Greedo Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 hmm, a skad chlopak ma wziac kase na nowe lagi? tak sobie wezmie z kieszeni 800 albo i wiecej zl ? to nie jest takie proste, zwlaszcza z polskimi zarobkami,ja bym zrobil tak ze narazie bym wyprostowal te lagi, odwrócił o 180 stopni i zbieral powoli kase na nowe... hmm nie wiem czy to jest "good idea" sa ludzie ktorzy jezdza na prostowanych lagach i jakos sie nic nie dziejepzdr Ja pie**ole, jak sie nie ma kasy to sie nie kupuje takiej skarbonki jak 900RR to chyba proste? Igła ma widać za daleko do łba żeby zrozumiec ze elementy prostowane ZAWSZE mają mniejszą wytrzymalość i nie wiesz kiedy ci po prostu pekna. Oraz nie pomyslał ze kupując japonca za cos bedzie go musiał jeszcze utrzymac. To chyba ku*wa proste - nie stac mnie nawet na głupi simmering do japonii = jezdze starą MZetką.Igła czy ty na prawde myslales ze nic nie bedziesz musiał w tym sprzecie robic? I teraz chcesz prostować lagi w takim sprzecie :lol: :lol: Do zobaczenia na drzewie Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 26 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 yy... rece opadają chyba czytrać palancie nie umiesz... i nie udzielaj sie w tematach gdzie potrzeba choć troche wiedzy... Poza to ch*j mnie interesuje co myslisz o mojej decyzji ale widze zę ne możecie sie od niej odczepić niewiem o co chodzi zardrosć czy co bo niemoge innego wytłumaczenia znaleźdź... chciałem sie dowiedziec co sądzicie na temat prostowanych lag a nie na temat zakupu przezemnie moto... ja mam zamiar sobie poradzić jak sie uda to zarobie i kupie sobie nowe lagi a przynajmniej jedną (bo druga nie wydaje sie być krzywa ale i tak dam jąna pomiar i prostowanie) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 26 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 A i jeszce jedno japońca mam już trzy lata i jakoś nie umarłem z głodu...Tak że Greedo wiem o czym mowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 po prostowaniu przewaznie nie ma zadnego sladu bo robi sie to na podkładkach o wile miękkszych niz stal, jedyne co trudno wyprostować to ślady po półkach i owalizacje przekroju poprzecznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Może byście tak nie ublizali sobie, bo nie o to tutaj chodzi. Myślę że wszystko zosyatało powiedziane, niech każdy robi jak uważa, świadomie i z rozmysłem. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alf007 Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 No właśnie POM ma racje śladów praktycznie nie ma chyba że po prostowaniu w imadle:) także nikt z was nie możę być pewien na czym jeździ a jeżeli chodzi o kupno motocykla z zagranicy to proponuje jechać po niego samemu bo kupując z ogłoszen czesto trafic mozna na zrobione juz powypadkowe bo na zachodzie kosztuja grosze wiec naprawde połowa z was nie ma racji a już nie mowie ze MZ może też być prostowana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Ja wlasnie o tym mowie, zeby kupowac tam a nie tutaj-bo te kupione od handlarzy sa czesto w..hmm... stanie mocno srednim. A przeciez zdecydowana wiekszosc motocykli jest zwieziona z zagranicy-te z polskiego salonu to niezwykla rzadkosc. Juz kiedys o tym pisalem, ze skoro w Polsce motocykl w "dobrym" stanie swiezo przywiezony z Niemiec, z narzutka handlarza kosztuje mniej niz motocykl w dobrym stanie w Niemczech to chyba swiadczy o tym jaki jest jego stan faktyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szeryf Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 ja mam prostowane w cbr 400rr robil mi to gosc co oglasza sie w gieldzie motocyklowej,za polki i dwie lagi zaplacilem 200zl .jest spoko jesien przejezdzilem i nic sie nie dzialo.w serwisie hondy mi je miezyli po prostowaniu i wszystko ok niemogli uwierzyc a za dwa tygodnie dzwonili i chcieli tel do tego goscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 a moze warto poszukac na ebayu ? np tu cos jest http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7957559223&rd=1sprawdzalem tylko z grubsza a juz cos znalazlem, sprawdzalem 2 strony z 19 stron