Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Parę słów wyjaśnienia dla Andrzeja.Dawno temu motocykle wyścigowe miały wydech swobodny, później angole w Nortonie i innych zaczęli stosować tzw. megafony które faktycznie podnosiły moc silnika Manxa ale do pewnych obrotów po przekroczeniu których moc gwałtownie spadała i dopiero w erze komputerów japończycy wpadli na pomysł obciążenia serią symulacji komputer i wyszło im to co obecnie produkują.Nie można pozwolić w szybkoobrotowych silnikach na swobodny wylot.Ze względów niedokładności wykonania w dużej serii, nieopłaca się wykonywać tego bardzo dokładnie i tutaj mają pole do popisu tunerzy.Nie będę pisał o tzw. wiejskim tuningu chociaż większość krajowych motocykli nawet tych przygotowanych na tor Poznań właśnie jest w ten sposób wykonana.już kiedyś pisałem o falowym przepływie gazów przez silnik i dobrze byłoby aby na forum zajął się tym tematem chętny i rozgarnięty student tego kierunku. W tym miejscu muszę przeprosić brać studencką ale wielokrotnie spotykamy na forum ludzi piszących o sobie student a w podtekscie powinno się dopisać kierunek "Łopatologia".Wracając do tematu wydechów i wylotu spalin w momencie otwierania się zaworu wydechowego rozpoczyna się długa droga spalin w kierunku wolności. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 To moze w koncu ktos wytlumaczy jak to jest ze zmiana wydechu w motocyklach z wtryskiem?Szukalem w archiwum i znlazlem jeden temat w ktorym tez ten problem byl poruszany.Tam Piotr D. napisal ze jak jest na wtrysku to nie trzeba nic robic bo sie wtrysk dostosuje.Teraz czytam (Post AriR1) ze jednak trzeba regulowac bo wtrysk sie nie dostosuje.W takim wtryskowym GSX-R1000 nie ma nawet sondy lambda.WIEC JAK TO JEST Z SILNIKAMI Z WTRYSKIEM??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Silniki z wtryskiem są zasilane paliwem w sposób odmienny od gaźnikowych i potrafią się dostosować.Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to czekam na wyjaśnienia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Silniki z wtryskiem są zasilane paliwem w sposób odmienny od gaźnikowych i potrafią się dostosować.Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to czekam na wyjaśnienia. Ponieważ mam taki sam dylemat jak Angel (w K2 zakładam przelotówkę, nie wypruty wydech!), choć czuję się uspokojony stwierdzeniem Piotra, mam prośbę. Możecie opisać jak w takim razie działa wtrysk? Skąd pobiera dane do komputera, ile i jakiej mieszanki musi dostarczyć. Bo faktrycznie, u mnie nie ma żadnej sondy, więc na pewno nie stamtąd... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Po kolei:Jednostka sterująca ECM (Honda) pobiera informację z czujników :Czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrzaCzujnik ciśnienia paliwaCzujnik temperatury silnikaCzujnik podciśnienia w dolotachCzujnik położenia wałuCzujnik położenia wałka rozrządu/obrotyCzujnik położenia przepustnicyPrędkość motocyklaCzujnik położenia w skrzyni biegówSonda lambdaPo przetworzeniu wszystkich info komputer dopasowuje je do mapy wtrysku i zapłonu i adekwatnie do wartości nimi steruje.Niektóre moto mają jeszcze przepustnicę gazów wylotowych ,Drugą przepustnicę w dolocie i nielubianą przez motocyklistów EKO. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 czyli w moim fajerku 954 na wtrysku po wymienie tlumika na LeoVinceSBK + filtra na K&N nic nie musze robic? Wogole zwiekszy sie moc czy potrzeba wiecej "udziwnien" by to przynioslo efekt? Tak tylko pytam bo nie mam zamiaru nic wiecej zmieniac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Nie można pozwolić w szybkoobrotowych silnikach na swobodny wylot.tyle to się skapnąłem, bo przy zmianie wydechu odpaliłem sobie na chwilkę bez wydechu :). dzwięk rzeczywiście fajny, ale raz że za głośny do jazdy, a dwa że silnik jakby stracił duuuużo na mocy :(.ale przecież przelotowy tłumik konkretnej firmy, to nie to samo, co wydłubany, czy w ogóle zdjęty, nie? przecież takie firmy nie wypuszczają na rynek kawałka rurki, tylko mają jakieś laboratoria i prowadzą jakieś badania. co więcej w pudełku/instrukcji nie ma słowa o KONIECZNOŚCI przestrojenia gaźników/wtrysku, a jeśli taki zabieg byłby rzeczywiście zabójczy dla silnika (w dodatku po krótkim przebiegu), to jakaś adnotacja na ten temat by się znalazła... tak mniemam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Ciekawy temat.A co powiecie na to : w mojej eReFce smigam od kilku kkmna wykonanym od podstaw (nie prutym!) specjalnie na moje zamowienie tlumiku przelotowym. Jezdze na nim bez zhamowania.Nie zauwazylem dziwnych objawow, lepiej wkreca sie na obroty np. przyredukcji biegow.Jest on dlugosci oryginalnego tlumika Suzuki (3 sruby)a wewnetrzna rurka posiada perforacje i jej srednicarowna jest srednicy kolektora dochodzącego do tłumika, czylipełny przelot. Sprzetem jezdze spokojnie, 5-8 tys, raczej 5 .Czy powinienem juz wygladac jakiejs niespodzianki ?Dysze zwykle i ustawienia gaznikow jak najbardziej do zwyklego tlunika....A moze na najblizszej synchronizacji poprosic i zwrocenie uwagi na ustawienia pod ten tlumik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Do sql: Nie wiem jak inne firmy ale Vince & Hines podaje w `instrukcji obslugi` ktore z tlumikow w jego ofercie wymagaja przestrojenia gaznikow. Ja zwykle przed takim zakupem dzwonie do firmy ktora wyprodukaowala tlumik i pytam jakie sa ich zalecenia i doswiadczenia z danym modelem.Zwykle sa bardzo pomocni.Do Manka: Mass flow sensor w ukladzie Suzuki jest odpowiedzialny za mierzenie ilosci wplywajacego do ukladu powietrza i na tej podstawie komputer reguluje dawke wtrysku.Do Ziggy: Zamiast zawracac ludziom glowe obejrzyj jaki kolor maja twoje swiece przy okazji przegladu. Jak sa bezowe to wszystko OK, gorzej jak biale. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Mam pytanko, kupilem sportowy wydech do FireBlade, mam zamiar kupic jeszcze do tego filtr K&N i pojechac na regulacje, hamownie. Czy jeszzcze potrzebuje cos zmianiac w motorze, wystarczy to? Nie chodzilo mi o podnoszenie mocy za wszelka cene (mam jej wystrczajaco :) ) ale o dzwiek. Jak juz mam wyregulowac go to wole miec wszystko co trzeba wymienione...Witam! Nie chcę się tutaj wymądrzać - w tym znamienitym gronie - proponuję lekturę:http://www.powercommander.com/featintro.shtml Mam nadzieję, że co bardziej kumaci będą wiedzieli o co chodzi. A wracając do Twojego postu to myślę, że mimo wszystko cos powinieneś z tym zrobić! Wymieniłeś wydech OK! - nie ma takich oporów przepływu;Wymieniłeś filtr OK! Trzeba by sobie posprawdzać jak wygląda sprawa mieszanki - czy jest skład stechiometryczny itd. Myslę że katowicki Dyno Tech zrobi to perfekcyjnie! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Na pewno zrobi dobrze - przeciez to Damiana konik.Oczywiscie jak beda mieli czas... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 zanim ja zrobilem sobie przelotowke do vfr (czyli z oryginalnego wypruc flaki i wstrawic rure z nierdzewy) to polazilem po sklepach i popatrzylem co tam maja na skladzie i jak to wyglada. no i beka, bo u niejakiego pomira w gdansku wisza na scianie tlumiki sportowe w cenach 1tys i wzywz i roznia sie od mojego... kmhm kmhm (ciezko to przez gardlo przechodzi, ale to fakt) masa i materialem 8O ja nie mam zamiaru placic 1000 zeta za cos, co wazy 0.5kg mniej niz moje, bo ja tego i tak nie poczuje. a tlumiki mierzylem jakby ktos sie pytal - dlugosc i srednice wew. jak i zew. i zrobilem b. podobny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 4 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 Mysle ze dlugosc i srednica wew i zew to nie wszystko a co ze srodkiem perforacja rury i wypelnieniem tlumola to chyba tez jest wazne :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 4 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 a jak juz tak o tlumolach to moze ktos sie wypowie na temat tlumika Rombo exhaust racing ( carbon przelotowy owal ) zakupilem razem z kolektorami od sc33 i bede zakladal do cbr sc 28 wczesniej leo vince i stare kolektory od sc 28. Czy moze zostac przy Leo i nie zakladac przelotowki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fasola Opublikowano 5 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2005 Mam orginalny tłumik niebył rozcinany w środku jakieś bebechy są ale chyba było coś wypalane. Ryczy bardzo głośno ciekaw jestem czy może mi coś popsuć ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.