Skocz do zawartości

dżery

Forumowicze
  • Postów

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O dżery

  • Urodziny 11/13/1989

Osobiste

  • Motocykl
    R6
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Polska

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia dżery

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. teraz koledzy namieszaliście mi w głowie. wertowałem dalej nieskończony internet i szukałem bardziej artykułów o takiej tematyce niż wypowiedzi na forum (bo z tymi różnie bywa). Znalazłem przeciwwskazanie do mieszania syntetyków z półsyntetykami. Mianowice tłumaczyli to tym, że zmieniając półsyntetyk na syntetyk możemy wypłukać drobny nagar który jednak uszczelnia nasz silnik (jednak zdaje mi się że tyczy się to do starych konstrukcji). Zapytam więc tak. Kto mieszał olej 10w50 dodając 10w40 i jeździ dalej? ;) przypomnę że oba to syntetyki.
  2. Cześć, Czytając o olejach napotkałem na informację, która mówi że różnica między min a max na bagnecie wynosi około 0,5l. Informacja tyczy się samochodów, ale zastanawia mnie jak to jest w przypadku motocykli. Z pewnością ułatwi to dolewanie oleju. Sprawdzałem w manualu do R6 i nic nie znalazłem albo mój angielski jest zbyt słaby. Przy okazji powiedzcie jak to jest z mieszaniem oleju. Obecnie w silniku mam zalany syntetyk Elf'a 10W50, a zastanawiam się nad dolewką syntetyku Castrol 10W40 (taki został mi z wymiany w poprzednim motocyklu). Wiem, że parametry oleju w silniku spadną ale czy odegra to znaczącą rolę w eksploatacji i zużyciu części? Powyższą informację znalazłem na stronie Castrol: http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7060729
  3. ludzkość schodzi na psy... (oczywiście nie tyczy się wszystkich) ale żeby omijać leżącego człowieka jak psa potrąconego na ulicy? nie wiem czy się bać samego wypadku, który może się przydarzyć każdemu, czy bać się tego, że człowiek wykrwawi się na ulicy za nim ktoś Ci pomoże. naprawdę ciężko sobie wyobrazić taką sytuacje.
  4. Jest w tym prawda, bo moja Kawa leżała na lewej stronie i licznik oberwał czego efektem jest sporych rozmiarów rysa. (oczywiście ja nie położyłem motóra ale poprzedni właściciel). Polecam zabrać osobę która zna się na motocyklach od strony technicznej, bo wizualną sam ocenisz. Dodam, że ciężko spotkać motocykle piękne wizualnie, które są sprowadzane i bezpośrednio sprzedawane w kraju. I jeszcze raz, jeżeli nie jesteś mocny w mechanice proszę zabierz zaufaną osobę lub mechanika z serwisu, bo warto, pozwoli Ci to cieszyć się jazdą i pokonywać bezawaryjnie tysiące kilometrów :buttrock: Jak pisałem w jednym z powyższych postów też mam taki problem i zdaje mi się, że to bolączka ER 5 pojawiająca się w przypadku niedbalstwa ze strony właściciela. Jeżeli chodzi o moją ER 5 mam podejrzenia że we Francji robiła w kurierce więc stąd taki wygląd. Ale chociaż nie oszczędzali na serwisie bo ma przejechane ponad 65kkm a serce jak dzwon. Sam zrobiłem ponad 5kkm w tym sezonie i była to jazda bezawaryjna. Z resztą na scigacz.pl jest artykuł o używanych Kawasaki ER 5, ich bolączkach i mocnych stronach. Polecam poczytać.
  5. Brzmi jak podstawy do działań MO przeciwko swoim obywatelom. List pochodzi z 2007 roku ciekawe czy do dzisiaj coś uległo zmianie. Jak widać policja sama nie potrafi wskazać konkretów ale przyznam, że Polskie prawo jest bardzo trudne i czasem paragrafy wykluczają siebie na wzajem. Myślę, że na tym przykładzie ciężko dojść do racji, bo potrzeba dobrego prawnika żeby zawojować. Oczywiście nie wykluczam, że jadąc za łamiącym przepisy ruchu drogowego radiowozem my ich nie łamiemy, ale poruszyłem taki temat myśląc, że ktoś miał do czynienia lub napotkał w internecie ciekawy artykuł z odpowiedzią.
  6. spokojnie jeszua, przejęzyczyłem się, chodziło o prowokacje. Jednak nadal nikt nie potrafi podać podstawy prawnej. Czy radiowóz nieoznakowany, nie wysyłający znaków świetlnych i dźwiękowych może łamać przepisy ruchu drogowego?
