Skocz do zawartości

XJ600 51J - zginęło sprzęgło


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, moim zdaniem masz dwa problemy, a może i trzy problemy

1) sterowanie kranika  podciśnieniem w pozycji ON i RES nie działa. Paliwo jest podawane do gaźników nawet po wyłączeniu silnika. Sprawdzenie jest dość proste, musisz odpiąć przewody z gaźników i sprawdzić, czy kranik puszcza paliwo w tych pozycjach. Pozycja PRI dostarcza paliwo niezależnie od sterowania podciśnieniem.

2) niezależnie od kranika, najwyraźniej jest też problem z zaworkami w gaźnikach, sterowanych pływakami. Paliwo leje się do gaźnika bez umiaru i przelewa się przez przelew (jeśli drożny) lub przez dolot. Nie wiem, jak tam to wygląda, warto to oglądnąć i sprawdzić filtr powietrza. Moim zdaniem bogata mieszanka nie spowoduje takiego przyrostu ilości olejobenzyny.

3) gaźniki powinny mieć przelewy, które zabezpieczają przez zdarzeniami z punktu 2. Jeśli gumowe odpływy przelewów kończą sie wysoko lub ich nie ma, paliwo może sciekać na silnik. W starych motocyklach najważniejsze po wyłączeniu było przekładanie kranika na OFF, bo kartery nie były od góry idealnie szczelne.

Dwa razy olej wymieniałem, bo przy burzy zaworki gaźników puszczały, a kranik zostawiłem otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej JK napisał:

 Moim zdaniem bogata mieszanka nie spowoduje takiego przyrostu ilości olejobenzyny.

 

Ja też tak sadzę. Spotkałem się już z przypadkiem gdzie było tak podlane paliwem że palił zimny na strzała bez ssania i palił 2x więcej niż powinien, i paliwa nie przybyło. Wydaję mi się że jak mamy olej rozgrzany do 100 stopni a miejscami dużo więcej, to nawet jeśli jakieś drobne ilości by się przedostawały do oleju podczas pracy to jednak powinny od razu odparowywać odmą itd. Wieć taka ilosć paliwa w oleju raczej dostała się na postoju i nie trwało to 5 minut. 

Też obstawiam że gaźniki nie były w pełni sprawne nawet jeśli to jakoś chodziło, i teraz zepsuty kranik to uwydatnił, bo sprawne gaźniki nawet podczas awarii kranika, nie powinny zalać silnika benzyną do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

- zestaw chińskich gumek naprawczych do mojego kranika (gdzieś w sklepach moto) kosztuje tyle samo co cały nowy kranik (z licznymi pozytywnymi opiniami) kupiony w krainie wielkiego ryżu zatem koło 10go powinien dotrzeć nowy. Głównie przez fakt że świadomy jestem wieku konstrukcji i może być sprawa tego typu że po 35-latach być już zwyczajnie "nie rozbieralny" albo podczas rozbierania rozsypie się w dłoniach... jakaś śrubka wyjmie się z gwintem, elementy ruchome uszczelnione utlenionym aluminium i brudem - po wyczyszczeniu - nie dadzą się ponownie uszczelnić, itp...

(teraz od paru dni moto stoi z odkręconym korkiem w misie i kontroluję stan paliwa na wskaźniku - równo w połowie stoi jak stał - zatem musiał to być jednorazowy incydent. Kranik cały czas na ON - nie dotykam)

I tak sobie myślę czy przyczyną tego stanu nie są jednak gaźniki. To utrudnione odpalanie o którym pisałem... mogło wynikać z tego że były puste. Jak już odpalił, wyprychał się itp to silnik pracował OK, ale po zgaszeniu cała zawartość komór pływakowych czy gdzie tam to paliwo stoi spływała do silnika.

Chyba że był to jednorazowy incydent... bo po ostatniej jeździe parę tygodni temu - mieliśmy wówczas potężne upały - moto odstawione i to spowodowało że coś tam spuchło, spróchniało, cokolwiek i puściło paliwa w silnik - ale to musiało być dobre 4L jednorazowo. Bo jak pisałem - sprzęgło zniknęło - z razu na raz. To nie był proces długotrwały że chodziło coraz gorzej, i gorzej i gorzej. Nic z tych rzeczy. Po prosty było - i nie ma. No chyba że któryś tam raz był już tym jednym za dużo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Piasek80 napisał:

po zgaszeniu cała zawartość komór pływakowych czy gdzie tam to paliwo stoi spływała do silnika.

Bym polemizował w tym sensie że nawet nieszczelne zaworki nie spowodują wypłynięcia całego paliwa. A nawet jeżeli, paliwo z 4 gaźników to pół małego słoika - nie raz spuszczałem, sam wiesz że to nie jest dużo.

20 minut temu, Piasek80 napisał:

to musiało być dobre 4L jednorazowo. Bo jak pisałem - sprzęgło zniknęło - z razu na raz.

więc nie ma szans że to było tylko paliwo z komór. No puścił kranik, bywa.. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Piasek80 napisał:

Czyli zaczynamy od kranika.

