nizin Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 W MZ nie ma filtra oleju (chyba oczywiste) więć cały syf który się wyprodukuje z tych nie najwyższego przecież lotu pozespołów osadza sie w zakamarkach. Tarcze sprzęgłowe, przynajmniej w 150 nie są takie jak w WSK (korek), tylko całe wykonane z jakiegoś brązowego materiału :) . Syfu nie ma dużo ale nigdy olej który wymieniałem nie był czysty (półsyntetyk mobila 10W40). Czystoś oleju, która mnie zaskoczyła, to w Scanii 420. Silnik diesel a alej ledwie przybrudzony, trochę zbrązowiał po 10kkm ale to całkiem inny silnik i nijak się ma do motocykla:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Jest naklejka na butelce po polsku i piszą: "ACE A2-96, przewyższa API SG/SH". Bullson ja pytam o: wskaźnik lepkosci, temp. płynięcia, liczbę zasadową TBN, a nie o klase jakości. Napisz emaila do producenta twojego oleju i zapytaj o te dane, chce je porównać. Ja wysłałem emaila do Valvoline z zapytaniem o DureBlend 4T 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Panowie a może wrócimy do korzeni i przypomnijmy sobie skrzynię w WSK, MZ, JAWA i inne wynalazki.Podam przykład silnik po remoncie zalany olejem a przed zamontowaniem do ramy na pół godziny odwrócony na warsztacie do góry "kołami".Co się stanie ?Od razu odpowiem - cały olej ze skrzyni wycieknie przez dziurkę pomiędzy katrerami służącą do odpowietrzania skrzyni.Przez tę dziurkę dostają się do środka różne syfy ( ilość zależy od podłoża po którym jezdzimy ) a nawet jak stoi na deszczu.Po kilku latach uzbiera się tego sporo i wymiksowane z olejem tworzą super scierną substancję dlatego niech nikt nie mówi o czystym oleju w skrzyni dwusuwu.W japończykach bardzo często spotykam brak odmy ( gumowa rurka łącząca skrzynię korbową silnika z obudową filtra powietrza a niektórzy wręcz twierdzą że bez tej rurki silnik jest mocniejszy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Napisz emaila do producenta twojego oleju i zapytaj o te dane, chce je porównać. Ja wysłałem emaila do Valvoline z zapytaniem o DureBlend 4T 10w40.Nie chce mi sie :) . Jezeli chcesz to sam napisz. To jest olej Aral 20W50 Basic Energy Mineralisches 4-Takt -Motorrad-Motorol-tak pisze na butelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Tobie się nie chce, a ja wysłałem, no chyba że uważasz, że za daleko już zabrneliśmy w ten temat;). Teraz czekam na odpowiedz z Valvoline i z Arala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Wlałem Lotosa do przepłukania silnika po robocie sprzęgła w swojej XT. Biegi chodziły bardzo ciężko. Przejechałem z 10km i szybko go wylałem. Po zmianie zrobił się zupełnie inny motocykl.Leję do niej półsyntetycznego Arala za ok 20PLN/l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Tobie się nie chce, a ja wysłałem, no chyba że uważasz, że za daleko już zabrneliśmy w ten temat;). Teraz czekam na odpowiedz z Valvoline i z Arala....Nie chce mi sie bo nic to nie da. Speszcze olej, zobaczycie w jakim kolorze, zaleje innym, przejezdze minimum 6000km znowu spuszcze i dopiero wtedy zobaczymy czy cos sie zmieni (czy olej bedzie czarny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 ja proponuję skończyć te dysputy na temat kto jakiego koloru spuszcza olej z silnika bo to bardzo subiektywna sprawa.To co dla jednego będzie kolorem żółtym dla innego może być brązowym lub czarnym. Poza tym same nieużywane oleje różnią się miedzy soba barwą i klarownością. Nieużywany świeży olej może być bardziej brunatny (Aral) niż inny olej po przebiegu 5000 - 6000 km. Będąc po doświadczeniach z moją XTką odradzam wlewanie Lotosa. Kiedy jeździłem na tym oleju w pierwszym odruchu chwili myślałem, że schrzaniłem coś przy sprzęgle, chociaż sam sobie nie mogłem odpowiedzieć co tam można było spieprzyć by tak cieżko wchodziły biegi, zwłaszcza kiedy sprzęgło dobrze wysprzęglało. I jeszcze jedno. Drogi jak s-syn syntetyczny Motul 3000V (chyba takie oznaczenie, dobrze nie pamietam) 50PLN/L ma specyfikację SG, a więc teoretycznie gorszę niż jakiś tam Lotos. Ale chodzi tu właśnie o wyeliminowanie zjawiska poślizgu sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Na Allegro ktos sprzedaje Arala mineralnego 20W50 po 17zł za litr. To tak gdyby ktos był zainteresowany. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Panowie a może wrócimy do korzeni i przypomnijmy sobie skrzynię w WSK, MZ, JAWA i inne wynalazki.Podam przykład silnik po remoncie zalany olejem a przed zamontowaniem do ramy na pół godziny odwrócony na warsztacie do góry "kołami".Co się stanie ?Od razu odpowiem - cały olej ze skrzyni wycieknie przez dziurkę pomiędzy katrerami służącą do odpowietrzania skrzyni.Przez tę dziurkę dostają się do środka różne syfy ( ilość zależy od podłoża po którym jezdzimy ) a nawet jak stoi na deszczu.Po kilku latach uzbiera się tego sporo i wymiksowane z olejem tworzą super scierną substancję dlatego niech nikt nie mówi o czystym oleju w skrzyni dwusuwu.Nie pamiętam jak jest w 250, ale w MZ 150 jest taki gumowy korek w jednym z karterów. Niby ma tam jakieś zakamarki i dziurę tylko z jednej strony z boku ale i tak cholera syf się tam może dostać, niby niedużo ale zawsze, zwłaszcza jak się myje to może sie wody nalać :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Cała dyskusja zaczyna być śmieszna. Ja obiecałem i słowa dotrzymałem. Dzisiaj Bern specjalnie kupił olej (miałem to robić później, ale co tam) i wymieniłem go, a Bern zrobił kilkanaście zdjęć. Tu podaję chyba najbardziej oczywiste : Widać olej cześciowo zlany do czystego, pierwszy raz używanego pojemnika, dodatkowo, jakby się ktoś upierał że to fotomontaż widac jeszcze cienką strużkę oleju, ściekającą z silnika. Chyba nie ma wątpliwości odnośnie barwy, zresztą ja jej nie miałem nigdy, ale chcecie dowodów, to macie. Na zdjęciu jest data, a właściciel XTZ na pewno rozpozna że to właśnie ten motocykl, jakby co dysponuję innymi zdjęciami. http://forum.motocyklistow.pl/album_pic.php?pic_id=35 Pozdro, Pawel PS. Nie mówcie mi tylko że: moto jest kiepskie, olej za stary, ch**wej firmy itp. Motocykl był systematycznie serwisowany w niemczech przez Helmuta-Pasjonata, który wstawiał najlepsze czesci, akcesoria, dodatki itp. Wszystko w terminie itp. Motocykl jest (nie tylko moim zdaniem) w wyjątkowo dobrym stanie technicznym, wybiegającym ponad średnią w motocyklach w tym wieku itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Kiedyś miałem okazję wlać olej samochodowy do Suzuki GSX 750E z 84r. Sprzęgło nie ślizgało mi się z powodu oleju, tylko dlatego, że miałem zużyte. Ogólnie trudno stwierdzić czy to był błąd, wlałem Shella Helixa 15W40 (żółta bańka). Olej miał dobre parametry i był dużo tańszy od motocyklowych. Pojeździłem 6000km, zmieniłem na Mobila Extra 4T i jeździłem na takim przez kolejne 5 wymian oleju. Z powodu zastosowania Shella nic mi się nie zepsuło, lecz mimo wszystko stosuję oleje dedykowane do motocykli. Nie jestem w stanie jednoznacze ci doradzić, wlej teraz zobacz jak będzie pracowała, jak odzyskasz płynność finansową wróć do motocyklowych olei, zastanowisz sie wtedy czy była różnica itd. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 13 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Powiedzmy, że będie to jakaś pokretna odpowiedz na pytanie Ryżego, ale jest... wycięta ze strony Lotosa:) "Olej Lotos Syntetic 5W40 posiada API SL. Lotos Dynamic 0W40 (który jest niby lepszy) posiada tylko API SJ? Dlaczego? Szanowny Panie, Cieszymy się zawsze zainteresowanie klientów oleje z rodziny Lotos. Olej Lotos Dynamic SJ/CF 0W/40 ma polepszone własności niskotemperaturowe w porównaniu do oleju Lotos Syntetic SL/SJ/CF/CD 5W/40. Oleje syntetyczne najnowszej generacji do których należy Lotos Dynamic pozwalają użytkownikowi na:- łatwy rozruch zimnego silnika- trwałość oraz utrzymanie silnika w doskonałej czystości dobre smarowanie części silnika w pełnym zakresie temperatur- ekonomiczna eksploatację ( mniejsze zużycie paliwa i oleju )- mieszalność z innymi olejami o podobnej klasie jakości. Grupa LOTOS stale podnosi jakość swoich olejów. Produkowany od lat olej Lotos Syntetic był również w klasie jakości według API: SJ/CF jak Lotos Dynamic. Cały czas odnawiamy również ważność posiadanych aprobat producentów silników na te oleje jak np.: VW, Mercedes, BMW, Porsche. Koszt odnawiania aprobat jest dosyć