Skocz do zawartości

Z czego uszczelki?


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widze tu paru fachowców od mechaniki wiec spytam.

Z czego można dorobić uszczelki pod kapy silnika.

Widziałem kiedyś przypadkiem w pewnym serwisie jak z arkusza (tego czegoś)dorabiali uszczelke do vf750 od strony alternatora.Nie była to zwykła tektura tylko coś podobnego do oryginalnej uszczelki.Ni to guma i tektura.Były to arkusze z 50cm na 50.Może Wy wiecie co to za materiał?Może nawet stosujecie?Gdzie to można kupic(jakis sklep z uszczelnieniami lub papierniczy)?

pzdr-PIOTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od zastosowania sa to różne materiały, preszpan , klingierit i jakieś inne.

Nie zastanawiałem się nad tym

Szczerze mówiąc jak jeżdżę do sklepu który akurat mam w okolicy i gość ma całą gamę różnych materiałów uszczelniających w różnej wielkości arkuszach i różnej grubości.

Ale to Ci pewnie nie rozwiązuje problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA do XJ wycinalem z preszpanu (do pokrywy sprzegla ) koszt ok 10zl

nowa 30zl i 2tyg czekania

Zabralem sie za to bo na 2 dzien jechalem do Chorwacji .

Uszczleka byla Chorwacja - Polska - Anglia - Polska

nic niecieknie do dzis , kolor niebieskawy

czas wyciecia ok 2h

identyczna z oryginalem ( wyciolem tylko wieksza o 1,5-2 mm ( tak na zapas jakbym cos pokickal)

Jak cos zacznie mi kapac typu okrywa to od razu sam wycinamm i problem z glowy

(sa rozne grubosc - ja biore na , ok - wzor do oryginalu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Najprosciej jest uszczelnic silikonem, ale najprosciej nie znaczy najlepiej. Mozna wtedy zatkac kanały olejowe (zalezy co sie uszczelnia) a wtedy zamiast oszczednosci bedzie kaplica. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna stosuję materiał na uszczelki o nazwie "Abil N" o grubości 0,5 mm firmy "elring" kupowany w niemczech w tej samej hurtowni gdzie zaopatruje się Larson. Możesz ich zapytać może sprowadzą?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx skąd Ty masz takie ciśnienie w misce olejowej :-) ? Ciśnienie jest magistrali, na panewkach itp, a w misce olej sobie ... jest poprostu, ale nie pod ciśnieniem. Często nawet fabryczne uszczelki są robione z czegoś na kształt preszpanu, kartonu czy nie wiem jak to nazwać. Jak musze dorobić uszczelkę, to biorę takie materiał, wycinam, potem smaruję bardzo cienką warstwą silikonu (to odnośnie informacji Bullsona, że można zatkać kanały - wszystko zależy od ilości, tutaj dużo nie znaczy lepiej) i przyklejam na np. dekiel. Potem również cienko smaruję drugą warstwę i odstawiam na chwilę, tak by silikon zaczynał lekko łapać (ale nadal musi się kleić). Taka kombinacja, jeśli tylko elementy zostały dobrze odtłuszczone, działa prawie zawsze skutecznie w 100%.

Możesz (nawet lepiej) oczywiście zastosować specjalne materiały, o których napisali poprzednicy, albo kupić uszczelkę w sklepie - najprościej i najskuteczniej.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo ja q.... wiem , juz mi na dekiel bije , za co sie niewezme to sie q... sypie w tym pierd... moto !!!

Cisnienie oleju ma byc przy 5ooo rpm 8 bar , to na chlopski rozum wolalem sie predzej zapytac niz ciac a potem zas zmieniac, w takim razie docinam z tego co pod dekle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne uszczelki tez sa do dupy- przyklad Harley Davidson XL 1200- 2001 przebieg 500 km zaczal lac sie olej, najpierw z tylu, potem z przodu, dorobilimy uszczelki posmarowalismy miekkim loktitem i teraz Harras ma przebieg 4500 i jest suchy. Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle-mówisz że wycinasz uszczelke i potem smarujesz ją jeszcze silikonem.Hmm

gdzieś ostatnio czytałem,że jak masz uszczelke to nie używasz dodatkowo silikonu.Silikonem sie niby smaruje tylko wtedy,gdy nie stosujesz na łączeniu uszczelek.A taka kombinacja(uszczelka+silikon)jest niewskazana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka kombinacja(uszczelka+silikon)jest niewskazana....

 

A niby dlaczego niewskazana? Chyba tak samo jak przechodzenie po d drabiną, czy zobaczenie stada zakonnic.

 

Można mieć wątpliwości, czy silikon pomoże (bo jak jest dobrze odtłuszczona powierzchnia, fabryczna uszczelka wykonana z odpowiedniego materiału i jest używana pierwszy raz). Ale na pewno nie zaszkodzi, jeśli tylko jest to stosowane z głową, czyli tak jak napisałem, a nie na chama (czyli pół tuby na raz, co by se dobrez powychodziło bokami :twisted: , najlepiej na zaolejoną powierzchnię). czasami silokon tylko ułatwia sam montaż, to znaczy pomaga w precyzji, nie trzeba się męczyć z uciekającą uszczelką. Wszystko zależy od materiału, miejsca itp.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...