Skocz do zawartości

Virago 535


Gość jarson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Konik napisal, ze jak sie jedzie na ON i jest mniej niz 2.5l to maszyna "powiadomi" o tym. Jak wyglada to powiadomienie? Zacznie szarpac?

 

 

Jesli chodzi o owa rezerwe to po porstu motocykl zaczyna stawac... Tak jakby konczylo sie paliwko.. pry odkreconym gazie moze szarpnac.

 

Jesli przezyles cos takiego w samochodzie, to bardzo podobnie :biggrin:

Edytowane przez Usul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Konik napisal, ze jak sie jedzie na ON i jest mniej niz 2.5l to maszyna "powiadomi" o tym. Jak wyglada to powiadomienie? Zacznie szarpac?

Dokladnie jak pisze Usul. Tego tak na prawde nie da sie opisac... to czeba poczuc :D Konczy sie paliwko, maszyna traci moc, nie chce jechac, czasem szarpnie itp...

 

Pozdro

Konik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konczy sie paliwko, maszyna traci moc, nie chce jechac, czasem szarpnie itp...

I nie daj boże akurat wtedy jesteś w trakcie wyprzedzania :D Nie życzę nikomu takich wrażeń.

Ja przy tankowaniu zeruję licznik przebiegu dziennego i przy około 190km włączam rezerwę i zaczynam rozgląda się za stacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez sciemy Virago 535 to w koncu motocykl 2 osobowy :buttrock: Nie ma jakistam niesamowitych osiagow ale moim zdaniem, jak ktos nie ma nie wiadomo jakich wymagan co do motocykla to spokojnie wystarcza. Ja sam jezdze swoja wirazka 2-gi sezon i serio przy moich gabarytach (180cm, 85kg) jezdzi mi sie dobrze. Moim zdaniem ten motorek jest na prawde wszechstronny, po mieście jezdzi sie bardzo dobrze i na trasach tez nie wymieka (z plecaczkiem czy bez). Na prawde warto kupic ten sprzet bo oprocz swietnego wygladu jest bardzo tani w utrzymaniu i bezawaryjny. Szczegolnie polecam go poczatkujacym. Oczywiscie troche respektu (jak to ktos wczesniej napisal) Panowie i Panie bo na tej maszynie tez mozna poszales i rozwinac niezle predkosci (160).

 

Pozdrawiam Wszystkich motocyklistów okrzykiem "Hej.. Chppery są lepsze!"

 

Wesołych Świąt.

 

Paph

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Do zaworow jest dosyc kijowy dostep, ale da sie to zrobic we wlasnym zakresie.

Trzeba miec kilka kluczy, szczelinomierz, troche mechanicznego zaciecia i "sie da".

 

Dwa razy ustawialem zawory w Virago 535. Za kazdym wybebeszalem gazniki z moto. Ale jeden mechanik mi powiedzial, ze nie trzeba tego robic. Wtedy jest baaaardzo ciasno, ale podbno sie da :buttrock:.

 

Enylej. Trzeba sie dobrac do pokrywek zaworowych. Trzeba zrzucic pare plastikow, ozdobek, bak... Ja wyciagalem tez te gazniki. Potem odkrecamy te pokrywki zaworow - to takie male dekliki przykrecone dwoma srubami (najlepiej widac deklik zaworu wydechowego przedniego cylindra i do niego tez jest najlepszy dostep). Po odkreceniu deklikow mamy ladny wglad na popychacze zaworow. Regulacja jest na srubkach, wiec luzik. Wystarczy maly klucz imbusowy i plaski. Plaskim odkrecamy nakretke kontrujaca, imbusem regulujemy luz, po czym dokrecamy nakretke kontrujaca.

Aha, trzeba tez odkrecic po lewej stronie motocykla dwie duze zaslepki - jedna "centralna" daje nam dostep do sruby, ktora obracamy wal korbowy (warto wykrecic swiece, zeby nie silowac sie ze sprezaniem), a druga to okienko, przez ktore widac wal, na ktorym oznaczone sa GMP dla tlokow. Ustawiamy tlok w GMP suwu pracy, sprawdzamy luz szczelinomierzem. Jak za maly - zwiekszamy, jak za duzy, zmniejszamy. Nie pamietam teraz wartosci dla zaworow wydechowego i ssacego (sa rozne) w Virago, ale to mozna gdzies zapewne znalezc. Wiem, ze ustawialismy luzy listkiami 0,1mm i 0,05mm.

No i tyle :crossy:. Of korz ustawinie GMP trzeba zrobic dla obu cylindrow osobno. No i warto po ustawieniu luzu zrobic dwa obroty walem i sprawdzic luz jeszcze raz - czy jest prawidlowy.

