Skocz do zawartości

palacz świec..........


DAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako,że zimy chyba już nie będzie a pogoda skłaniała do wyciągnięcia sprzęta z garażu,postanowiłem zrobić pare okrążeń po okolicy...

Niestety przyszedłem do garażu ssanie ,start a tutaj pokrecił chwile i zablokowało rozrusznik(akum dobry),poczekałem chwilke znowu zakręcił,znowu zatrzymało,po czym strzał z wydechu i chodzi....ale na 3 cylindry :cry:

 

Możecie mi powiedzieć co może być przyczyną niszczenia świec przez te cholerne suzuki?To już 3 komplet świec w ciągu kilku miesięcy,zaraz po kupnie wymieniłem 1 komplet, po tygodniu szlak go trafil, następny nie wiele więcej wytrzymał,potem kupiłem świeczki zamiast CR9E to 8E bo moto podczas jazdy trzyma minimalną temp.(na postoju normalnie rozgrzeje sie do włączenia wentylatora)I te wytrzymały aż do tego momentu, odrazu dodam,że odpalam bez dodawania gazu,zawsze czekam aby trochę się zagrzało zanim wyjadę.Zawsze pada świeczka na 1 lub 4 cylindrze.(przynajmniej dotychczas tak było,cewki są raczej dobre,nie ma problemu z wkręcaniem się na obroty ani innych niepokojących objawów podczas jazdy)

 

2 sprawa.

Po zgaszeniu silnika zawsze z prawego wydechu wydobywają się spaliny,po przyłożeniu ręki czuć uciekające ciepło podczas gdy w prawym tłumiku nic sie nie dzieje.Wygląda tak jakby zawory przepuszczały ale to chyba raczej nie mozliwe co:?:

Mam zamiar zabrać się za regulację zaworów,niestety w tym modelu regulacja odbywa się na płytkach,macie jakieś wskazówki dotyczące takiej regulacji?Na co zwrócić uwagę?

 

3sprawa być może jest powiązana z paleniem świec, a mianowicie jest to spalanie,moto pali 10L/100km przy spokojnej jezdzie,gażniki są wyregulowane z danymi z serwisówki,synchro zrobione, jedyna niepokojąca sprawa to dysze które są w słabym stanie,ale nigdzie nie mogę dostać takich jak potrzebuje, a jak są to po prawie 40zl/szt

 

Pozdrawiam

 

PS.Nadal szukam main jet 122.5 i 125 oraz pilot jet #40 jeżeli macie dajcie znać na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że odpowiedziałeś sobie sam w trzecim punkcie. Piszesz "dysze są słabe". Co mam przez to rozumieć ? Dysze są bardzo mało doporne na wszelki zabiegi, typu przepycha nie czymś twardym itp. Rozkalibrowana dysza może powodować takie rzeczy, a spalanie 10 litrów przy spokojniej jak piszesz jeździe to trochę dużo.

Co do wskazówek odnośnie regulacni zaworów na płytkach - poszukaj, było kilka tematów o tym gdzie to opisywaliśmy, nawet całkiem niedawno.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Pawel słusznie zauważył, ja też stawiam na dysze. Poprostu masz za bogatą mieszanke, z tąd wysokie spalanie i zabijanie świec (zbyt niska temp spalania, świece są niedogrzane i jednoże nie osiągają temp samooczyszczania, a drugie, że są zanagarzone). Świece pewnie są okopcone/czarne po wykręceniu. Poprzednie swiece zabijało ci tak szybko gdyż były jeszcze zimniejsze od obecnych, a co za tym idzie lepiej odprowadzały ciepło w już i tak bardzo dobrze chłodzonym klimacie ( za bogata mieszanak). Sugeruje wymiane dysz, coż musisz odżałować, nie ma bata. Lepiej raz wydać na dysze, niż co chwila na 10l wachy, oraz na nowe świece....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już Pawel słusznie zauważył' date=' ja też stawiam na dysze. Poprostu masz za bogatą mieszanke, z tąd wysokie spalanie i zabijanie świec (zbyt niska temp spalania, świece są niedogrzane i jednoże nie osiągają temp samooczyszczania, a drugie, że są zanagarzone). Świece pewnie są okopcone/czarne po wykręceniu. Poprzednie swiece zabijało ci tak szybko gdyż były jeszcze zimniejsze od obecnych, a co za tym idzie lepiej odprowadzały ciepło w już i tak bardzo dobrze chłodzonym klimacie ( za bogata mieszanak). Sugeruje wymiane dysz, coż musisz odżałować, nie ma bata. Lepiej raz wydać na dysze, niż co chwila na 10l wachy, oraz na nowe świece....[/quote']

Skoro tak mowicie to nie ma co zwklekac, mam tylko nadzieję,że to faktycznie od tego,

Powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz, o wiele łatwiej znaleść dysze 122 niz 122.5 czy warto kupić 122 czy lepiej poszukać 122.5,różnica nie wielka ale wolę się upewnić.

Pozdrawiam i dziekuje chlopaki wiedziałem,że można na Was liczyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj takze może być sprawa rozkalibrowanych dysz wolnych obrotów.

Jeżeli ktoś nieumiejętnie czyścił dysze i je rozkalibrował, to co z tego że ustawimy śruby regulacyjne mieszanki na 2 obr jeżeli ilość paliwa będzie znacznie większa.

Skład mieszanki może się przesuwać nawet na granice niepalności i pięknie będzie zabrudzał świece.

Stąd także to duże spalanie.

Może si także wieszać jakiś zaworek iglicowy w którymś z gaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj takze może być sprawa rozkalibrowanych dysz wolnych obrotów.

