Skocz do zawartości

Walenie w CBR 1000F rok 91


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wszystko dobre co sie w miare dobrze konczy.

Bronx bedzie mial pewny motocykl i w dodatku nie walacy niczym:)))

Ten alternator to podejrzewal Piotrek od samego poczatku, reszta uszkodzen byla jak widze wina poprzedniego mechanika ( czy moze wlasciciela ). Lancuch napedu pompy tez pewnie troche halasowal :D))

Piotrek, czy udalo ci sie wykrecic pourywane sruby?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu wykręciłem dwie ale było trochę zabawy z tą M8 za środkowym mostkiem wału korbowego bo ona jest poniżej płaszczyzny podziałowej z gniazdem na tujejkę ustalającą, do rozwiercenia musiałem dorobić prowadzenie dla wiertła 4mm i potem już z górki.

Śruba M6 pompy olejowej poszła palcamy.

Najważniejszy napinacz łańcuszka jest cały i jeszcze długo popracuje.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

silnik juz w ramie , jakimi momentami dokrecic srube 14 wchodzaca w blok silnika,a jakim zwyczajne 14 z nakretkami?

 

p.s

zdjecia zuzytych organow zamieszcze niebawem

 

 

co zrobic ?

bo piotrek kazal mi wykrecic srube zatykajaca magistrale olejowa i nalac tam oleju przed pierwszym uruchomieniem silnika a ta sruba jest tak zapieczona,ze szczelily mi 2 imbusy i gwint powoli znika 8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu pojechac do Piotrka i poprosic o wykrecenie, albo pozyczenie profesjonalnego imbusa, bo to co uzyles to g...no i zniszczysz srube w ten sposob.

Jezeli masz dobry imbus nasadke od niego to wloz w niego przedluzke do klucza nasadoweo i puknij w nia mlotkiem, ale z wyczuciem, nie za mocno, nie za slabo chodzi o to zeby ruszyc srube w gwincie.

Rowniez jak odkrecasz i sruba nie idzie to sprobuj zaczac zakrecac - chodzi o ulamek obrotu zeby sie ruszyla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrkowi chodzilo o to zeby od razu olej poszedl na panewki kiedy zakrecisz silnikiem, jeszcze przed tym nim pompa poda olej ze zbiornika.

Mozesz nie odkrecac, ale po zalaniu olejem pokrecic samym walem ( z wykreconymi swiecami i zdjeta pokrywa zaworow ) uzywajac do tego duzej nakretki bedacej zakonczeniem walu po jednej stronie silnika.

jezeli silnik siedzi juz w ramie i zalozone jest tylne kolo z lancuchem to mozesz krecic tym kolem na wyzszym biegu np 2 / 3.

Jak nowy olej pokaze sie w glowicy ( albo siknie z dosc spora moca, na co nalezy byc przygotowanym ) to znaczy ze juz przedtem doszedl na panewki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx sorry że dopiero teraz piszę ale czasu w sesji tyle co kot napłakał i teraz dojrzałem ten temat.

W kązdym razie mam kumpla, który miał podobną sprawę z tym samym moto. rozebrał silnik w mak wymieniał wał panewki i inne, więc mogę służyć numerem telefonu do niego gdybyś miał jakieś pytania odnośnie tego silnika. Na pewno chętnie pomoże.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx PGR silniczek juz w ramie caly podlaczony

Ta sruba za cholere niechcial puscic, po rozwaleniu 3 imbusu przeszedlem sie po mlotek , 3 razy dup... tak od serca i poszla:)

 

JEdno mnie tylko zastanawia , czy tam jest gwint stozkowy i cholera bylo na niej cos ala poxipol , albo to specyfik anty odmreceniowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym warsztacie powinien być pod ręką ruski zestaw naprawczy , czyli młotek i przecinak ale nieiwlu potrafi nimi pracować skutecznie i bezszkodowo.

Na gwincie jest nałożony Loctite ta że bez obaw jak ponownie go użyjesz to nie będzie ciekło.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecona , zalane (przy okazji prawie moto polecialo , w przechyle ;) naszczescie przewidzialem wypadek i zabapieczylem :P ) zakrecone , silnik olejem zalany , jade kupic klucz do swiec i nowe swieczki , samostart(ew. ekwiwalent :P ) no i odpalamy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym warsztacie powinien być pod ręką ruski zestaw naprawczy ' date=' czyli młotek i przecinak ale nieiwlu potrafi nimi pracować skutecznie i bezszkodowo.

Na gwincie jest nałożony Loctite ta że bez obaw jak ponownie go użyjesz to nie będzie ciekło.[/quote']

 

Sierp i młot, sorry młot i przecinak, nieststety czasami się przydają, tak samo jak palnik, zwany czeronym kluczem :-). Tak samo Loctite - środek dośc drogi, ale starcza na długo, niezbędny element w warsztacie. Podobne preparaty oferuje też Wurth i kilka innych firm.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cholere ci samostart ?

Zapali i tak na normalnej swiezej benzynie - pamietaj o zakreceniu rozrusznikiem bez zaplonu przed startem ( choc Piotrek walki rozrzadu na olej / smar pewnie zlozyl ) i nie dziw sie ze bedzie smierdzila spalonym olejem na poczatku pracy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tyklo dół i wałków nie zdejmowałem ale przed założeniem pokrywy głowicy podlałem wszystko olejem.

Samostart doradziłem Bronxowi sam ponieważ po zrobieniu wielu takich silników zawsze był problem z uzyskaniem pierwszego ciśnienia na wale.

Niektórzy powiedzą że wystarczy pokręcić rozrusznikiem bez świec i gotowe.

A jak długo trzeba kręcić i czy nie szkoda rozrusznika. Wystarczy w kolektory ssące odrobina samostartu i silnik rusza natychmiast, kontrolka gaśnie a uderzenie hydrauliczne odpowietrza całą magistralę.

Potem tylko założyć gaźniki, podać paliwo i po naciśnięciu guzika delektować się dzwiękiem pracy silnika bez wydechu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...