Skocz do zawartości

Skrzynie biegów Kawsaki Z1100


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dostałem nasytępujęce info na PW, pozwolę sobie zacytować, bo nie jest to jakaś "poufna" korespondencja :

 

Przypomniało mi się, mam jeszcze taki mały problemik ze skrzynią tzn. gdy jadę na czwartym lub piątym biegu około 100 km/h i odkręcę manetkę to czasami potrafi mi wypaść bieg tak przy prędkości 140/160 km/h, to samo zdarza się również podczas obciążenia silnika np. dwie osoby bagaż i podjazd pod górę na otwartej do oporu przepustnicy, co się może dziać, ile będzie szacunkowo ...

 

Najczęsciej skrzynia nie pada właśnie na tych przełożeniach, tylko na bardziej obciążonych, typu 2 (gdzie jeszcze jest najdłuższa droga przełączania i tam dochodzi do uszkodzeń przy zmianie biegów). Pewnie i tak czeka mnie "totalna demolka" ale sugesteie zawsze się mogą przydać :-)

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padły sprzęgiełka kłowe, moga być zjechane na okrągło, lub wygięty wodzik, raczej wykluczał bym uszkodzenie automatu zmiany biegów gdyż w japoni są one dosyć trwałe. Koszt jednego nowego wodzika to około 150-200zł(nowy). Niemożna też wykluczyć uszkodzenia kól zębatych spowodowanego takim wypadaniem biegów (jest to bardzo prawdopodobne), przypuszczam, że jak zwalisz miskę to posypią się zębiska;).

 

PS. Nie jeździł bym na takiej skrzyni, gdyż grozi to zablokowaniem tylnego koła. Znam to z autopsji więc wiem co mówie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam taki problem ze skrzynią i jeśli można dopowiem coś więcej by lepiej naświetlić sytuację. Biegi wypadają mi dość rzadko, ale zdarza się to również na drugim biegu lecz jest to bardzo sporadyczne, natomiast ze zmianą biegów nie mam żadnych problemów, wchodzą one bez zgrzytów, no chyba że przeciągnę i zmieniam na czerwonym polu to wtedy coś czasami zgrzytnie. Motocykl eksploatuję głównie turystycznie i dbam o niego lepiej niż o kobietę (mam nadzieję, że nie przeczyta postu ;)), przebieg ma niezbyt duży bo coś około 58 tyś. km a sprzęt ten jest podobnież trwałym motocyklem (Kawasaki KZ 1100), znałem poprzedniego właściciela, którym był starszy facet i też jeździł spokojnie, więc zastanawia mnie fakt posypania skrzyni przy spokojnym takim niedużym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdziłbym zatrzaski na zmieniaczu czy aby nie pospadały spręznki podtzrymujące.

Można to zrobić bez wyjmowania silnika z ramy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na taką odpowiedź liczyłem :-), mam nadzieję, że będzie to też rozwiązanie, bo pewnie ani mnie, ani klientowi nie uśmiecha się demolka skrzyni (je pewnie będę miał natłok spóżnialskich z przygotowaniem moto do sezonu i róznymi codziennymi sprawami, a Janusz pewnie chętnie zaoszczedzi kilka ładnych stówek na rozbiórce sielnika :-)).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI również zdarza się co prawda kilka razy w ciągu trzech lat ale zaobserwowałem takie zjawisko z tym, że nie przy odkręcaniu mocnym tylko normalnie podczas zwykłej jazdy, po prostu nagle gdzies miedzy 2-3 lub 4-5 znajdzie sie luz 8O i trzeba zrobic krchhh :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...