Jeżeli ktoś nieumiejętnie czyścił dysze i je rozkalibrował' date=' to co z tego że ustawimy śruby regulacyjne mieszanki na 2 obr jeżeli ilość paliwa będzie znacznie większa.

Skład mieszanki może się przesuwać nawet na granice niepalności i pięknie będzie zabrudzał świece.

Stąd także to duże spalanie.

Może si także wieszać jakiś zaworek iglicowy w którymś z gaźników[/quote']

Jak sobie z tym wszystkim poradzić?Metoda prób i błędów??tzn zmieniać skład,synchro i obesrwować?

Jak sprawdzić czy zaworki iglicowe sie zawieszają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem, to dysze powinno się czyscić sprężonym powietrzem, ew. włosiem końskim;).

 

Pipcyk podsunął mi pewien pomysł, czy przypadkiem ktoś nie uszkodził gniazd śrub składu mieszanki. Jeśli jakiś "as" wkręci te śruby na max, to może uszkodzić gniazda, z tąd też wysokie spalanie i problemy ze skladem mieszanki. Dan nie przejmuj sie tym, tylko tak spekuluje...:)

 

Kurcze sprawa nie jest zaciekawa, wygląda na to, że będziesz musiał wymieniać wszystko po kolei i obserwować co się dzieje... PS. jak zachowuje się motocykl na wysokich obrotach, spróbuj jadąc na wysokich/srednich obrotach delikatnie dodawać ssania, zobacz co się stanie. Następnie spróbuj odlączyć filtr powietrza i się karnąć... Chodzi mi o zgiagnozowanie, których dysz jest to wina. Możesz też zanieść wszystkie dysze do specjalistycznego warsztatu aby ci je pomierzyli. Odrazu będziesz wiedzial które są trafione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem' date=' to dysze powinno się czyscić sprężonym powietrzem, ew. włosiem końskim;).

 

Pipcyk podsunął mi pewien pomysł, czy przypadkiem ktoś nie uszkodził gniazd śrub składu mieszanki. Jeśli jakiś "as" wkręci te śruby na max, to może uszkodzić gniazda, z tąd też wysokie spalanie i problemy ze skladem mieszanki. Dan nie przejmuj sie tym, tylko tak spekuluje...:)

 

Kurcze sprawa nie jest zaciekawa, wygląda na to, że będziesz musiał wymieniać wszystko po kolei i obserwować co się dzieje... PS. jak zachowuje się motocykl na wysokich obrotach, spróbuj jadąc na wysokich/srednich obrotach delikatnie dodawać ssania, zobacz co się stanie. Następnie spróbuj odlączyć filtr powietrza i się karnąć... Chodzi mi o zgiagnozowanie, których dysz jest to wina. Możesz też zanieść wszystkie dysze do specjalistycznego warsztatu aby ci je pomierzyli. Odrazu będziesz wiedzial które są trafione.[/quote']

Idaho nie przejmuje się, ale jest to już powoli irytujące, normalnie mam już stracha odpalać ten motor żeby znowu świecy nie spalil, w dodatku pali nie byle jakie ale NGK gdzie jedna sztuka kosztuje 25 zeta :D

Qmple się już ze mnie śmieją jak widzą cała procedure odpalania i jak którys dostaje zjebke za to że dotyka gazu zaraz po odpaleniu :D

W dodatku oni odpalają swoje hondziny,gaszą czy to zimny czy ciepły i każdy z nich już zapomniał jak ich świece wyglądają,podczas gdy ja w garażu już mam kilka kompletów do kolekcji.

 

Ale wracając do tematu.

Wysokie i średnie obroty są wporządku,nie ma żadnej dziury ani nic w tym rodzaju. Co do dysz to nie wiem czy pamiętacie topic w którym opisywałem moje dysze które pokryte były jakimś syfem(osadem) który po usunięciu zostawił wrzery w mosiądzu.Przypomnę tylko że moto przyprowadzone było z włoch,gażniki wewnątrz miały zielony nalot, z którym walczyłem jakiś czas,żeby go usunąć,niestety zniszczył on również uszczelki.

Śruby regulacyjne wyglądaja na nie ruszane.

 

Zamawiał ktoś z Was coś z katalogu larssona?Chce zamowić komplet dysz,wiem że main jety są napewno,gorzej z pilot jetami.

Może ktoś z Was ma katalog i mógłby mi podać numery katalogowe dysz które potrzebuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj takze może być sprawa rozkalibrowanych dysz wolnych obrotów.

Jeżeli ktoś nieumiejętnie czyścił dysze i je rozkalibrował, to co z tego że ustawimy śruby regulacyjne mieszanki na 2 obr jeżeli ilość paliwa będzie znacznie większa.

Skład mieszanki może się przesuwać nawet na granice niepalności i pięknie będzie zabrudzał świece.

Stąd także to duże spalanie.

Może si także wieszać jakiś zaworek iglicowy w którymś z gaźników

Jak sobie z tym wszystkim poradzić?Metoda prób i błędów??tzn zmieniać skład,synchro i obesrwować?

Jak sprawdzić czy zaworki iglicowe sie zawieszają?

 

Jeżeli będziesz miał czas i ochotę mógłbyś podjechać ( teraz może być problem bo ma śnieg spaść), moge obadać te gaźniki.

Mógłbym pomierzyć dysze i gniazda śrub regulacyjnych za pomocą specjalnych trzpieni pomiarowych albo na mikroskopie pomiarowym.

Wtedy była by jednoznaczna informacja czy rozkalibrowane dysze są przyczyna Twoich kłopotów.

Może znajdzie się rozwiazanie. Jest teraz na to czas :) bo w sezonie jak wszyscy sie obudzą ................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...