AddaM Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Ja mam pytanie dotyczace mz etz .W sprzedazy dostepne sa tlumiki sportowe , czy one cos daja???Kosztuja mniej niz standardowe, a przedemna wymiana.Czy to sie oplaca?Czy zeczywiscie podnasz moc (choc nie o to mi chodzi)?pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RsMen Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Moim zdaniem najlepiej zasadę działania całego silnika 2T jak i rolę dyfuzora ukazuje ten gif:Jak widać kształt nie jest wyssany z palca i pełni rolę "zwrotu" nieprzepalonej mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matjag556 Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 A co powiecie na to ze w RS 125 specjalnie rozcina sie wydech i wywala wszytsko z srodka ponieważ to jest blokada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 No i co mamy Ci powiedzieć? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matjag556 Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 No i co mamy Ci powiedzieć? No każdy mówi że bez dyfuzora będzie gorzej chodził a w RS 125 każdy wyjmuje dyfuzor (blokade) i osiągi się zwiększają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Skad wiesz ?Czy ktokolwiek z tych "wyjmujacych" pojechal na hamownie przed i po wyjeciu, czy tylko mowi co mu sie wydaje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 jak widzisz na załączonym obrazku, dyfuzor jest pusty i wywoluje efekt rezonansu. Blokady stosowane w dyfuzorach zakłucaja (zmniejszają) jego działanie, wtedy wyprucie dyfuzora poprawia osiągi. Kolega pisze wyprucie wydechu a temat jest dyfuzora to myli pojęcia. Wydech i dyfuzor w tych motocyklach to 2 osobne elementy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 (edytowane) Zgadzam się z kolegą wyżej. Wycięcie dyfuzora a elementów mających na celu ograniczenie mocy/momentu to dwie inne rzeczy.Przykładowo z własnego doświadczenia wiem że chociażby w TZR 50 jest w dyfuzorze rura wypchana siatką która ma spełniać role prymitywnego katalizatora.Po jej wycieciu osiągi odczuwalnie się zwiekszają. Przypuszczam że w wielu innych sprzetach działa to podobnie. Edytowane 16 Lipca 2012 przez Krzysnik363 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Zgadzam się z kolegą wyżej. Wycięcie dyfuzora a elementów mających na celu ograniczenie mocy/momentu to dwie inne rzeczy.Przykładowo z własnego doświadczenia wiem że chociażby w TZR 50 jest w dyfuzorze rura wypchana siatką która ma spełniać role prymitywnego katalizatora.Po jej wycieciu osiągi odczuwalnie się zwiekszają. Przypuszczam że w wielu innych sprzetach działa to podobnie.Ja w DT 80 wyciałem tą niby blokade z dyfuzora(taki lejek i za nim rurka zwężajaca).Efekt:ŻADEN :P zaczął troszeczke głośniej chodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 (edytowane) Ja w DT 80 wyciałem tą niby blokade z dyfuzora(taki lejek i za nim rurka zwężajaca).Efekt:ŻADEN :P zaczął troszeczke głośniej chodzić Z DT 80 nigdy nie miałem styczności więc sie nie wypowiadam. Wiem tylko jak było w tzr >2003r http://images47.fotosik.pl/264/4549371713f2f2c4.jpg Edytowane 16 Lipca 2012 przez Krzysnik363 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Skad wiesz ?Czy ktokolwiek z tych "wyjmujacych" pojechal na hamownie przed i po wyjeciu, czy tylko mowi co mu sie wydaje ?Nie trzeba jechać na hamownie zeby wiedzieć ze moto ma 30km/h wieksza predkosc maksymalna. Robiłem to nie raz i nie dwa w NSR 125, w Husqvarnie SM 125 i w RS 125, za kazdym razem efekt był na podobnym poziomie. Co do tego absolutnego upierania sie przy seryjnym wydechu ktore koledzy proponują to nie jest do do konca prawda. Ogolnie miedzy tymi samymi pojemnosciami wydechy mozna wymieniac w miare bez obaw, Z tym ze trzeba zwrócic szczegolna uwage na obroty pracy wydechu bo wydech moze zmienic charakterystyke moto. Ale jak sprzety sa w miare podobne mocą to można bez obaw testować. Z tym ze nie nalezy ingerować w długośc wydechu (chyba ze w określonym celu - zmiany obrotów pracy) a jego ewentualne ułożenie nalezy korygować tak zeby nie było progów ani ostrych załamań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Dyfuzory są projektowane pod konkretne ustawienia kanałów w silniku ponieważ jeśli pomylisz wymiary to dyfuzor nie będzie we właściwy sposób współgrał z czasami otwarcia kanałów. Zgaduję, że jest jakiś margines błędu i dyfuzor z MTX mógłby teoretycznie działać w NSR ze względu na podobny silnik ale przekładanie części między producentami to zwykłe zgadywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 ponieważ jeśli pomylisz wymiary to dyfuzor nie będzie we właściwy sposób współgrał z czasami otwarcia kanałówZ choinki Wy bierzecie takie niestworzone informacje to ja nie wiem. Zmienisz charakterystyke silnika i tyle. Wiesz od jakiego moto wydech zakładasz i wiesz w jakim kierunku zmian możesz sie spodziewać. Ile jest ludzi co przerabiają cylindry, testują rózne konfiguracje zeby dobrać coś dla siebie i to działa? Zawór wydechowy psuje CI dzialanie wydechu? Nie, a zmienia ktąt otwarcia okna o dobre 30 stopni. Dyf dalej działa, tyle że na innych obrotach. Jak sie do tematu podejdzie z głową to można uzyskać na prawde fajne efekty. Zrobiłem (zaprojektowałem, wykonałem i przetestowałem, w tym również na hamowni) w życiu bardzo duzo dyfuzorów i uwierz mi pojęcie o ich działaniu to ja mam. Masz dla przykładu kilka moich prac, żebym nie był gołosłownyhttp://bikepics.com/pictures/2371649/http://bikepics.com/pictures/2410999/http://bikepics.com/pictures/2333578/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 No ciekawe.Ogolnie wyglada to jak zastosowanie reverse cone do tlumika megafonowego w 4 suwie, gdzie zarowno dlugosc i srednica megafonu do dlugosci i srednicy otwarcia reverse cone musza byc scisle okreslone ( do warunkow w jakich chcemy uzytkowac silnik ).Co do wzrostu szybkosci max o 30 km/h chodzilo raczej o wyjecie blokady z dyfuzora, a nie o usuniecie tego ostatniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Mi się rozchodzi o to, że nie tylko kanał wydechowy wpływa na kształt dyfuzora ale też pozostałe a silniki z zaworem też nie mają takowego ot po prostu. Jeśli wiesz jak ma wyglądać docelowy produkt i to faktycznie działa to nie mam więcej pytań. Tu się moja wiedza kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.