Adam M. Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Tak jak juz chyba gdzies pisalem kupilem sobie Honde, jak w tytule. Niestety zdaje sie ze czas plynie coraz szybciej a razem z nim zmieniaja sie moje mozliwosci, a wlasciwie zmniejszaja. W zimie stanalem przed problemem co dalej z moja jazda na motocyklu, jako ze ostatni sezon udowodnil mi ze cos sie musi zmienic. Jakkolwiek moj najwiekszy problem - gwaltownie slabnacy wzrok zostal pomyslnie zlikwidowany przez usuniecie zacmy z obu oczu, to dalej pozostaly 2 inne - moj coraz wiekszy wysilek fizyczny zwiazany z jazda na moich staruszkach ( wrazenie obicia kijem bejsbolowym po jezdzie 120 - 140 km na Triumph'ie jak rowniez niewygodna pozycja na BMW ze zbyt duzym ugieciem kolan i wyciagnieciu sie do krotkiej i dosc prostej kierownicy powodujaca bol lewego biodra ) oraz absolutna odmowa lewej dloni w obslugiwaniu sprzegla w obu motocyklach. Z drugiej strony nie moge specjalnie narzekac, bo zona sprobowala i nie mogla wcisnac sprzegla w zadnym z nich a ja jezdzilem na nich przez dobrych kilka lat. Rada w rade, zdecydowalismy z zona ze powinienem kupic cos na czym bede mogl pojezdzic jeszcze przez pare lat we wzglednej wygodzie i nie bedac zagrozeniem dla innych. Myslalem powaznie zarowno o Hondzie z automatem ( NX750DCI ) jak nowym Triumph 400 czy Kawie Versys 300, ale doszedlem do wniosku ze nie interesuje nas silnik wyjacy na 8 - 10 tys obr przy wyzszych szybkosciach, czy niewiadoma jakosc produktow indyjskiej fmy Bajaj. Od wiekszej Hondy odstraszyl mnie jej ciezar - 220 kg, choc moze nie mialem racji bo akurat silnik i zbiornik paliwa jest tam umieszczony dosc nisko. No ale ta Honda przestala byc sprzedawana w moim Ontario i nie mialem nawet jak jej sprawdzic. Jedyne co bylo w miare dostepne to kilka egzemplarzy Hondy CB500X z kilku rocznikow, gdzie najlepiej wygladal 2022 z lepszym zawieszeniem z przodu i lepszym hamulcem od poprzednich modeli. No i to kupilismy w pieknym stanie i z 13 tys km przejechanych. Pierwszy ( prawie ) nowy motocykl w moim zyciu. Zawsze uwazalem ze kupowanie nowych motocykli to czyste wyrzucanie pieniedzy przez okno wiec to nie wchodzilo w gre. Kupilismy nawet nie jezdzac tylko sie "przysiadajac" pojedynczo i we dwojke, a po pierwszej jezdzie przypomnialo mi sie dlaczego tak nie lubilem twinow Hondy z praca silnika co 180 stopni i dlaczego tak lubie stare brytyjskie twiny. Silnik zupelnie bez jaj, czyli malutki moment przy niskich i srednich obrotach, motocykl sie kula w bardzo cywilizowany sposob, dopiero otwarcie przepustnicy do polowy zmienia miarowe cykanie w jakis sensowniejszy dzwiek i daje jakis efekt. Ponad 50 letnia BSA rusza z miejsca z 2 x wiekszym wigorem niz ta Honda, ale - przeplywam nad wiekszoscia dziur nawet ich nie zauwazajac, silnik do setki pali 3.5l paliwa na 100 km, w zakretach nigdy tak nisko nie schodzilem a przedni hamulec przy lekkim nacisnieciu stawia moto na przednim kole. No i sprzeglo - tak zwane slipper clutch wciskam doslownie jednym palcem, a po dluzszej jezdzie w korku dlon znowu odpoczela w 10 min i byla w pelni gotowa do dalszej pracy. Czyli typowy motocykl dla dziadersa: Mam teraz pelen garaz motocykli, z ktorych 2 na B musze sprzedac, a Triumph zostaje do grzebania w dlugie zimowe wieczory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Ogień na tłoki, Adam. 🤘 Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Adam, dużo zdrowia, sił i wielu, wielu kilometrów na motocyklu! Co do problemów z ugięciem nóg, to sa zestawy do obniżenia setów. Do BMW ale też innych masz tego od groma na aliexpresie. Ja w zasadzie od kilku lat dokładam do każdego ze swoich motocykli.Różnica przy obniżeniu o kilka cm 3-5 jest kolosalna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Fajne moto, szerokości! 