raptem tylko 116KM. Pomimo mojego małego doświadczenia motocyklowego jeździłem w życiu naprawdę wieloma motocyklami i to znacznie mocniejszymi i szybszymi ale wszystkie one nie dawały mi takiej frajdy z jazdy jak CB1300. Nadmienię jeszcze że motocykl jest wykonany z niesamowitą starannością. Jakość wszystkiego jest na najwyższym poziomie i wiem co mówię bo jestem BARDZO wymagający pod tym względem, dlatego jeździłem, jeżdżę i będę jeździł TYLKO Hondami. Pozycja za sterami jest bardzo wygodna, porównywalna do dużych motocykli turystycznych. Najprzyjemniej jeździ się na autostradzie z prędkością 160 km/h. Wtedy motocykl pali 5.5L/100km nie wieje za mocno a silnik ma wtedy maksymalny moment obrotowy bo obrotomierz pokazuje 5500 obr/min.

Motocykl ma przejechane 50000 km i luzy zaworowe są w normie (nie były nigdy regulowane). Szybko zużywa się tylna opona i zestaw napędowy, a ja naprawdę jeżdżę spokojnie.

Edytowane przez fan 2oo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fan2oo napisał:

Szybko zużywa się tylna opona i zestaw napędowy, a ja naprawdę jeżdżę spokojnie.

Przy jego masie i momencie obrotowym silnika nie ma co liczyć na długie przebiegi tylnej opony.

Można trochę przedłużyć jej żywot poprzez używanie częściej pośrednich biegów oraz powolne przymykanie gazu podczas hamowania silnikiem.

Kierowca sam tego nie widzi jak się dymi z tylnej opony po gwałtownym zamknięciu gazu a taka opona niestety nie ma opcji samoregeneracji :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Panowie, nie wiem skąd teoria, że przy małych prędkościach CBka ciężko się prowadzi ?!?

Zgadzam się całkowicie z opinią fan 200 w tym temacie. Jeździłem wcześniej Fazerkiem 600 i powiem szczerze, nie jest mi wcale trudniej manewrować, mając to "parę" kilogramów więcej pod sobą... Dotyczy to również, jazdy między autami w korkach.

Odnoszę wrażenie, że problem, tkwi bardziej w głowach niż na drodze. :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W walczu niedaleko pily jest komis w grudniu 2008r widzialem tam ciemnogranatowa honde cb 1300.2005 rok za 15 000zl plus oplaty,bo z belgii przytargany,jakos tanio ale tlumik porysowany i leciutko drasnieta z prawej strony.Nie wiem jak sie komis nazywa,po prostu przejezdzalem to wskoczylem obejrzec motocykle,nie pamietam adresu itp.

Ale jak bys chcial to sie doszukam adresu i telefon do nich.

 

 

Kiedys widzialem jak podjechala tam solowka, a oni spychali na ziemie te motocykle z kipy. Normalnie je poprostu zwalali na glebe. Po zapoznaniu sie z kiedys oferta stwierdzam co nastepuje: Kazdy sprzet w tym garazokomisie byl walony, wspomniana CB tez, siedzialem na niej i poprostu byla skrzywiona (nie wiem czy tylko przod czy cala rama), nie trzeba bylo do tego zadnych specjalistycznych narzedzi by to ocenic.

 

Ogolnie temat BIG bikow u mie powraca. CBF 600 N nie do konca zaspokoil moje oczekiwania tak wiec ponownie jestem na etapie CB 1300 XJR 1300 GSX 1400 tylko zobaczymy na co fundusz wydoli, bo sprzet ma byc nowy i oczywiscie w golasie :)

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys widzialem jak podjechala tam solowka, a oni spychali na ziemie te motocykle z kipy. Normalnie je poprostu zwalali na glebe. Po zapoznaniu sie z kiedys oferta stwierdzam co nastepuje: Kazdy sprzet w tym garazokomisie byl walony, wspomniana CB tez, siedzialem na niej i poprostu byla skrzywiona (nie wiem czy tylko przod czy cala rama), nie trzeba bylo do tego zadnych specjalistycznych narzedzi by to ocenic.

 

Ogolnie temat BIG bikow u mie powraca. CBF 600 N nie do konca zaspokoil moje oczekiwania tak wiec ponownie jestem na etapie CB 1300 XJR 1300 GSX 1400 tylko zobaczymy na co fundusz wydoli, bo sprzet ma byc nowy i oczywiscie w golasie :)

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

 

goncior , ja siedziałem na tej niebieskiej CB 1300 za 15 tyś zł na gotowo i zapewniam cię że jest prosta jak promyk słońca . A ta krzywizna to złudzenie , bo zegary były wygięte i tylko tyle . A ja za 15 tyś zł cieszę się tą CB gdy inni płacili za ten rocznik ponad 20000 pln , motocykl jest CU DO WNY :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, moze i rama prosta, ale ja nie potrafilbym jezdzic motocyklem ze swiadomoscia, ze mial dzwona, jakiegokolwiek. Chociazby z uwagi na fakt ze wystarczy zle polki lag przednich skrecic (niewlasciwa kolejnosc skrecania, zla sila dociku) i juz to wplywa na pogorszenie trakcji i nierzewidywalne zachowania motocykla, a co dopiero jakikolwiek dzwon, tym bardziej ze wiekszosc tych dzwonow jest przodem.. :/

