Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam dwa pytania

 

1 Jak mam przykręcić sprzęgło żeby nie spadało ? Robiłem to nawet kluczem do rur hydraulicznych a to dalej spada

2 Czy rozkręcone sprzęgło może być przyczyną braku kopa ( mimo że zębatka dobrze siedzi) i braku obrotomierza ? Wykręciłem końcówke przy zegarach i linka się nie kręciła.

3 Czy blokada modułu ogranicza obroty ? Do 7tys idzie nieźle ale potem leniwie do 8,5tys od biedy osiagnie 9 i koniec. Zakładam ze regulacja gaźnika się kłania bo śrubka od powietrza coś tam zdziałałem.

4 Na czym polega patent ze zmianą położenia (wysokości) iglicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 na nakretce trzymajacej sprzeglo powinna byc blaszka kontrujaca czy jak to zabezpieczenie sie zwie

2 Ja kiedys wykrecilem dozownik oleju to przez to tez stracilem obrotomierz, mogla tez ci sie linka ukrecic albo to kwadratowe wejscie wyrobic, trzeba popatrzec od ktorego momentu sie nie kreci

3 jesli kreci sie powyzej 7 tys to raczej nie modol, chociaz sam sie tym nie bawilem i nie jestem pewien

4 Regulujac iglice ustawiasz ile benzyny ma dostawac, czasami regulacja srubka juz nie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 na nakretce trzymajacej sprzeglo powinna byc blaszka kontrujaca czy jak to zabezpieczenie sie zwie

2 Ja kiedys wykrecilem dozownik oleju to przez to tez stracilem obrotomierz, mogla tez ci sie linka ukrecic albo to kwadratowe wejscie wyrobic, trzeba popatrzec od ktorego momentu sie nie kreci

3 jesli kreci sie powyzej 7 tys to raczej nie modol, chociaz sam sie tym nie bawilem i nie jestem pewien

4 Regulujac iglice ustawiasz ile benzyny ma dostawac, czasami regulacja srubka juz nie pomaga

 

1 Ale ja nie mowie o nakretce ustalajacej popychacz tylko o tej ktora nakrecasz na walek skrzyni biegow pod dociskiem a tam to miesci sie tylko podkladka i nakretka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co to ma być?? Wszystkich detetkowiczów wyżarło? a może smigacie tak bez przerwy że nie macie czasu nic napisać :flesje: w końcu chyba prawda sie objawiła ze DT sa niezawodne i nic sie wam nie dzieje z nimi :eek:

 

Ja moją w końcu zrobiłem i przy okazji straciłem miejsce postojowe (50m od mojego domu) musiałem sie przenieść 4 przystanki autobusowe dalej ;] ale ważne ze moto stoi pod dachem a nie przypęta do klatki :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Temat już pewnie wałkowany, ale moto w garażu stoi i mi zależy na czasie.

 

1) Jak poprawnie wyregulować gaźnik ? Dzisiaj się namęczyłem i tylko od prób odpalenia zakatowałem aku. :mrgreen: Jakoś poskładałem i moto odpala i trzyma obroty, jednak kiedy nakręce gaz i odpuszcze, to moto gaśnie.

 

2) Jaki olej polecacie do silnika (skrzyni - nie do mieszanki) ? I jak poprawnie wymienić olej w domowych warunkach ?

 

Skoro już piszę to mam jeszcze kilka kwestii do porusznia:

 

3) Piszczy mi niemiłosiernie tylny amor. Moto był w serwisie i niby coś tam zrobili, ale po 2 dniach zaczął piszczeć dalej. Słychać go kiedy siadam i wstaję z moto. Co mogło się posypać i ile będzie ew. naprawa kosztować ?

 

4) Czy istnieją jakieś akcesoryjne stelaże na tablice rejestracyjną do DT ? Mam fabryczny stelaż, a raczej plastik i jest niemiłosiernie długi, do tego luzują się jego mocowania i przy skokach na torze lubi zawadzać o oponę, co powoduje niemiłe odczucie w czasie lądowania :buttrock:

Gdzie i za ile można nabyć jakiś malutki stelażyk pod tylny błotnik ?