  7. Dzisiaj oglądałem jeden z odcinków "Pirat drogowy", gdzie nieoznakowany radiowóz gonił Toyotę i rejestrował przekroczenie prędkości na kamerze. Nic w tym dziwnego gdyby nie BMW które ruszyło za policyjnym Oplem. Nieoznakowany radiowóz posiadał kamerę z tyłu jak i z przodu więc upiekł dwie pieczenie na jednym ruszcie. Jeżeli chodzi o Toyotę nie miałem wątpliwości co do mandatu ale BMW i jego kierowca miał takie same uwagi co ja, czyli jak radiowóz który jest nieoznakowany, nie wysyła sygnałów dźwiękowych i świetlnych może łamać prawo i jeszcze wręczyć mandat kierowcy, który jechał za nimi. Osobiście odbieram to za premedytacje i jestem ciekaw czy w sądzie grodzkim poszkodowany mógłby wygrać sprawę. Żeby było ciekawiej policjant (wąsaty, starszy pan który w każdym odcinku ma dziwne poczucie humoru i lubi ośmieszać kierowców) na obiekcje zatrzymanego powiedział jedynie " Nie wiem do czego Pan dąży", nie będąc w stanie podać możliwości prawnych na takie zatrzymanie. Aby nikt nie napisał, że w tej sytuacji radiowóz miał pościg za Toyotą więc mógł zatrzymać kierowcę jadącego również za nim dodam, że właściciel BMW zapytał czy w innej sytuacji jeżeli jechałby za policją, która nikogo nie ścigałaby, również zostałby zatrzymany. Na to policjant odpowiedział twierdząco.
  8. mylisz się, 2:1 dla Kawasaki :buttrock: Nie, ok serio. Nawet w tym wątku się nie przywitałem :icon_rolleyes: Ave Motocykle! - zwięźle ale dogłębnie Z niektórymi mogłem mijać się na trasie więc witaliśmy się osobiście ale dzisiaj na trasie nie widziałem żadnego :icon_twisted:
  9. Koledzy jeżdżący na ER 5, pytanie do was. Spójrzcie na wahacze w waszych motórach w miejscu przed tylnim kołem. Czy u was te miejsce jest podatne na korozje bardziej od innych? Co pewien czas traktuje ten punkt WD40 żeby zapobiec zbyt szybkiej korozji. Ciekawy jestem czy inne modele też posiadają taką bolączke. Dodatkowo przez zimę zainwestowałbym w malowanie obręczy kół i dolnej części lag bo straciły swój dawny szyk. Kolejne pytanie: Czy warto? Z pewnością uroku doda ale czy nowy lakier będzie trzymał lepiej od starego? Aha i już widzę marudzenie przyszłych kupców: - O tutaj to chyba coś było bo malowane... - Miał pewnie przygodę bo malowane... itd. Zadaję dużo pytań ale liczę na waszą pomoc, bo przed zakupem czytałem dużo wypowiedzi na forum dlatego wybór padł na 500ccm. Powiem szczerze że brak mocy w pewnych chwilach uratował mi dupe ale po przebyciu ponad 5kkm od czerwca stwierdziłem że pora na coś większego i wygodniejszego na trasę. Nie ma co się oszukiwać, podczas wyprawy w góry doskwierała mała kanapa, brak owiewki i mocy, ale pokonywanie winkli małym, zwinnym, lekkim motocyklem sprawiała radość, do tego dochodzi małe spalanie, więc oszczędności można było wydawać na złocisty napój. Nie ma co się rozpisywać tylko chodzić do roboty i oszczędzać przez zimę :buttrock: (apropo's zimy, warunki panujące za oknem skłaniają do częstszego spożywania napoi mocy w barach gdzie plener jest rozwiązaniem tańszym- life is brutal )
  10. przy silnych wiatrach i jeździe z wiekszymi motórami kładę się na baku i jazda :buttrock: o komforcie nie myślę bo Polak nawet na drzwiach od stodoły poleci jak ja sie zapytałem o owiewkę to dostałem tylko odpowiedź szukaj, szukaj, szukaj. Chyba byłeś w złym humorze.
  11. ER 5 to dobry wybór na początek, zachęcam do zapoznania się z tematem o ER 5, a co do pojemności to nie należy wszystkich mierzyć jedną miarą. Wszystko jest zależne od tego czy jeździłeś czymś wcześniej i przede wszystkim od Twoich własnych predyspozycji. Każdy ma inne zachowania i odruchy nabyte, najważniejsze jest to aby móc nabyć te właściwe na motórze który jesteśmy w stanie opanować. Jeżeli chodzi o ubiór to ma być dopasowany do pogody, wygodny, nie krępujący ruchów i z wytrzymałego materiału. Skóra czy ubrania tekstylne? Tutaj wybór należy do Ciebie.
  12. ja wymieniałem olej w lipcu i przejechałem 4kkm, oleju to musze troche dolać ;) ale wymiana powinna odbywać sie co dwa lata lub 6kkm - tak powiedział mechanik z mojego serwisu.
  13. chodzi mi o przyspieszenie od 120 tak potrzebne przy wyprzedzaniu puszek. zębatki pozostały standardowe. Powracając do przyspieszenia nie chodzi mi o nabieranie prędkości od 0km/h lecz od chwili kiedy jedziemy ze stałą prędkością 120km/h i nagle potrzebujemy się zebrać do tych 140km/h. Zdaje się że to urok dłuższej jazdy kiedy wymagamy od motocykla więcej.
  14. czy szkolenia firmy PROMOTOR również są skierowane tylko dla użytkowników Hondy?
  15. Izzy-MM który odcinek zapoczątkuje ćwiczenia w praktyce? Podoba mi się koncepcja krótkich filmików z wartościowym przekazem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...