Skocz do zawartości

Yamaha Dt porady i czesci


Rekomendowane odpowiedzi

heh wiem ze reguluje sie go linkami:) mam odkrecic banke od cylinda odplac moto i patrzec ;) no to ladnie by mi oko wypalilo:P niee wystarczy zdjac ten boczek z napisem ypvs i zobaczyc jaki jest zakres jego obrotu? powiedz mo od czego do czego powienien sie poruszec czyli gdzie jest na wysokich obr a gdzie na niskich . U mnie jest cos takiego ze jak niee mam aqmlatora czyli niee dziala YPVS to motor niee wchodzi rowno na obroto, tzn silnik itp niee przerywaja tylko gdzis tak od 4,5 tys obr zaczyna sie wlaczac jak by turbo tylko ze jak sie wlacza to silnik tak jak by szarpal i nagle wlacza sie power a jak wlacze ypvs to ladnie lazi z dolnych obr do gory bez "szarpania" bo chyba od tego to jest ??wiesz narzie boje sie sprawdzac ile idze na max obr bo doceram i mam dopiero 250 km niee przekraczam 6,5 tys oczywiscie na poczatq niee przekraczalem 5,5 :)ale stopniowo daje wiecej gazu i kontroluje temp. to tyle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh wiem ze reguluje sie go linkami:) mam odkrecic banke od cylinda odplac moto i patrzec no to ladnie by mi oko wypalilo:P niee wystarczy zdjac ten boczek z napisem ypvs i zobaczyc jaki jest zakres jego obrotu?

Tak wystrczy odkręcic sam boczek poprostu źle sie wyraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a tak na marginesie - DT gasi się przełącznikiem do zapłonu czy kluczykiem w stacyjce? Niby głupie pytanie ale jestem ciekaw czy jest jakaś różnica dla silnika/elektryki :oops:

Patrząc na schemat róźnica jest taka że gdy gasisz kluczykiem to obwód odp. za zapłon zostaje przerwany a gasząc przełącznikiem obwód zostaje połączony z masą. Nie wiem jaka to różnica dla silnika, ja zazwyczaj gaszę kluczykiem

 

Heh w mojej DT zaobserwowałem bardzo dziwne zjawisko-gdy zapalę światła drogowe silnik pracuje wyraźnie słabiej a jak zostawie na luzie to gaśnie. Regulator napięcia nie działa, światła są momentalnie przepalane po dodaniu gazu. Podejrzewam że światła, zamiast do cewki świetlnej są podłączone do jednej z dwóch odpowiedzialnych za zapłon (nie wiem do czego dokładnie służą ale na schemacie 2 cewki łączą się z modułem zapłonowym) , przez co po włączeniu świateł iskra słabnie. Regulator działa, ale co z tego skoro reguluje prąd z cewki która jest nieużywana przez światła. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia, niedługo rozbiorę magneto to okaże się czy są prawdziwe. Za****łbym tego Niemca co robił tu remont, bo od razu widać że coś było grzebane.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki... Czy napisy DT w Yamasze DT125 na plastikch to naklejki czy lakier? I jeśli są to naklejki to czy ich zdjęcię jest możliwe i łatwe?

To są naklejki , Zdjęcie ich jest raczej trudne bo sa bardzo dobrze przyklejone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie przy tym rwa i czasami rozciagaja ale jest to do zrobienia. pamietaj tylko ze po odklejeniu naklejek beda 2 zupełnie rozne odcienie !!! ten pod nakleja bedze brend new ;) jest naprawde duza roznica

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Ci gaśnie na luzie' date=' bo kiedy swiatła są włączone, to potrzebne jest również więcej energii, a więc wyższe obroty. Iskra z czegoś też sie musi robić. Poreguluj gaźnik żeby uzyskać optymalne obroty ;)[/quote']

