Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak juz chyba gdzies pisalem kupilem sobie Honde, jak w tytule. Niestety zdaje sie ze czas plynie coraz szybciej a razem z nim zmieniaja sie moje mozliwosci, a wlasciwie zmniejszaja. W zimie stanalem przed problemem co dalej z moja jazda na motocyklu, jako ze ostatni sezon udowodnil mi ze cos sie musi zmienic. Jakkolwiek moj najwiekszy problem - gwaltownie slabnacy wzrok zostal pomyslnie zlikwidowany przez usuniecie zacmy z obu oczu, to dalej pozostaly 2 inne - moj coraz wiekszy wysilek fizyczny zwiazany z jazda na moich staruszkach ( wrazenie obicia kijem bejsbolowym po jezdzie 120 - 140 km na Triumph'ie jak rowniez niewygodna pozycja na BMW ze zbyt duzym ugieciem kolan i wyciagnieciu sie do krotkiej i dosc prostej kierownicy powodujaca bol lewego biodra ) oraz absolutna odmowa lewej dloni w obslugiwaniu sprzegla w obu motocyklach. Z drugiej strony nie moge specjalnie narzekac, bo zona sprobowala i nie mogla wcisnac sprzegla w zadnym z nich a ja jezdzilem na nich przez dobrych kilka lat. Rada w rade, zdecydowalismy z zona ze powinienem kupic cos na czym bede mogl pojezdzic jeszcze przez pare lat we wzglednej wygodzie i nie bedac zagrozeniem dla innych. Myslalem powaznie zarowno o Hondzie z automatem ( NX750DCI ) jak nowym Triumph 400 czy Kawie Versys 300, ale doszedlem do wniosku ze nie interesuje nas silnik wyjacy na 8 - 10 tys obr przy wyzszych szybkosciach, czy niewiadoma jakosc produktow indyjskiej fmy Bajaj. Od wiekszej Hondy odstraszyl mnie jej ciezar - 220 kg, choc moze nie mialem racji bo akurat silnik i zbiornik paliwa jest tam umieszczony dosc nisko. No ale ta Honda przestala byc sprzedawana w moim Ontario i nie mialem nawet jak jej sprawdzic. Jedyne co bylo w miare dostepne to kilka egzemplarzy Hondy CB500X z kilku rocznikow, gdzie najlepiej wygladal 2022 z lepszym zawieszeniem z przodu i lepszym hamulcem od poprzednich modeli. No i to kupilismy w pieknym stanie i z 13 tys km przejechanych. Pierwszy ( prawie ) nowy motocykl w moim zyciu. Zawsze uwazalem ze kupowanie nowych motocykli to czyste wyrzucanie pieniedzy przez okno wiec to nie wchodzilo w gre.

Kupilismy nawet nie jezdzac tylko sie "przysiadajac" pojedynczo i we dwojke, a po pierwszej jezdzie przypomnialo mi sie dlaczego tak nie lubilem twinow Hondy z praca silnika co 180 stopni i dlaczego tak lubie stare brytyjskie twiny. Silnik zupelnie bez jaj, czyli malutki moment przy niskich i srednich obrotach, motocykl sie kula w bardzo cywilizowany sposob, dopiero otwarcie przepustnicy do polowy zmienia miarowe cykanie w jakis sensowniejszy dzwiek i daje jakis efekt. Ponad 50 letnia BSA rusza z miejsca z 2 x wiekszym wigorem niz ta Honda, ale - przeplywam nad wiekszoscia dziur nawet ich nie zauwazajac, silnik do setki pali 3.5l paliwa na 100 km, w zakretach nigdy tak nisko nie schodzilem a przedni hamulec przy lekkim nacisnieciu stawia moto na przednim kole. No i sprzeglo - tak zwane slipper clutch wciskam doslownie jednym palcem, a po dluzszej jezdzie w korku dlon znowu odpoczela w 10 min i byla w pelni gotowa do dalszej pracy. Czyli typowy motocykl dla dziadersa:

IMG-0031.avif

Mam teraz pelen garaz motocykli, z ktorych 2 na B musze sprzedac, a Triumph zostaje do grzebania w dlugie zimowe wieczory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, dużo zdrowia, sił i wielu, wielu kilometrów na motocyklu! Co do problemów z ugięciem nóg, to sa zestawy do obniżenia setów. Do BMW ale też innych masz tego od groma na aliexpresie. Ja w zasadzie od kilku lat dokładam do każdego ze swoich motocykli.Różnica przy  obniżeniu o kilka cm 3-5 jest kolosalna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne moto, szerokości! 🙂