Po jego wymianie zaleję silnik olejem - zobaczymy czy sprzęgło się "pojawi". Profilaktycznie zaleję połowę stanu - żeby w szkiełku kontrolnym widzieć czy se nie dolał paliwa.

Piasek, porażasz swoją wiedzą techniczną. Od samej wymiany kranika sprzęgło się nie naprawi. W szkiełku kontrolnym połowa oczka, to pełny stan . Tyle ma być po zalaniu magistrali i filtra oleju. Ten twój motocykl wygląda jak już ktoś tu napisał po powodzi. Wyciągnięty z mułu i nawet nie opłukany wodą. Przynajmniej takie sprawia wrażenie. Tutaj nie trzeba wiedzy technicznej tylko trochę checi i mniej niechlujstwa. 

co do samego tematu. Wymiana kranika. Sprawdzenie gaźników przez kogoś, kto ma o tym pojęcie, czyli mechanika. Bez obrazy ale ty o tym nie masz najmniejszego pojęcia i nie masz nawet podstawowych narzędzi.  Zalanie silnika olejem z dodatkiem płukanki. Usunąć płukankę i zalać olejem. Jeżeli to była wina faktycznie paliwa w co wątpię, to jakieś tam sprzegło może się pojawić ale mała szansa.

Pytałem o BMW bo kiedyś chciałem go odkupić, przewidując że czeka go los w krzakach. Jak widać, nie myliłem się. Stoi i rdzewieje w krzakach. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 

38 minut temu, Piasek80 napisał:

zaleję silnik olejem - zobaczymy czy sprzęgło się "pojawi".

ahem.. magicznie się nie pojawi. Po mojemu to naprawdę powinieneś zajrzeć do tego sprzęgła bo jeżeli nie da się go ruszyć w takim zakresie jak powinno pracować to COŚ tam jest nie tak mechanicznie. Nie wiem czy tarczki mogły spuchnąć czy co, ciężko powiedzieć. Ale łatwo zdjąć pokrywę i sprawdzić. Od samej zmiany oleju to się chyba nic w sprzęgle nie zmieni. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Od samej wymiany kranika sprzęgło się nie naprawi

od nie-wymiany również, a od czegoś trzeba zacząć skoro bardziej doświadczeni ode mnie sugerują ten trop.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Ten twój motocykl wygląda jak już ktoś tu napisał po powodzi. Wyciągnięty z mułu i nawet nie opłukany wodą

7 lat stał w NL na policyjnym parkingu pod chmurką, u mnie w zasadzie od wiosny do jesieni stoi pod wiatą - na zimę tylko wpycham do szopy. A to zobowiązuje 😄

Ja wiem że są tacy co im życia nie szkoda na polerowanie amelinum na lustro ale... ja ... szczęśliwie do nich nie należę. Niebywale sobie cenię komfort nic nie robienia.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

mniej niechlujstwa.

wypraszam sobie. O niechlujstwie można mówić kiedy się cokolwiek przy maszynie robiło. Ja... na ten przykład nie robiłem przy niej nic. No, gwoli ścisłości zmieniłem aku, świece i linkę sprzęgła. Nowe opony montował warsztat. Poza tym stan... jak z przed 12 lat kiedy poprzedni właściciel został go gdzieś na drodze pozbawiony. 😄 Nie wiem czy ktokolwiek na tym forum ma równie zachowany stan oryginalny co ta sztuka 🙂

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Wymiana kranika.

przyjdzie - wymienię.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Sprawdzenie gaźników przez kogoś, kto ma o tym pojęcie, czyli mechanika

tu będzie największy problem ale ... może na jaki październik wbić się uda.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Bez obrazy ale ty o tym nie masz najmniejszego pojęcia i nie masz nawet podstawowych narzędzi.

to nie obraza a stwierdzenie faktu. Dokładnie tak jest dlatego się tego nie tykam.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Zalanie silnika olejem z dodatkiem płukanki.

a jakąż jeszcze płukanką poprawić można to co zrobiła tam benzyna... Zajrzałem do sprzęgła to lśni wszystko tak jakby wczoraj z paczki odfoliowane zostało.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

jakieś tam sprzegło może się pojawić ale mała szansa.

na to liczę. Najwyżej "zmarnuję" 2L oleju którego mam 5tkę w spadku po kumplu który sprzątał garaż. Kosztu tyle co nalać w silnik.

5 godzin temu, jonaszko napisał:

Stoi i rdzewieje w krzakach. Mylę się?

Oczywiście. Bo stoi w szopie. I nawet działa co na

5 godzin temu, jonaszko napisał:

nie masz najmniejszego pojęcia i nie masz nawet podstawowych narzędzi.

traktuję jako życiowy sukces niemalże (na niwie moto-mechaniki) 😄

4 godziny temu, Buber napisał:

tarczki mogły spuchnąć

tego się po cichu obawiam że taka ilość benzyny uśmierciła je bezpowrotnie. Najwyżej zamówię jeszcze kpl sprzęgła.

I to jest ta największa zaleta "moto z bagna": można się bawić bo części kosztują mniej niż... do roweru, którym ostatnimi czasy dużo więcej jeżdżę.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...