Nie wiem czy oglądałeś schemat DT80 ale cewka świateł i ładowania akumulatora nie ma nic wspólnego z 2 cewkami odpowiedzialnymi za zapłon. Problem jest właśnie taki że u mnie jednak ma coś wspólnego i przez to gdy wlączę światła to po 1, świecą tak jasno że po lekkim dodaniu gazu strzelają żarówki, a po 2 to silnik traci obroty i gaśnie na luzie. Pomyśl czy uznany producent motocykli zrobiłby taki układ elektryczny w którym światła osłabiają iskrę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej dt też tak było jak na wolnych włączyłem swiatła to obroty jeszcze spadały. Jak dodałem gazu swiatła się troche rozjaśniały (ale nic się z nimi nie psuło :P ), wiec kupiłem moto bez swiateł ;) i nie mam tego problemu.

 

 

 

P.S. Nie miałem akumulatora jak to ma jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wojtek DT napisał:

Dlatego Ci gaśnie na luzie' date=' bo kiedy swiatła są włączone, to potrzebne jest również więcej energii, a więc wyższe obroty. Iskra z czegoś też sie musi robić. Poreguluj gaźnik żeby uzyskać optymalne obroty

 

Nie wiem czy oglądałeś schemat DT80 ale cewka świateł i ładowania akumulatora nie ma nic wspólnego z 2 cewkami odpowiedzialnymi za zapłon. Problem jest właśnie taki że u mnie jednak ma coś wspólnego i przez to gdy wlączę światła to po 1, świecą tak jasno że po lekkim dodaniu gazu strzelają żarówki, a po 2 to silnik traci obroty i gaśnie na luzie. Pomyśl czy uznany producent motocykli zrobiłby taki układ elektryczny w którym światła osłabiają iskrę?

[/quote']

Mialem tak w pierwszym motocyklu (Suzuki Ts50er- to byl jeden wielki patent ;) ). Wystarczy poeksperymentowac z moca zarowek- zaloz takie ktore maja wiecej watt- powinno pomoc (w moim przypadku tak bylo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduroguy, chodzi ci o przepalanie się żarówek czy gaśnięcie po włączeniu świateł? I chyba nie watt tylko volt bo więcej watt=większy pobór energii=mniejsza iskra, a wiecej volt=słabiej świecąca żarówka przez co nie będzie się przepalać :P Miałem tak w jawce, kupowałem żarówki od autobusów 24V, i mimo tego co jakiś czas je przepalało :lol: instalacja 6V :lol: Ale od nowa zrobiłem elektrykę i problem zniknął.

 

Aha mam jeszcze pytanko, niedawno odpaliłem sobie DT, jeździłem mniej więcej 5min ale na pełnym gazie, po zgaszeniu silnika zauważyłem że coś się dymi spod baku, zaglądam a to linka gazu wyskoczyła z uchwytu i dotykała dyfuzora, stopiła mi się w kilku miejscach ta gumowa koszulka na pancerz. Wiem że dyfuzor osiąga dużą temperaturę ale czy 5 min to nie za krótko żeby się tak nagrzał? Może głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie jeździłem na moto z dyfuzorem :P i po prostu nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduroguy, chodzi ci o przepalanie się żarówek czy gaśnięcie po włączeniu świateł? I chyba nie watt tylko volt bo więcej watt=większy pobór energii=mniejsza iskra, a wiecej volt=słabiej świecąca żarówka przez co nie będzie się przepalać Miałem tak w jawce, kupowałem żarówki od autobusów 24V, i mimo tego co jakiś czas je przepalało instalacja 6V Ale od nowa zrobiłem elektrykę i problem zniknął.

NO wlasnie, ale do kazdego motocykla jest zarowka do odpowiedniej mocy bo cewka daje okreslona liczbe watt. Jak napchasz za duzo gadzetow pobierajacych prad to w koncu wszystko zacznie slabiej swiecic bo pradnica nie wydoi. Nie wiem pokombinuj i z napieciem i z watt'ami, bo w Ts-ce starej (6v instalacja) jak wrzucilem 12v to przepalalo ale jak wsadzilem zarowke o innej ilosci wattow problem zniknal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...