Skocz do zawartości

czy 1805517 opona .........


speedy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy 1805517 opona ma jakś róznice w prowadzenu moto gdzie oryginalna powina byc założona 1606017 a z przodu jest 12060 taka jaka powinna byc bo niemiec załozył 180 i teraz pasuje mi wymienic ta gume bo już jest nie ciekawa i mam dylemat czy załazyc taka jaka producent poleca czy ta 180 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadą jest że można założyć oponę +- ( plus, minus ) 1 rozmiar w tę lub w tamtą stronę. Jak dasz za szeroką to opona straci profil, będzie za mocno zaokrąglona w czego wyniku może mieć dużo gorszą przyczepność (powierzchnię przylegania) do jezdni. Dwa: profil opony będzie wyższy co może powodować większe boczne znoszenie i pogorszy właściwości jezdne motocykla. Trzy: opona gorzej trzyma na feldze. Cztery: bez potrzeby i sensu wydasz większe pieniądze.

W skrócie mówiąć, wydasz więcej kasy aby pogorszyć właśności trakcyjne maszyny.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własni zaokraglenie wychodzi wtęczas jak felga jest zaciasna a umne jest 14cm felga mam szerokości tak że no na moje oko nie jest zaokrglona mocno, kurde niewiem jak sie bedzie jedziło na 160 a jak załoze ta 160 to tak waska :cry: czyli rozumiem że 170 była by dobra tak? bo o weszej niemam mowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kiedyś dawno temy jak byłem szcześliwym posiadaczem MZETZ251 założyłem jakąś szeroką oponę do kosmo sprzętu warunki jezdne jakie uzyskałem to była tragedia lepiej chyb by było na dętce. Posłuchaj starszych i kup taką oponę jak powinna być a będziesz zdrowszy , wiem że lepiej wygląda wielki kapeć ale tylko wugląda w sprzęcie który nie jest do tego stworzony.

Pozdrawiam i powodzenia :) [/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 1805517 opona ma jakś róznice w prowadzenu moto gdzie oryginalna powina byc założona 1606017 a z przodu jest 12060 taka jaka powinna byc bo niemiec załozył 180 i teraz pasuje mi wymienic ta gume bo już jest nie ciekawa i mam dylemat czy załazyc taka jaka producent poleca czy ta 180 .

po pierwsze podaj model i rok motocykla i styl preferowanej jazdy , potem można debatować :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze podaj model i rok motocykla i styl preferowanej jazdy , potem można debatować

 

Tutaj nie ma nad czym debatować bez względu na typ motocykla.

Jeżeli założysz opone szerszą o 10 mm, to motocykl będzie się prowadzić dosyć znośnie, różnica 20 mm jest już znaczna i powiem nawet,że motocykl moze zachowywać się nieobliczalnie zarówno na prostej jak i na zakrętach.Oprócz walorów wizualnych nie uzyskasz nic więcej, więc dalsza dyskusja nie ma sensu. Wszystko zostało już powiedziane.

 

Od siebie moge dodać, że kombinowałem już z różnymi rozmiarami. Zamiast 130 mm zakładałem na tył: 150 mm i 160 mm.

 

Zadowolony nie byłem, spaliłem obydwa kapcie i powróciłem do oryginalnego rozmiaru, co było bardzo madrym posunieciem.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo niemiec załozył 180 ???????

Z kogo człowieku chcesz zrobić idiotę.

To tylko w polsce jest możliwe aby założyć inną oponę.

Jeżeli niemiecki Brief podaje rozmiar to żadnemu nie wpadnie do łba aby coś zmieniać bo straci motocykl, prawo jazdy i taki mandat mu dowalą że się nie pozbiera nie mówiąc już o kosztach holowania i parkingu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna osoba pytała o model i rok motocykla więc podaje: YAMAHA fzr 600R z 1995 roku a kolor tego motoru to niebiesko-biało-srebny a jaki ja styl jazdy preferuje no oczywiśće że nie zamieżam na ścigaczu jedzic turystycznie więc i opona musi byc dobra to jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze mozesz wiezyc lub nie ale sam sie dziwiłem ze ma taka opone założona a zreszta nie pierwysz mój motor sciagałrem za granicy i wiem że jak jest na brifie tak powinno byc na motozei jak bym miał 160 wcześniej to bym teraz nie pytał i niezawracał bym głowy wam wierz mi no ale takiego przywiozłem i dopiero w polsce sie spostrzegłem ja on ma opone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze podaj model i rok motocykla i styl preferowanej jazdy ' date=' potem można debatować

[/quote']

 

Tutaj nie ma nad czym debatować bez względu na typ motocykla.

Jeżeli założysz opone szerszą o 10 mm, to motocykl będzie się prowadzić dosyć znośnie, różnica 20 mm jest już znaczna i powiem nawet,że motocykl moze zachowywać się nieobliczalnie zarówno na prostej jak i na zakrętach..

akurat badzow wiele jest , moze akurat kolega bedzie ćwiczył b długie gumy i bedzie potrzebował jeżdzić na flace ,albo startował w na 1/4 mili?? :twisted:

a do streetfihterów na całym swiecie wszyscy ładuja opony min 200

najelepiej zeby spróbował pojeździć na tej 180 ,jezeli mu nieprzeszkadza to moze dalej jeździć na takim rozmiarze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręty to jedno, a koleiny dwa - tu też będzie zmiana i to na gorsze. Ale to każdy pojazd (samochód, motocykl itp) poruszający sie na naszych parszywych drogach ma problemy w koleinach. Ja osobiście namawiam na danie oryginalnego rozmiaru. Z drugiej strony FZR ma faktcznie cienkiego kapcia i brakuje przyczepności tylnego koła. Myślkę że 170 będzie tu rozsądnym kompromisem jak już chcesz powiekszać rozmiar.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadą jest że można założyć oponę +- ( plus, minus ) 1 rozmiar w tę lub w tamtą stronę. Jak dasz za szeroką to opona straci profil, będzie za mocno zaokrąglona w czego wyniku może mieć dużo gorszą przyczepność (powierzchnię przylegania) do jezdni. Dwa: profil opony będzie wyższy co może powodować większe boczne znoszenie i pogorszy właściwości jezdne motocykla. Trzy: opona gorzej trzyma na feldze. Cztery: bez potrzeby i sensu wydasz większe pieniądze.

W skrócie mówiąć, wydasz więcej kasy aby pogorszyć właśności trakcyjne maszyny.

 

piec: silniej bedziesz zaciagany w koleiny

 

a do streetfihterów na całym swiecie wszyscy ładuja opony min 200

 

jasne, mistrzom prostej gratulujemy rozmiarow gumy, niech wsadza 240, to dopiero bedzie czad :!: oczywiscie doznan wzrokowych, nie jezdnych :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...