piotr123 Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Widze tu paru fachowców od mechaniki wiec spytam.Z czego można dorobić uszczelki pod kapy silnika.Widziałem kiedyś przypadkiem w pewnym serwisie jak z arkusza (tego czegoś)dorabiali uszczelke do vf750 od strony alternatora.Nie była to zwykła tektura tylko coś podobnego do oryginalnej uszczelki.Ni to guma i tektura.Były to arkusze z 50cm na 50.Może Wy wiecie co to za materiał?Może nawet stosujecie?Gdzie to można kupic(jakis sklep z uszczelnieniami lub papierniczy)?pzdr-PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 W zależności od zastosowania sa to różne materiały, preszpan , klingierit i jakieś inne.Nie zastanawiałem się nad tymSzczerze mówiąc jak jeżdżę do sklepu który akurat mam w okolicy i gość ma całą gamę różnych materiałów uszczelniających w różnej wielkości arkuszach i różnej grubości.Ale to Ci pewnie nie rozwiązuje problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Jeszcze jedno, staram się stosować oryginalne uszczelki.I tak się nie wytnie tak dokładnie jak fabryczna. Czasami wycinam jakieś proste uszczelki, pod napinacz łańcuch rozrządu itp.Pod pokrywę za dużo roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 JA do XJ wycinalem z preszpanu (do pokrywy sprzegla ) koszt ok 10zl nowa 30zl i 2tyg czekania Zabralem sie za to bo na 2 dzien jechalem do Chorwacji .Uszczleka byla Chorwacja - Polska - Anglia - Polskanic niecieknie do dzis , kolor niebieskawy czas wyciecia ok 2hidentyczna z oryginalem ( wyciolem tylko wieksza o 1,5-2 mm ( tak na zapas jakbym cos pokickal) Jak cos zacznie mi kapac typu okrywa to od razu sam wycinamm i problem z glowy (sa rozne grubosc - ja biore na , ok - wzor do oryginalu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Najprosciej jest uszczelnic silikonem, ale najprosciej nie znaczy najlepiej. Mozna wtedy zatkac kanały olejowe (zalezy co sie uszczelnia) a wtedy zamiast oszczednosci bedzie kaplica. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Od dawna stosuję materiał na uszczelki o nazwie "Abil N" o grubości 0,5 mm firmy "elring" kupowany w niemczech w tej samej hurtowni gdzie zaopatruje się Larson. Możesz ich zapytać może sprowadzą? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Dzięki Panowie-o to mi chodziło.Poszukam na necie może jakaś firma sprzedaje produkty firmy Elring.pzdr-PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tradasace Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 a może chodziło Ci o Gambit Af universal ?:banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Dobra teraz tak :z czego wyciac uszczelke pod miske olejowa??(aby strzymalo 8 barow)Do... cholera ... tej CBR 1000....mnie juz trafia, za niedlugo to tylko , a nic , juz tam wszystko zmienialem co sie dalo ...<ptfu!!!> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Bronx skąd Ty masz takie ciśnienie w misce olejowej :-) ? Ciśnienie jest magistrali, na panewkach itp, a w misce olej sobie ... jest poprostu, ale nie pod ciśnieniem. Często nawet fabryczne uszczelki są robione z czegoś na kształt preszpanu, kartonu czy nie wiem jak to nazwać. Jak musze dorobić uszczelkę, to biorę takie materiał, wycinam, potem smaruję bardzo cienką warstwą silikonu (to odnośnie informacji Bullsona, że można zatkać kanały - wszystko zależy od ilości, tutaj dużo nie znaczy lepiej) i przyklejam na np. dekiel. Potem również cienko smaruję drugą warstwę i odstawiam na chwilę, tak by silikon zaczynał lekko łapać (ale nadal musi się kleić). Taka kombinacja, jeśli tylko elementy zostały dobrze odtłuszczone, działa prawie zawsze skutecznie w 100%. Możesz (nawet lepiej) oczywiście zastosować specjalne materiały, o których napisali poprzednicy, albo kupić uszczelkę w sklepie - najprościej i najskuteczniej. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 A bo ja q.... wiem , juz mi na dekiel bije , za co sie niewezme to sie q... sypie w tym pierd... moto !!!Cisnienie oleju ma byc przy 5ooo rpm 8 bar , to na chlopski rozum wolalem sie predzej zapytac niz ciac a potem zas zmieniac, w takim razie docinam z tego co pod dekle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 Oryginalne uszczelki tez sa do dupy- przyklad Harley Davidson XL 1200- 2001 przebieg 500 km zaczal lac sie olej, najpierw z tylu, potem z przodu, dorobilimy uszczelki posmarowalismy miekkim loktitem i teraz Harras ma przebieg 4500 i jest suchy. Pozdr.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 30 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 Pawle-mówisz że wycinasz uszczelke i potem smarujesz ją jeszcze silikonem.Hmmgdzieś ostatnio czytałem,że jak masz uszczelke to nie używasz dodatkowo silikonu.Silikonem sie niby smaruje tylko wtedy,gdy nie stosujesz na łączeniu uszczelek.A taka kombinacja(uszczelka+silikon)jest niewskazana.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 A taka kombinacja(uszczelka+silikon)jest niewskazana.... A niby dlaczego niewskazana? Chyba tak samo jak przechodzenie po d drabiną, czy zobaczenie stada zakonnic. Można mieć wątpliwości, czy silikon pomoże (bo jak jest dobrze odtłuszczona powierzchnia, fabryczna uszczelka wykonana z odpowiedniego materiału i jest używana pierwszy raz). Ale na pewno nie zaszkodzi, jeśli tylko jest to stosowane z głową, czyli tak jak napisałem, a nie na chama (czyli pół tuby na raz, co by se dobrez powychodziło bokami :twisted: , najlepiej na zaolejoną powierzchnię). czasami silokon tylko ułatwia sam montaż, to znaczy pomaga w precyzji, nie trzeba się męczyć z uciekającą uszczelką. Wszystko zależy od materiału, miejsca itp. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 ja także smaruje uszczelki silikonem.Ale jak wszędzie liczy się umiar i rozsądek.Kładę cieniutką warstwę na odtłuszczone powierzchnie.Taka kombinacja daje 100% pewności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.