Skocz do zawartości

Ustawienie zawieszenia w motocyklu sportowym


nowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym sie czegoś dowiedzieć na temat ustawień zawieszenia w motocyklach sportowych. Jeśli ktos ma wiedzę popartą dośwaidczeniem to proszę o wpisywanie wskazówek. Liczę, że znajdzie się tu conajmniej kilka osób które wiedzą o co chodzi, a ten post i jego rozwinięcie ( oby cos z tego wyszło ;) ) pozwoli zaoszczędzić trochę kasy ludzom którym zdarzają się szlify z tego powodu.

 

Ja ze swojej strony mogę zapodać link do strony angielskiej:

http://www.gostar-racing.com/information/m...;%20all%20about

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZUKAJ-> UŻYTKOWNIK->JANUSZ->ZNAJDŹ WSZYSTKIE POSTY JANUSZ ;)

 

 

Polecam i miłej lektury 8)

 

 

Jeszcze dorzucę Ci link do tego tematu, bo znalazłem :P

 

http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...ghlight=#127544

 

 

Czasami warto poszperać w archiwum, zanim zarzuci się nowy temat :P

 

No miłej lektury ;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No wszystko supaa ,tylko jak ktoś na podstawie wypowiedzi z tamtego tematu ustawi zawiechy(dobrze) to ja mu stawiam wielkie piwsko.Też chciałbym sie czegoś dowiedzieć na ten temat.Może czasem warto założyć ten sam temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ze swej strony dodam tyle: na tor sie szykujesz? na miasto? na trase? na kazdy "teren" bedziesz mial inne ustawienia, wiec proponuje pokrecic metoda prob i bledow i testowac moto w codzinnym uzytkowaniu. jezeli tylko na tor, to sie nie wypowiem, bo nie mam doswiadczenia. ale na miescie czy na trasie ustawialem sobie. zauwazylem, ze na trase daje wieksze napiecie wstepne sprezyn i wieksze tlumienie odbica, co by przy 200 jak wpadne w dziure w kosmos nie poleciec :twisted: ale nie zawsze mi sie chce i ustawiam gdzies tak po srodku: ciut za "twardo" na miasto i ciut za "miekko" na trasie. jezeli chodzi o dobicie, to nie moge nic zrobic :cry: bo nie mam regulacji, a odbicie tez moge ustawic tylko z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Regulacja zawieszenia to temat rzeka... Cięzko jest znaleźć jedno poprawne ustawienie obowiązujące każdego, ponieważ każdy z nas różni się stylem jazdy, prekościami itp., że o fizjonomii nie wspomnę. Dlatego najlepszą metodą jest tak na prawdę, jak wspomniał MłodyVFR, metoda prób i błędów (oczywiście znając podstawy) w poszukiwaniu optymalnego dla nas nastawu.

 

Lolek, może skorzystaj z gotowca? http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/ Ja się na tej tabeli wzorowałem i jeździ mi się OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam link do strony, na której jest dokładnie wyjaśnione jak ustawić zawieszenie motocykla. Już trochę się przy tym pobawiłem i muszę powiedzieć, że ustawianie według tabelek typu odkręcić tylt to a tyle jest tylko wstępnym ustawieniem. Dokładne musi się wiązać z pomiarami - wystarczy że olej w zawieszeniu ma inną gęstość i wszystko bierze w łeb.

 

http://www.gostar-racing.com/club/motorcyc...sion_set-up.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam link do strony, na której jest dokładnie wyjaśnione jak ustawić zawieszenie motocykla. Już trochę się przy tym pobawiłem i muszę powiedzieć, że ustawianie według tabelek typu odkręcić tylt to a tyle jest tylko wstępnym ustawieniem. Dokładne musi się wiązać z pomiarami - wystarczy że olej w zawieszeniu ma inną gęstość i wszystko bierze w łeb.

 

http://www.gostar-racing.com/club/motorcyc...sion_set-up.htm

 

 

...no ale ten link jest powyżej wtym temacie... fakt jest tam opisane wmiare dokładnie co i jak ale nie kumam angielszczyzny na tyle żeby sobie z tym poradzić :) :)

 

może ktoś ma cos w ojczystym języku albo jak ktoś taki dobry to może przetłumaczy... :)

 

metodą prób i błędów mam ustawione i się lata ale może bedzie lepiej... wiem że lepsze wrogiem dobrego ale może wogule jest kiepawo ustawione i po fachowej regulacji bedzie sam jeździł :)

Edytowane przez lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu na stronie www.superbike.com.pl był bardzo obszerny tekst o regulacji zawieszeń po polsku. Niestety widzę, że chłopaki przebudowali stronę i tego tekstu już tam nie ma, a ja mam jedynie wydruk. Skontaktuj się z nimi, może podeślą lub umieszczą ponownie na stronie: http://superbike.com.pl/kontakt/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem odpowiedź z Superbike.com.pl co do tych artykułów odnosnie regulacji zawieszenia :

 

http://superbike.com.pl/old/modules.php?na...l=Pa%BCdziernik

 

:bigrazz: wiadomo co i jak , fakt faktem odbicie i dobicie to magia narazie ale juz wiadomo jak to zakumać przynajmneij i jak się do tego wziąć :icon_rolleyes:

 

polecam lekture i dzieki :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...