 

5) Czy istnieją jakieś komplety śrubek do DT ? Chodzi mi głównie o śruby trzymające plastiki itp. Niektóre śruby już nieco się zużyły, a chcę moto doprowadzić do ładu przed maturą.

 

6) Czym można usunąć rdzę ? Pojawia się w miejscach przetarć i zadrapań na wachaczu i ramie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Matete vol. Iluminat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Echh :icon_razz:

 

 

1) na to nie pomogę.... skoro trzyma obroty znaczy się ze jest w mare dobrze wyregulowany, spadanie z obrotów i gaśnięcie może być spowodowane czym innym....spróbuj wyczyścić cały gaźnik kompletnie.

 

2) tutaj polecają Motul Transoil jak sie nie mylę. Wlejesz dowolny 10W30 lub 10W40 i będzie git. Wymiana oleju sprowadza sie do odkręcenia śrubki pod skrzynia zlania tego oleju, i wlania nowego przez śrubkę na górze skrzyni.

 

3) prawdopodobnie to łożyska wahacza. lub elementy tłumiące na amorze. spróbuj nasmarować mocowania amortyzatora, jak nie pomoże to wymiana łożysk cię czeka.

 

4) jest sporo stelaży poszukaj na allegro i nie koniecznie musi być napisane że to do DT :biggrin:

 

5) wykręć śrubki idź do metalowego i kup w podobnym rozmiarze (długość) jak będą nieco za długie to weź brzeszczot i dotnij....nic tańszego i prostszego :P

 

6) rdzę usuwa się papierem ściernym ;) potem się to miejsce zabezpiecza podkładem antykorozyjnym i maluje lakierem lub inna farbą . ;)

 

 

 

Co do trzymania i czekania :P ja czekam na egzamin na A i będzie CRMa albo KDX....w ostateczności kupie KMXa ale wolał bym te wczesniejsze :P

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMA SIEMA

 

Wstyd sie przyznać ale nie potrafię znaleźć nigdzie instrukcji odblokowywania starej DT 50 (powietrznej). Na pewno kryzy w dyfuzorze ale czy coś jeszcze? Chyba nie możliwe żeby to słabsze od simsonka było?

A i jeszcze sie spytam bo akurat tłok się już skończył może przy okazji zapodać jej jakiś tuningowy cylinder macie jakieś pomysły gdzie szukać takich gratów? Bez zmiany gaźnika i gruchy da to wyniki? pomóżcie bo nie jestem zbytnio w temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMA SIEMA

 

Wstyd sie przyznać ale nie potrafię znaleźć nigdzie instrukcji odblokowywania starej DT 50 (powietrznej). Na pewno kryzy w dyfuzorze ale czy coś jeszcze? Chyba nie możliwe żeby to słabsze od simsonka było?

A i jeszcze sie spytam bo akurat tłok się już skończył może przy okazji zapodać jej jakiś tuningowy cylinder macie jakieś pomysły gdzie szukać takich gratów? Bez zmiany gaźnika i gruchy da to wyniki? pomóżcie bo nie jestem zbytnio w temacie :)

 

 

Z tego co pamietam to DT50 były blokowane m.in na wydechu,gazniku(jak juz sam wspomniales) noi jesli masz wersje z zapłonem bezstykowym no to pozostaje ci jeszcze moduł odblokowac.

A po za tym w niektórych tych silnikach były 4 biegowe skrzynie zamiast piątego biegu była taka plastikowa tulejka i nie było dodatkowego wyciecia w automacie od biegów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMA SIEMA

 

Wstyd sie przyznać ale nie potrafię znaleźć nigdzie instrukcji odblokowywania starej DT 50 (powietrznej). Na pewno kryzy w dyfuzorze ale czy coś jeszcze? Chyba nie możliwe żeby to słabsze od simsonka było?