rezultatów, jak masz checi to mozesz poszukacpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=22826 Zajrzyjcie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Nie czytalem wszystkich odpowiedzi ale ... Prostowanie w niektórych przypadkach ma sens ale tylko w niktórych.1. pod warunkiem ze to pierwszy raz (ale jak to sprawdzic w uzywanym moto)2. ze odchylenie jest nieznaczne (na pewno nie 1cm )3. ze powłoka cierna nie uległa pokruszeniu Ja osobiscie wykonałem w/w czynność w firmie MOTOCYKL z zabrza i jestem zadowolony z efektu - znaczy sie mój kolega bo to on jezdzi tym moto.Ale odchylenie było z tego co pamietam 6mm i zredukowane zostało do 0,006mm czyli mozna uznac ze do zera. Zadnych wycieków czy pływania. Natomiast faktycznie nowe lagi mozna kupic juz za ok 300zł/szt Pytaj w firmie MOTOPORT w częstochowie bo Tytus ma tanio i towar dobry. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 troche pozno, ale...moja metoda pomiaru lag (zadne szkla czy inne wynalzki) :)1. wykrecamy obie lagi2. zdejmujemy doly wzglednie gory celem uzyskania samych rur (niekonieczne to jest, ale jak ktos chce miec 100% pewnosci...)3. bierzemy obie lagi i przykladamy je do siebie (w przypadku nie rozebranych przykladamy je na przemian, czesciami roboczymi do siebie)4. trzymamy je w dwoch rekach przed soba i patrzymy pod swiatlo na szczeline miedzy nimi5. obracamy wpierw np. gorna wzgledem dolnej, a potem na odwrot6. swiatlo prawde ci powie... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 A co jak dotyczy to np. kupna moto???? Nawet w chwili sprzedazy można to sprawdzić w ciągu 7 minut i to każdą z kolei. Luzuje się jedną lagę w półkach. Na upartego nie potrzeba podpierać motocykla, ewentualnie jedna osoba może pomóc i nacisnąć leko tył jak moto stoi na centralnej podstawce (dlatego po jednej stronie, by moto (półki) nie zjechało po lagach aż do błotnika :-), jedną lagę łatwiej potem ustawić w na poprzedniej wysokości). Luzujemy nakrętkę osi oraz jej drugą stronę zaciśniętą w goleni - pierwsza sprawa, od razu podejrzane mozę być, ze lagi były naprężone, co mozę świadczyć o skrzywionej półce, nawet jak one sam są proste. Jeśli moto ma jakieś pierdoły typu półeczkę spinającą górę goleni (mówię o tych aluminiowuch, dolnych cześciach) to luzujemy śruyby. Potem wystarczy obracać lagą i patrzeć jak się zachowuje, co się dzieje z dolną końcówką goleni, jak znienia się jej położenie, najlepiej właśnie na szczelnie pomiędzy elementami znajdującymi się na osi. Jak jest krzywe, to nawet nie da się obrócić :-). Potem to samo z drugą. Można jeszcze prościej - nic nie odkręcamy, oprócz mocowania lagi w półkach - jak się lekko obraca, cały czasa tak samo, to znaczy że jest prosta. To są najprostsze metody, może nie najskuteczniejsze, bo nie służą do pomiaru krzywizny, ale do twierdzenia czy poprostu ona występuje. Zawsze mozna w kilka minut, jeszcze u sprzedawcy sprawdzić "mniej więcej" czy jest OK. Krzywizna 1cm, o której tu piszemy praktycznie uniemożliwia obrócenie lag w półkach. Pozdro, Pawel PS. Metody "po rozebraniu" co Młody VFR proponuje można jeszcze można przeprowadzić wkręcając goleń w imadło (np, za uchwyt do zacisku, poziomo, ustawiasz blisko końcówki lagi dowolny przedniot (można czujnik zegarowy, ale w celach "badawczych" moze być cokolwiek, nawet puszka z WD40 :-)) i obkręcasz lagę. Wszystko widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alf007 Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Juz pisałem wcześniej jeżeli lagi sa krzywe to uszczelka bedzie przepuszczała olej to chyba najprostszy sposob... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 5 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 najprostrzy sposób to to że zawias chodzi jak był by skecony na max beton.. jak ustawisz wszystko na soft i dalej bedzie beton to po sprawie... napreżenia powodują ze lagi bedą cieżko chodzić... a co do simerów to nie koniecznie bo lagi mogą skrzywić sie zaraz pod półką i tylko w tym miejscu bedą zniekształcone a mogą też dostać na całosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.