duży. Ponieważ skończyła się ważność aprobat na olej Lotos Syntetic, więc była okazja podnieść jakość oleju do nowej specyfikacji SL i ponowne wystąpienie o przedłużenie aprobat. Dla Lotosu Dynamicu aprobaty jeszcze są ważne w związku z czym nie podnosiliśmy jeszcze klasy jakości według API co w przyszłości nie jest wykluczone. Pozdrawiam Aleksandra Dołęcka - Specjalista Technolog Tel. ( 0-58 ) 308-81-14" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 Cała dyskusja zaczyna być śmieszna. Ja obiecałem i słowa dotrzymałem. Dzisiaj Bern specjalnie kupił olej (miałem to robić później, ale co tam) i wymieniłem go, a Bern zrobił kilkanaście zdjęć. Tu podaję chyba najbardziej oczywiste : Widać olej cześciowo zlany do czystego, pierwszy raz używanego pojemnika, dodatkowo, jakby się ktoś upierał że to fotomontaż widac jeszcze cienką strużkę oleju, ściekającą z silnika. Chyba nie ma wątpliwości odnośnie barwy, zresztą ja jej nie miałem nigdy, ale chcecie dowodów, to macie. Na zdjęciu jest data, a właściciel XTZ na pewno rozpozna że to właśnie ten motocykl, jakby co dysponuję innymi zdjęciami. http://forum.motocyklistow.pl/album_pic.php?pic_id=35 Pozdro, Pawel PS. Nie mówcie mi tylko że: moto jest kiepskie, olej za stary, ch**wej firmy itp. Motocykl był systematycznie serwisowany w niemczech przez Helmuta-Pasjonata, który wstawiał najlepsze czesci, akcesoria, dodatki itp. Wszystko w terminie itp. Motocykl jest (nie tylko moim zdaniem) w wyjątkowo dobrym stanie technicznym, wybiegającym ponad średnią w motocyklach w tym wieku itp.Poczekajcie na moje zdjęcia. Bo tak sie umawialismy, cały czas ta dyskusja dotyczy oleju spuszczanego z mojego motocykla a nie jakiegos innego. Te zdjecia niczego nowego do tematu nie wnosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2005 cały czas ta dyskusja dotyczy oleju spuszczanego z mojego motocykla a nie jakiegos innego. Te zdjecia niczego nowego do tematu nie wnosza. A bo Twój motocykl to jakiś inny jest od tej XTZ? Ma złote tłoki czy klamki, a moze to jakiś prototyp na wodór ? :twisted: Dyskusja stała się dla nie bezpodstawna. Każdy widzi wyniki, nawet daltonista. Teraz co do dyskusji o klasach : Ponieważ skończyła się ważność aprobat na olej Lotos Syntetic, więc była okazja podnieść jakość oleju do nowej specyfikacji SL i ponowne wystąpienie o przedłużenie aprobat. Dla Lotosu Dynamicu aprobaty jeszcze są ważne w związku z czym nie podnosiliśmy jeszcze klasy jakości według API co w przyszłości nie jest wykluczone. Przecież wyraźnie widać tu, ze chodzi o spełnienie nowych norm itp. Nie można powiedzieć, ze olej 0w40 SJ jest gorszy niż 5w40 SL, bo jak Pani z Lotosa napisała nie zrobiono aktualizacji norm, bo nie ma takiej potrezby. Wydaje mi się, że tak naprawdę są to bardzo zbliżone produkty, wytwarzane w tych samych technologiach itp. Tak naprawdę chcąc ocenić konkretne oleje trzeba popatrzeć w ich dokładną specyfikację, lepkość, odparowywalność, skłonnośc do spieniania i wiele innych parametrów. Ze mineralny olej do Diesla ma lepszą klasę API niż syntetyk? Ależ dlaczego nie - nawalili do niego masę dodatków (między innymi myjących) co powoduje jego jakość. Co nie znaczy żeby go lać np. do motocykla :-), gdyż jest on przystosowany do diesla, tam ma dobrze pracować, utrzymywać czystośc w silniku, zbierać sadze i transportować je do filtra oleju. Ale w motocyklu nie jest to konieczne, ważne są inne paramnetry, bo sa inne obroty, inne temperatury, warunki pracy i zapotrezbowanie (np, do smarowania skrzyni biuegów czy działania sprzegła). Dlatego nie starajcie się skupiać tylko na analizie API czy klasy lepkościowej. Ja z zasady wlewam do samochodu olej samochodowy, do motocykla motocyklowy i nie szczędzę na to kasy, bo to znacznie tańsze niż remonty. Nie twierdzę że nie można robić inaczej - w imię nauki można testować, niech Idacho to robi, ja Maluchem też smigałem na oleju do Diesla i działał :-) (taki akurat był pod ręką - silnik stracił ciśnienie oleju w 2 tygodnie i poszedł do remontu, ale było to w planie, a Diselowski olej doskonale przygotował wnętrze do rozbiórki - wnętrze było czyste jak nigdy :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.