A i jeszcze sie spytam bo akurat tłok się już skończył może przy okazji zapodać jej jakiś tuningowy cylinder macie jakieś pomysły gdzie szukać takich gratów? Bez zmiany gaźnika i gruchy da to wyniki? pomóżcie bo nie jestem zbytnio w temacie :)

 

Jak się tłok skończył to nie dziwne ze słabsze od simsonka :P jak chcesz sie bawić w tuningi to kup sobie cylinder od 80 i wstaw razem z tłokiem :P możliwe ze będzie problem ze skokiem tłoka, jezeli tłok nie będzie dochodził do końca cylindra daj cylinderek do splanowania o tyle ile brakuje tłokowi (pewnie będzie to 2mm) dodatkowo splanuj tez głowice (od 80) o 2mm i będzie nieco mocniejsza maszynka ;)

 

Są oczywiście kity tuningowe do tych motorków ale jeżeli nie jest "nicasilowy" czyt. chromowany to nie ma się co bawić, lepiej już zrobić jak napisałem wyżej.

 

co do bload i zabawy dalszej, jak będziesz miał cylek od 80 to wstaw sobie gaźnik od DT80LC2. Jest z tym troche zabawy, szczególnie z przerobieniem króćca gaźnika (trzeba go powiekszyć i na spawać rurkę aluminiową o średnicy 25mm, następnie to wszystko wyszlifować) ale efekt jest takiej zamiany :icon_eek:

 

co do blokady w dyfuzorze, może być ale nie musi .... jak rozetniesz to sie dowiesz, co do modułu to te stare 50 nie miały blokady na CDI....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się tłok skończył to nie dziwne ze słabsze od simsonka :P jak chcesz sie bawić w tuningi to kup sobie cylinder od 80 i wstaw razem z tłokiem :P możliwe ze będzie problem ze skokiem tłoka, jezeli tłok nie będzie dochodził do końca cylindra daj cylinderek do splanowania o tyle ile brakuje tłokowi (pewnie będzie to 2mm) dodatkowo splanuj tez głowice (od 80) o 2mm i będzie nieco mocniejsza maszynka :)

 

 

No tak mozna ale nie da rady za bardzo jak od 50tki bowiem jesli chciałbys założyc cylek od 80tki to i tak nie wejdzie bowiem jest inny rozstaw szpilek :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taka sprawe chce kupic sobie motor chodzi mi o jakiegos crossa taki do jazdy po lesie i czasami do pracy do dakiej spokojnej bo mam zerowe pojecie o jeździe motorem jestem poczatkujacym kierowca tak myslałem nad Yamaha DT 125 [do wydania ok . 4000zł] na poczatek bedzie dobra ? mam 191cm wzrost i waze ok 80 kg chciał bym tez zeby był mało awaryjny i niski koszt utrzymania

czy ten motorek bedzie dobry dla mnie ?

czy Yamaha DT 125 co czy mozecie cos lepszego polecic ?

125 bedzie dobra dla mnie czy 250 ale ona moze byc za mocna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mogę polecić swoją dt 80lc2, jest przy niej wszystko zrobione i kupując ode mnie miałbyś pewność, że będziesz nią bardzo długo jeździł bez żadnego wkładu finansowego. Oczywiście zarejestrowana i opłacona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mozna ale nie da rady za bardzo jak od 50tki bowiem jesli chciałbys założyc cylek od 80tki to i tak nie wejdzie bowiem jest inny rozstaw szpilek :D

 

 

Sprawdzałeś to?? czy to tylko przypuszczenie...z tego co mi wiadomo to kartery w obu silnikach są takie same i cylinder 50 ma po prostu mniejsza tuleję....tzn ścianka zewnętrzna na dole karteru jest odpowiednio grubsza i przystosowana do mniejszej średnicy cylindra. No ale oczywiście mogę się mylić :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...