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz, opony ktore sa na kolach sa dalej w dobrym stanie. To Dunlop Trailmax Mixtour na ktorych w zakretach czulem sie o wiele pewniej niz na tych ktore mam w swoich staruszkach. No ale po mokrym nie jezdzilem na razie. Z szybkiego porownania na necie wyszlo ze moje opony to prawie calkowicie opony drogowe podczas gdy A41 to opony 50/50 o wiele lepiej skonfigurowane na off road, choc rowniez swietne na droge. Ich jedyna wada jest szybkie zuzycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A41 są właśnie 90/10 na rzecz asfaltu.

A o ich trzymaniu wiem, bo mam założone na swoim scramblerku i sobie na nich trenuję różne takie 🙂

https://www.bridgestonemotorcycletires.com/content/dam/motorcycle-tires/files/BMC_One Pager_A41_AT41_AX41_11x8.5_2022.pdf

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzalem juz kilka filmow z porownaniami tych opon do reszty typu Adventure i bede bral je pod uwage w przyszlosci. Na razie nie ma powodu zeby akurat oponami sie zajmowac. Obejrzalem rowniez filmy o moich oponach ktore maja dosc skrajne komentarze, polowa wlascicieli je hejtowala druga polowa tak jak ja czula sie na nich b.dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden z nich nie spelnia podstawowego dla mnie zalozenia - brak lub bardzo lekkie sprzeglo, naprawde komfortowe zawieszenie. Przepraszam bralem jednego - Triumph 400 Speed, ale Honda przewazyla wieksza moca silnika, tym ze to nie singiel a twin i tym ze to Honda a nie indyjski Bajaj. Swoja droga ta Honda skladana jest na Tajwanie, tak ze ostatnie kryterium praktycznie jest najmniej wazne. Triumphem dalej zamierzam sie przejechac i "posmakowac" jak to dziala. Singiel 2OHC prawie 40 KM z pojemnosci 400 ccm, taki nowy Goldstar ( 42 KM z 500 ccm w 55r zeszlego wieku ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobilem kilka jazd dookola komina, czyli tak 10 - 20 km i nastepny wniosek to b.dobra ochrona przed wiatrem i zimnem, szeroki zbiornik ma jeszcze poszerzajace sie plastikowe boki ktore maja wglebienia calkowicie chroniace kolana, a na kierownice poprzedni wlasciciel nalozyl jakies tanie oslonki plastikowe chroniace dlonie i swietnie to dziala. Szyba przednia na ktora wszyscy narzekaja w moim przypadku jest idealna, ustawiona najwyzej chroni mnie przed wiatrem dosc dokladnie, oprocz wiatru z boku oczywiscie. Staram sie jezdzic codziennie i coraz pewniej sie czuje na tym moto, wygodne jest to ze nawet przy + 10C jest mi cieplo i przyjemnie. Duzym minusem jest brak centralnego stojaka, bede musial dokupic  jakas chinska kopie bo orginal kosztuje prawie $400. Przez te wszystkie jazdy nie zdolalaem wyjezdzic nawet pol baku paliwa.

Pozycja jest dla mnie swietna, pelna kontrola w gestym ruchu miejskim, w wolnej jezdzie i ciasnych zakretach, zreszta w jakiekolwiek zakrety ten motocykl pieknie sie sklada. Poprawiony przedni hamulec jest dla mnie za ostry, przyzwyczajony do bebnow w swoich anglikach, czy niezbyt wydajnych w ostatnim sezonie hamulcow BMW musze sie przestawic i czesciej uzywac tylnego, ktory z kolei jest b. slaby ( moze zeszklone klocki ). Lekkie nacisniecie dzwigni przedniego powoduje staniecie motocykla w miejscu przy niskich szybkosciach, co moze byc problemem. Dzisiaj deszcz, zimno wiec wymienie olej z filtrem i postaram sie przykrecic zbiornik do BSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się to jak najzwyklejszy motocykl, po latach "walki" z innymi, potrafi dać dużo przyjemności. Dlatego też lubię się przejechać  T100 od żony, bo to jak wueska 🙂  Mój Buell to harpagan, Harley zaś ciężki i wiotki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...