Skocz do zawartości

Lagi w CBR600F1


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam w hondzie takie śmieszne lagi z wentylkami na górze - ponoć można to podpompować i tym samym utwardzić przednie zawieszenie. Wiecie może czym pompować i jaki to przynosi skutek? Dodam, że przód dość często mi dobijał - myślę o wymianie oleju na twardszy i delikatnym podpompowaniu tego ustrojstwa

 

Z góry thnx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem to zawieszenie... w innej F1. Wygląda to na tłumienie powietrzno olejowe oprócz tego masz jeszcze spręzyne, czyli więc teoretycznie dopompowując powietrza zwiększysz siłe tłumienia... ja jednak się za to u klienta nie zabierałem.

 

Ps. W manualu od cbr 600 jest podana wartośc ciśnienia jakie powinno być nabite w lagach.

 

Pawel jest specem od zawieszeń, będziemy musieli poczekać na jego odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś i w swojej hondzie i ... nie używam (to znaczy nie pompuję powietrza). Pierwszy powód, to podniesienie ciśnienia w lagach powoduje też zwiększenie nacisku na uszczelniacze - mają one więcej roboty. W praktyce działanie tego urządzenia nie ma wpływu na tłumienie (bo to robi olej, który jest cały czas taki sam), tylko jest ta działanie podobne do zwiększania napięcia wstępnego sprężyny - tyle że zamiast większgo nacisku spręzyny mamy poduszkę powietrzną (tak jak miechy w tirach - tam nie ma sprężyn, tylko wielka poducha). Co sądzę ? Polecam twardszy olej, i klasyczną regulację napięcia wstępnego na sprężynie, chociażby poprzez wkładane pierścienie do lagi - to rozwiązanie było już nie raz opisywane na forum.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to ustrojstwo w eFZecie, fabrycznie przewidzieli rozdzielacz i jeden zaworek więc z równomiernym ciśnieniem w lagach niema problemu. Jest to ciekawy bajer dzięki któremu mogę regulować sztywność zawieszenia. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem stosowania tulejek napinających sprężyny. Orócz tego, że skracają one skok zawieszenia (na polskich drogach jest to ważne) to kojarzą mi się z wiejskimi tjuninkowcami sprzedającymi wkładki usztywniające sprężyny do samochodów na allegro. Najważniejszym elementem poprawnego działania jest kompletna szczelność całego układu, muszą być sprawne zaworki, wszystkie oringi i simmeringi lag (powiadasz że są ok). Nie użytkuję eFZety w warunkach wyczynowych, natomiast zauważyłem poprawną różnicę w pracy przedniego zawieszenia przy prędkościach pow 170km/h (wcześniej pływało teraz nie pływa). Jeśli chodzi o ciśnienie w lagach to ciężko mi coś doradzić bo ja sam tak na wyczucie pompowałem, nie znalazłem żadnych danych dotyczących tego elementu (przynajmniej po polsku). Postaraj się nie pompować tego kompresorem na stacji bo granica przesady jest tu bardzo cienka i możesz nie zauważyć kiedy ją przekroczysz, proponuję podpompowqć trochę zwykłą pompką z manometrem, przejechać się i ocenić, spróbować więcej lub upuścić tak aby dostroić sobie zawias do własnych potrzeb.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sprzęcie jest wyraźnie określony zakres ciśnienia w lagach i jedno jest pewne: nie może on wynosić zero. Średnio ciśnienie powinno wynosić bodajże ok. 0,4 atm, nie pamiętam dokładnie. Jedną rzecz zauważyłem: po napompowaniu zawieszenia przód przestał dobijać i zarazem nie ma żadnych wycieków spod simmerów.

 

Od razu dodam że samodzielne próby pompowania skończyły się klęską i musiałem pojechać do serwisu wyposażonego w rozdzielacz i profesjonalny cyfrowy manometr.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciśnienie w lagach to ciężko mi coś doradzić bo ja sam tak na wyczucie pompowałem, nie znalazłem żadnych danych dotyczących tego elementu (przynajmniej po polsku).

 

Dziadu... ciśnienie w lagach FZ :

 

standard: 0 kPa

 

max:39kPa, (0.4kg/cm2; 5,7Psi)

 

To są dane serwisowe...

Jeśli chesz serwisówke, to kontaktuj się ze mną.

 

 

Dopisane: 22:09

Yaco...

 

U ciebie w Cbr F1 ciśnienie w przednim widelcu wynosi 0-6 psi (0-0.4 bar)

Jeśli chesz serwisówkę, to też proszę o kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ża zapomniałem dodać - ciśnienie ma wynosić od o do 0,4 atmosfery tak jak podaje Ideho, ale masymalne dopuszczalne jest kilkukrotnie większe.

 

Dwa wyjaśnienia - można jeździć z ciśnieniem 0, niczemu to nie szkodzi - mamy wtedy klasyczny widelec, taki jak w innych motocyklach.

 

Co do wiejskiego tuningu (wkładanie podkładek) - jak bym tego tak nie nazwał, jest to prostsza wersja regulacji napięcia wstępnego sprężyny, oferowana w wielu motocyklach seryjnie za sprawą wrkęcanych śrub w górne "korki" lag. Zmniejszenie skoku o którym pisze Dziadu to nieprawda - skok pozostaje bez zmian, tylko twardość się zwiększa, robiąc takie wrażenie (chyba że o tym myślałeś Dziadu :-). mogliśmy się nie zrozumieć).

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...