🙂 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca Obnize sety w Hondzie, to juz postanowione. Chociaz sa one nizej niz w BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia hej. Jeśli latasz (prawie) tylko po twardym, to gorąco polecam opony Bridgestone Battlax Adventure A41. Nieprawdopodobnie dobrze trzymają w każdych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Dzieki za podpowiedz, opony ktore sa na kolach sa dalej w dobrym stanie. To Dunlop Trailmax Mixtour na ktorych w zakretach czulem sie o wiele pewniej niz na tych ktore mam w swoich staruszkach. No ale po mokrym nie jezdzilem na razie. Z szybkiego porownania na necie wyszlo ze moje opony to prawie calkowicie opony drogowe podczas gdy A41 to opony 50/50 o wiele lepiej skonfigurowane na off road, choc rowniez swietne na droge. Ich jedyna wada jest szybkie zuzycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) A41 są właśnie 90/10 na rzecz asfaltu. A o ich trzymaniu wiem, bo mam założone na swoim scramblerku i sobie na nich trenuję różne takie 🙂 https://www.bridgestonemotorcycletires.com/content/dam/motorcycle-tires/files/BMC_One Pager_A41_AT41_AX41_11x8.5_2022.pdf Edytowane 4 Kwietnia przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Jak czytam te bzdury PR o 50/50 czy 90/10 to zawsze się zastanawiam, które jest które? Czy najpierw 50%po asfalcie a drugie w offie czy może na odwrót, pierwszy off a reszta asfalt? Ktoś mi to jest w stanie wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia (edytowane) Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dodałem link ze specyfikacją opon o których piszę. Edytowane 4 Kwietnia przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Obejrzalem juz kilka filmow z porownaniami tych opon do reszty typu Adventure i bede bral je pod uwage w przyszlosci. Na razie nie ma powodu zeby akurat oponami sie zajmowac. Obejrzalem rowniez filmy o moich oponach ktore maja dosc skrajne komentarze, polowa wlascicieli je hejtowala druga polowa tak jak ja czula sie na nich b.dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Nie brałeś pod uwagę jakiegoś neoklasyka? Mimo wszystko gratulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Zaden z nich nie spelnia podstawowego dla mnie zalozenia - brak lub bardzo lekkie sprzeglo, naprawde komfortowe zawieszenie. Przepraszam bralem jednego - Triumph 400 Speed, ale Honda przewazyla wieksza moca silnika, tym ze to nie singiel a twin i tym ze to Honda a nie indyjski Bajaj. Swoja droga ta Honda skladana jest na Tajwanie, tak ze ostatnie kryterium praktycznie jest najmniej wazne. Triumphem dalej zamierzam sie przejechac i "posmakowac" jak to dziala. Singiel 2OHC prawie 40 KM z pojemnosci 400 ccm, taki nowy Goldstar ( 42 KM z 500 ccm w 55r zeszlego wieku ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Zrobilem kilka jazd dookola komina, czyli tak 10 - 20 km i nastepny wniosek to b.dobra ochrona przed wiatrem i zimnem, szeroki zbiornik ma jeszcze poszerzajace sie plastikowe boki ktore maja wglebienia calkowicie chroniace kolana, a na kierownice poprzedni wlasciciel nalozyl jakies tanie oslonki plastikowe chroniace dlonie i swietnie to dziala. Szyba przednia na ktora wszyscy narzekaja w moim przypadku jest idealna, ustawiona najwyzej chroni mnie przed wiatrem dosc dokladnie, oprocz wiatru z boku oczywiscie. Staram sie jezdzic codziennie i coraz pewniej sie czuje na tym moto, wygodne jest to ze nawet przy + 10C jest mi cieplo i przyjemnie. Duzym minusem jest brak centralnego stojaka, bede musial dokupic jakas chinska kopie bo orginal kosztuje prawie $400. Przez te wszystkie jazdy nie zdolalaem wyjezdzic nawet pol baku paliwa. Pozycja jest dla mnie swietna, pelna kontrola w gestym ruchu miejskim, w wolnej jezdzie i ciasnych zakretach, zreszta w jakiekolwiek zakrety ten motocykl pieknie sie sklada. Poprawiony przedni hamulec jest dla mnie za ostry, przyzwyczajony do bebnow w swoich anglikach, czy niezbyt wydajnych w ostatnim sezonie hamulcow BMW musze sie przestawic i czesciej uzywac tylnego, ktory z kolei jest b. slaby ( moze zeszklone klocki ). Lekkie nacisniecie dzwigni przedniego powoduje staniecie motocykla w miejscu przy niskich szybkosciach, co moze byc problemem. Dzisiaj deszcz, zimno wiec wymienie olej z filtrem i postaram sie przykrecic zbiornik do BSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Podoba mi się to jak najzwyklejszy motocykl, po latach "walki" z innymi, potrafi dać dużo przyjemności. Dlatego też lubię się przejechać T100 od żony, bo to jak wueska 🙂 Mój Buell to harpagan, Harley zaś ciężki i wiotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.