 

Nie wiem, poprostu nie mam zaufani do polskich kowali, ani wogole do motocykli po dzwonach, nawet jesli byly robione w ASO. To jest zbyt niebezpieczna zabawa, i sprzet powinien byc zawsze w jak najlepszym stanie, bo na motocyklu wytarczy jeden malusienki, najdrobnieszy blad, by pozegnac ten swiat :/

 

 

 

Wkurzylem sie.. otoz w 2010 nie bedzie mozna kupic w Polsce nakeda CB 1300 wcale, a co dopiero w kolorze czarnym.. :/

 

Po prostu załamka.. :/ jakis chujek z Hondy wymyslil sobie ze tak bedzie fajnie i nie ma ich w ofercie.. :/

 

Nstatni model nakeda w Polsce w golasie został bialo czerwony rok 2009 :/

 

XJR 1300 nie ma ABS i jakos taka przestarzala juz jest technicznie.. Normalnie nie ma motocykla ktory moglbym kupic.. :/ Moze jszcze Honda CB 1000R ale to nie CB 1300 :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj ruszyłem moją cebulkę po zimowym postoju.

Stała prawie 5 miesięcy, nie odpalana, nie ładowana, ale w ogrzewanym garażu. Odpaliła natychmiastowo.

 

Wkrótce czas na małą modyfikacje. Na ebayu zakupiłem wydech Leovince i w przyszłym tygodniu go zamocuję.

Obiecuję nagrać dźwięk przed i po montażu nowego wydechu.

 

Pozdrawiam

Tomek...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że:

- kłopoty z rozruchem są mi obce. 3 miechy nieruszana, mrozy jak diabli itp., garaż nieogrzewany - na dotyk w porywach do 3 obrotów

- 8 litrów/seta - nie udało mi się, kumplowi, który jeździ dużo ostrzej i bez owiewki, też się nie udało

- akumulator - biorąc pod uwagę to, co w pkt.1, raczej nie występują

 

(...)

Odnoszę wrażenie, że problem, tkwi bardziej w głowach niż na drodze. :wink:

(...)

 

Może coś w tym jest. Przyznaję sam, że po przesiadce z cruisera respekt siedzi we mnie dość głęboko. Może do przesady.

 

(...)

Ogolnie temat BIG bikow u mie powraca. CBF 600 N nie do konca zaspokoil moje oczekiwania tak wiec ponownie jestem na etapie CB 1300 XJR 1300 GSX 1400 tylko zobaczymy na co fundusz wydoli, bo sprzet ma byc nowy i oczywiscie w golasie :)

(...)

 

Na nowego GSXa to raczej nie ma szans :icon_biggrin:

 

(...)

Wkurzylem sie.. otoz w 2010 nie bedzie mozna kupic w Polsce nakeda CB 1300 wcale, a co dopiero w kolorze czarnym.. :/

 

Po prostu załamka.. :/ jakis chujek z Hondy wymyslil sobie ze tak bedzie fajnie i nie ma ich w ofercie.. :/

 

Nstatni model nakeda w Polsce w golasie został bialo czerwony rok 2009 :/

 

XJR 1300 nie ma ABS i jakos taka przestarzala juz jest technicznie.. Normalnie nie ma motocykla ktory moglbym kupic.. :/ Moze jszcze Honda CB 1000R ale to nie CB 1300 :/

 

Bierz co zostało i jeszcze utargujesz. A jak nie to ciągnij poza siecią dilerską od Bogusławskiego albo z Moto-Importera (nie wiem czy dobrze nazwe kojarze). Nie ma żadnych problemów z gwarancja na Hondy.

CB1000R jest fajna, ale to nie stara szkoła, nie klasyka. Chyba bliżej jej do streeta niż tradycyjnego nakeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem ze to forum Hondy i grzesze, ale zaintrygowal mnie nowy Bandzior 1250 N..mial ktos okazje sie przejechac i porownac z Honda CB 1300?

 

Z tego co narazie na sucho mi sie udalo ustalic, to ze rozmiarami jest mniejszy niz CB 1300 ale za to silnik juz prawie godny. No i teraz wyszedl w nowej wersji miedzy innymi z nowymi zegarami i wyswietlaczem biegow i ogolnie prezentuje sie zachecajaco..Moze jednak jest to jakas alternatywa, zwazajac jeszcze ze cena jest nizsza o 10 tys od Hondy.

 

http://www.suzuki-moto.pl/index.php?id=sal...street_gsf1250a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...