Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Pionowo na kołach? Tzn nie na stopcu i nóżkach tylko np oparty o coś albo trzymany rękami czy na nóżkach, przednie koło na ziemi tylne "w powietrzu"?

 

(Ja nie żartuję, pytam poważnie - pierwszy motor). Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej żeby postał przynajmniej minutę w pionie żebys się nie przestraszył jak ja. Ostatnio zajrzałem, a olej na minimum, oczy wielkie jak to możliwe, w garażu plam nie ma i nie dymi. Potrzeba trochę czasu żeby zimny olej rozszedł się prawidłowo, bo później jak już umyłem motór poziom był prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pytanie laika)Jak się sprawdza poziom oleju w tym motorze? Jest wziernik, ale jak ma być ustawiony motor: na bocznej "nóżce"? na centralnym "stojaku" ?

 

 

Hmm A jak kolega zdał egzamin. :eek: Jakby nie było jest to wymagane w obsłudze moto.

Jeśli teraz robiłes prawko to pochwal się co to za szkoła tak dobrze uczy.

A co do sprawdzania, to już masz odpowiedź.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wazne jakie moto jest na kursie zasada jest zawsze ta sama na wyprostowanym moto, a okienko czy bagnet to juz inna bajka ... w wiekszosci motocykli masz bagnet, a w niektorych moto poza bagnetem masz okienko :)

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zdawałem egzamin na prawko to nie było w okolicy motorów z wziernikiem :-) Może to nie było już średniowiecze ale kilka lat temu :-) A poza tym : w żadnym motorze nie sprawdza się poziomu oleju na nóżkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może i jakiś tam model w historii by się trafił, że na nóżkach. W ER-5 kołami na poziomej podłodze, motocykl w pionie.

 

nie wiem, co to "nóżki". poziom oleju sprawdzam zawsze na centralce, a dopiero jeśli jej nie ma - na kołach

bagnet w motocyklu jest stosunkowo nowym pomysłem, przez lata całe było zawsze okienko

zasadniczo większość instrukcji zaleca sprawdzanie na rozgrzanym silniku, kilka minut po zgaszeniu. IMHO niewiele się tak sprawdzony poziom różni od tego skontrolowanego na zimnym - i tak robię w większości przypadków czyli sprawdzam przed wyjazdem z garażu (motocykl parkowany jest na centralce)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo większość instrukcji zaleca sprawdzanie na rozgrzanym silniku, kilka minut po zgaszeniu. I

 

Jeszua, ale w ER5 jest mokra miska olejowa. Wiec poziom oleju sprawdzamy na zimnym. Tak tez radzi serwisowka. Co do poziomu rozgrzanego i zimnego - u mnie widac spora roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, co to "nóżki". poziom oleju sprawdzam zawsze na centralce

JAk nie wiesz, to się dowiedz, a nie się przypier... o słówka. A ja nie wiem, co to "centralka". Miałeś na myśli telefoniczną, tak?

 

Tak żeby wszystko było jasne tip-top.

Napisałem, że kołami na ziemi. Mój błąd, bo serwisówka nie podaje jak ma być podparty motocykl, wspomina jedynie o tym, że prostopadle do podłoża.

 

I jeszcze w sprawie na ciepło czy na zimno. Tu też nie jest to wyszczególnione. Jedynie jest słowo, że gdy silnik był uruchomiony, należy po zgaszeniu odczekać kilka minut, żeby olej ściekł z góry silnika do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagnet w motocyklu jest stosunkowo nowym pomysłem, przez lata całe było zawsze okienko

w mojej poczciwej WSK jest bagnet, a do nowych motocykli to raczej ona nie należy :P

 

wracając do tematu chciałem zapytać o kluczyki. Słyszałem że we Francji dają tylko jeden kluczyk do motocykli jak i zarówno puszek (chyba), i nie chodzi tutaj tylko o ER 5. Faktycznie ja mam jeden i Kawa jest z Francji, dorobiłem zapasowy więc nie martwię się że pewnego dnia nie odjadę z miejsca ;) Tylko czy jeden kluczyk to mit, czy prawda?

 

Jeszcze jedna sprawa. Na jakie obroty wchodzi wasza ER 5 jeśli osiągacie 120? U mnie dochodzi do 6000obr/min. Sprawa jest taka, że przy 7200 ER 5 ma maksymalny moment obrotowy ale przy prędkości 120 i 6000 obr brak jej elastyczności. Nie myślcie że wymagam nie wiadomo czego od 500 ;) ale chce porównać osiągi do innych egzemplarzy, bo w końcu mam na liczniku ponad 64kkm więc ciekawe czy serce motóra jest zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz standardowe przełożenie zębatek, to wszystko jest git, 6000 obr./min przy 120 km/h. Tylko nie rozumiem co masz na myśli mówiąc, że nie ma elastyczności. Nie przyspiesza? Moja przyspieszała dość żwawo do 170, później do 185 już było zdecydowanie wolniejsze rozpędzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o przyspieszenie od 120 tak potrzebne przy wyprzedzaniu puszek. zębatki pozostały standardowe. Powracając do przyspieszenia nie chodzi mi o nabieranie prędkości od 0km/h lecz od chwili kiedy jedziemy ze stałą prędkością 120km/h i nagle potrzebujemy się zebrać do tych 140km/h. Zdaje się że to urok dłuższej jazdy kiedy wymagamy od motocykla więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...