Przed ponownym zalozeniem deklikow warto wyczyscic porzadnie powierzchnie styku deklika z cylindrem, oraz posmarowac olejem uszczelki! Powinniscmy uniknac w ten sposob wyciekow oleju.

 

Co do gaznikow to w sumie bez wakuometrow niewiele da sie zrobic. Gaznikow jako tako sie nie reguluje - raz ustawiony sklad mieszanki za bardzo nie ma prawa sam sie zmienic. Gazniki sie czysci i synchronizuje, a do synchroonizacji potrzeba wlasnie wakuometrow.

 

Pozdrawiam

 

PS

Jesli cos napisalem nieprawidlowo, to prosze o sprostowanie. Jak pisalem - robilem to tylko DWA razy w zyciu, wiec nie jestem zadnym mechanikiem!

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli cos napisalem nieprawidlowo, to prosze o sprostowanie. Jak pisalem - robilem to tylko DWA razy w zyciu, wiec nie jestem zadnym mechanikiem!

Zbyhu gdyby każdy opis był tak zrobiony jak Twój toby mechanicy z głodu umarli. Jasno, prosto i łopatologicznie. I o to chodzi. PZdr

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyhu ! mam do ciebie pytanie, no może nie do ciebie a do tych co odpowiedzą na moje pytanie...

mam 2 znajomych co mają wirówki 535 i ci moi znajomi palą rozruszniki. tzn. jeden z nich to rekordzista na 4 lata użytkowania spalił go 3 razy...drugi 2 razy ale o półtora roku ma dłużej wirówkę.

Nie wiem jak to się ma do tego modelu, bo jestem użytkownikiem zupełnie innego typu sprzętu pt. CR 250.

rozważam nad kupnem jakiegoś 4 suwa sporo myślę nad jakimś KTM-EM ale kości zaczynają zawodzić, więc zacząłem się rozglądać za jakimś chopperem albo cruiserem coś w tym stylu.

wirówka ale ta 750 zainteresowała mnie najbardziej, jak starczy kasy to ta 1100. ale zostańmy przy 750. czy ona ma też takie problemy ze starterem? a w ogóle co ją morze boleć. interesują mnie modele do 95r.

pcham się w dziedzinę o której prawie nic nie wiem...lata lecą, a jeździć trzeba

 

 

pozdro!!

Edytowane przez marcel119
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Szczerze mowiac, to ja nigdy czopka nie mialem, wiec nie moge sie za bardzo wypowiadac w tej kwestii. Dziwi mnie natomiast nowina, ze Virowki 535 pala rozruszniki, bo to jest cos, z czym sie jeszcze nie spotkalem. Natomiast slyszalem bardzo wiele o zawodnosci rozrusznikow wlasnie w Virowkach 750 - wiec chyba Cie tym zmartwie.

Ale naprawde mysle, ze lepiej bedzie jak sie wypowiedza wlasciciele Virowek. Informacje z pierwszej reki zawsze lepsze od zaslyszanych opinii.

Ale naprawde. Kilku znajomych smiga(lo) na Virowkach 535 i zaden z nich klopotow z rozrusznikiem nie mial.

Zapytaj sie Krasnala na PW. Ona ma dwie Viagry - 535 i 1100. I juz dlugo na tych sprzetach jezdzi (przynajmniej na 535).

 

Pozdrowki

 

A zastanawiales sie nad takim neoklasykiem, nakedem, jak CB750 :)? Wyglada to to prawie jak czopek (chromy, lakier itd), a jezdzi sie tym zdecydowanie przyjemniej (przynajmniej dla mnie - mozna zlozyc sie w zakret, podrozowac, zjechac czasem z asfaltu na szuter, sprawnie wyprzedzac i hamowac...). Polecam!

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnie brzmi informacja że 535 palą rozruszniki :icon_mrgreen: Ja nie miałem najmniejszych problemów (ale co prawda 535 to rocznik 2000 :icon_mrgreen: ), natomiast wcześniejsze wersje 750 (Special i Virago) miały z tym problem, tzn. rozrusznik zbyt krótko był zazębiony z kołem zamachowym. Problem był juz poruszany na forum (ostatnio >tutaj<). Z tego co wiem to "broda" przymierza się do montażu rozwiązania polecanego przez Tomka Jedrycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie głupie pytanie:)

 

przesiadłem się z wysokoobrotowego Eliminatora na Virówkę 535 i nie mogę się przyzwyczaić:>......

 

czy wasze 535-ątki też najlepiej się czują w przedziale prędkości 80-90 km\h....?? bo moja chyba przeżywa orgazm jak jade 80 km\h tylko jeszcze jedno....czy Virówka wchodzi na obroty troszke póżniej i dosteje kopa na wysokich obrotach czy może moja ma doła....bo musze chwilke odczekać i dopiero odlatuje...jak to jest?? :icon_mrgreen:))

 

pozdrówka serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...