Skocz do zawartości

Skutki jazdy bez dyfuzora (komory rozpreznej) w 2T


zazu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 lat później...

jak widzisz na załączonym obrazku, dyfuzor jest pusty i wywoluje efekt rezonansu. Blokady stosowane w dyfuzorach zakłucaja (zmniejszają) jego działanie, wtedy wyprucie dyfuzora poprawia osiągi. Kolega pisze wyprucie wydechu a temat jest dyfuzora to myli pojęcia. Wydech i dyfuzor w tych motocyklach to 2 osobne elementy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą wyżej. Wycięcie dyfuzora a elementów mających na celu ograniczenie mocy/momentu to dwie inne rzeczy.

Przykładowo z własnego doświadczenia wiem że chociażby w TZR 50 jest w dyfuzorze rura wypchana siatką która ma spełniać role prymitywnego katalizatora.

Po jej wycieciu osiągi odczuwalnie się zwiekszają. Przypuszczam że w wielu innych sprzetach działa to podobnie.

Edytowane przez Krzysnik363
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą wyżej. Wycięcie dyfuzora a elementów mających na celu ograniczenie mocy/momentu to dwie inne rzeczy.

Przykładowo z własnego doświadczenia wiem że chociażby w TZR 50 jest w dyfuzorze rura wypchana siatką która ma spełniać role prymitywnego katalizatora.

Po jej wycieciu osiągi odczuwalnie się zwiekszają. Przypuszczam że w wielu innych sprzetach działa to podobnie.

Ja w DT 80 wyciałem tą niby blokade z dyfuzora(taki lejek i za nim rurka zwężajaca).Efekt:ŻADEN :P zaczął troszeczke głośniej chodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w DT 80 wyciałem tą niby blokade z dyfuzora(taki lejek i za nim rurka zwężajaca).Efekt:ŻADEN :P zaczął troszeczke głośniej chodzić

 

Z DT 80 nigdy nie miałem styczności więc sie nie wypowiadam. Wiem tylko jak było w tzr >2003r

 

http://images47.fotosik.pl/264/4549371713f2f2c4.jpg

Edytowane przez Krzysnik363
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wiesz ?

Czy ktokolwiek z tych "wyjmujacych" pojechal na hamownie przed i po wyjeciu, czy tylko mowi co mu sie wydaje ?

Nie trzeba jechać na hamownie zeby wiedzieć ze moto ma 30km/h wieksza predkosc maksymalna. Robiłem to nie raz i nie dwa w NSR 125, w Husqvarnie SM 125 i w RS 125, za kazdym razem efekt był na podobnym poziomie.

Co do tego absolutnego upierania sie przy seryjnym wydechu ktore koledzy proponują to nie jest do do konca prawda. Ogolnie miedzy tymi samymi pojemnosciami wydechy mozna wymieniac w miare bez obaw, Z tym ze trzeba zwrócic szczegolna uwage na obroty pracy wydechu bo wydech moze zmienic charakterystyke moto. Ale jak sprzety sa w miare podobne mocą to można bez obaw testować. Z tym ze nie nalezy ingerować w długośc wydechu (chyba ze w określonym celu - zmiany obrotów pracy) a jego ewentualne ułożenie nalezy korygować tak zeby nie było progów ani ostrych załamań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfuzory są projektowane pod konkretne ustawienia kanałów w silniku ponieważ jeśli pomylisz wymiary to dyfuzor nie będzie we właściwy sposób współgrał z czasami otwarcia kanałów. Zgaduję, że jest jakiś margines błędu i dyfuzor z MTX mógłby teoretycznie działać w NSR ze względu na podobny silnik ale przekładanie części między producentami to zwykłe zgadywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ jeśli pomylisz wymiary to dyfuzor nie będzie we właściwy sposób współgrał z czasami otwarcia kanałów

Z choinki Wy bierzecie takie niestworzone informacje to ja nie wiem. Zmienisz charakterystyke silnika i tyle. Wiesz od jakiego moto wydech zakładasz i wiesz w jakim kierunku zmian możesz sie spodziewać. Ile jest ludzi co przerabiają cylindry, testują rózne konfiguracje zeby dobrać coś dla siebie i to działa? Zawór wydechowy psuje CI dzialanie wydechu? Nie, a zmienia ktąt otwarcia okna o dobre 30 stopni. Dyf dalej działa, tyle że na innych obrotach.

Jak sie do tematu podejdzie z głową to można uzyskać na prawde fajne efekty.

Zrobiłem (zaprojektowałem, wykonałem i przetestowałem, w tym również na hamowni) w życiu bardzo duzo dyfuzorów i uwierz mi pojęcie o ich działaniu to ja mam. Masz dla przykładu kilka moich prac, żebym nie był gołosłowny

http://bikepics.com/pictures/2371649/

http://bikepics.com/pictures/2410999/

http://bikepics.com/pictures/2333578/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe.

Ogolnie wyglada to jak zastosowanie reverse cone do tlumika megafonowego w 4 suwie, gdzie zarowno dlugosc i srednica megafonu do dlugosci i srednicy otwarcia reverse cone musza byc scisle okreslone ( do warunkow w jakich chcemy uzytkowac silnik ).

Co do wzrostu szybkosci max o 30 km/h chodzilo raczej o wyjecie blokady z dyfuzora, a nie o usuniecie tego ostatniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się rozchodzi o to, że nie tylko kanał wydechowy wpływa na kształt dyfuzora ale też pozostałe a silniki z zaworem też nie mają takowego ot po prostu. Jeśli wiesz jak ma wyglądać docelowy produkt i to faktycznie działa to nie mam więcej pytań. Tu się moja wiedza kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...