Skocz do zawartości

Sport-Turystyka dla 2. (TDM 900?)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o opinie - planuję zakup moto, które będzie wykorzystywane wycieczkowo Słowacja, Austria, Włochy itd. Mocno obciążone, 2os. Ok 180kg ze sprzętem. Pojazd ma być zwinny i dawać radę na krętych, wąskich drogach pod górkę. Generalnie chciałem TDM900, bo popularny i względnie tani w ekspolatacji,  przymierzam się do jazdy próbnej. Ale może ktoś z was wrzuci lepszą propozycję? Wiadomo BMW gs1200 lub Triumph Tiger byloby pewnie lepsze ale cena 2-3 wyższa.

Acha no i mam 193cm wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No GS1200 do zwinnych raczej nie należy. To kawał solidnej stali. Wścibskie pytanie jaki budżet na to planujesz ?

Ale zaproponuję coś innego bo piszesz że z "plecaczkiem" jeździć zamierzasz. A "plecaczek" kwity na moto posiada ? A może chce zrobić ? Albo jeszcze nie wie że zrobi ? 😄

Bo wówczas nie wiem czy nie lepiej byłoby kupić dwie sztuki a mówić możemy o lekkich, zwinnych i dobrych turystykach pokroju Hondy Transalp czy Yamahy Tenere z których żadna przeładowana nie będzie a to ma kluczowy wpływ na prowadzenie i komfort podróżowania. To ma być frajda a nie walka. Ew. Honda NT Deauville - niby szosowiec ale jednak z dużym prześwitem w razie jakby trzeba było gdzieś zjechać. Wszystkie w/w chodzą w normalnych przedziałach cenowych i jest tego w pytę w ogłoszeniach.

Dla dwójki z takim obciążeniem (i Twoim wzrostem) jednak szukałbym czegoś pokroju Hondy Pan European 1100 których ostatnio wysyp i do dychy można przebierać jak w ulęgałkach. Moto w serii posiadające wszystko to - za co w TDM900 i tak będziesz musiał dopłacić grube tysiące.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie niby tym załadowanym devolajem zjedziesz? W zatoczkę przy trasie? O jeździe we dwójkę po wyjebach nie wspominam. Zwykle pasażer zapierdziela z buta przez większą część takiej drogi. Doskonała akcja by skutecznie zniechęcić do wspólnego podróżowania.😄

Kolo użytkuje dużego dl. Dodał solidniejszą płytę z alu, parę innych pierdół ułatwiających podróżowanie i robi trasy. Trasy po utwardzonym. Szutry  to zwykle sterta luźnych kamieni, jedzie się jak po zaoranym. Pierwsza gleba i żegnasz się z plastikami. No, chyba że Ktma se kupisz.😎

923332ab8f223.jpghttps://zapodaj.net/plik-VyjBp0qaYx

Edytowane przez lysy76

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Piasek80 said:

Dla dwójki z takim obciążeniem (i Twoim wzrostem) jednak szukałbym czegoś pokroju Hondy Pan European 1100 których ostatnio wysyp i do dychy można przebierać jak w ulęgałkach. Moto w serii posiadające wszystko to - za co w TDM900 i tak będziesz musiał dopłacić grube tysiące.

Dzięki za odpowiedź. Ta honda to zupełnie nie moje klimaty. "Plecak" nie ma kat. A i nie będzie robić. Jeździ sobie na skuterku 125cc. Więc 2. moto odpada.

Co do wzrostu to nie jest tragedia, jeździłem sporo na ER5, CBF600 było OK. Wystarczy wyższa owiewka i troche sie schować przy wyższych predkosciach.

Takie dłuższe wycieczki bedą raz lub dwa razy w roku więc nie mam co sie pakować w  bydlaki pokroju ST13000. W większosci będe latał sam, wycieczki razem.

Patrzyłem jeszcze na Ducati multistrada S1000ds. Z wyglądu fajne, ale sprzęgło głośne, odpala jakby miałby sie zaraz przekręcic... Poza tym trochę egzotyk co odczuję przy większych naprawach.

Na ten moment moja top3
TDM900, FZS1000 i Bandit 1250s. O ile ktoś nie uzasadni mojego błędu to raczej, któryś z tych bedzie stal w garażu.

Pewnie ktoś powie "skoro masz już faworytów to jazda próbna i kupuj". Moto ma być na długie lata. Zbliża się zima, jest czas na zastanowienie i dobry zakup a lista nie jest zamknięta.

Kwota na zakup: do ok 15 tyś.

10 minutes ago, lysy76 said:

Gdzie niby tym załadowanym devolajem zjedziesz? W zatoczkę przy trasie?

 Pierwsza gleba i żegnasz się z plastikami. No, chyba że Ktma se kupisz.😎

923332ab8f223.jpghttps://zapodaj.net/plik-VyjBp0qaYx

Głos rozsądku, ale poruszać się bede głownie po asfalcie. Na góry ze zdjęcia będziemy co najwyżej z buta wchodzić🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z gejesem 1200 może być ciężko ale 1150 spokojnie w tej cenie

w zasadzie gdy kupowałem swojego gejesa 1100 rok temu to również zastanawiałem się nad tdm 900. serduszko mówiło gejes, rozum tdm. rozum przegrał ale jak na razie nie żałuję. tdm-ka w moim mniemaniu ma troszkę mniej "endurowych" genów i bardziej niż turystycznej użyteczności, niezawodności, "japońskości" szukałem wrażeń, których dostarczała mi swojego czasu prawilna africa rd04.

także skoro masz faworyta ... to bierz tdm900 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...