Skocz do zawartości

Vincent odbudowa po pozarze


Adam M.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Takie cos znajomy zaczal odbudowywac. To jest przyklad na to ze nie nalezy powaznie denerwowac wlasnej zony. Najpierw polala benzyna hot roda i spalila go, a obok niego stal Vincent. Wlasciciel ugasil go ale nigdy nie wyremontowal. CDN

Vincent 1.JPG

Vincent 2.JPG

Vincent 3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozil sie z nim 30 lat bo nikt nie chcial placic zbyt wysokich cen za spalony motocykl w ktorym na poczatek trzeba bylo kupic sporo drogich czesci zamiennych, w koncu nasz znajomy M.M. kupil go w chyba 92 r. Na jego decyzje wplynela w miare naukowa analiza slow sprzedajacego ze palacy sie motocykl "szybko ugasil". Nasz MM obliczyl z tego co jest spalone a co nie jest jakie temperatury dzialaly na poszczegolne podzespoly i stwierdzil ze rzeczywiscie nic powaznego sie nie stalo. Obliczyl rowniez ze odbudowa do pelnego oryginalu zabierze mu od 1000 do 1500 godzin jego pracy i jakies 9 tys dolaresow z lat 90 tych co teraz odpowiada 3 razy wiekszej kwocie. Zaczal gromadzic brakujace czesci ale obowiazki zawodowe i rodzinne nie pozwolily mu na zajecie sie odbudowa w zakresie w jakim chcial ja zrobic, brakowalo mu rowniez parku maszynowo badawczego ktory ma teraz jako juz emerytowany profesor tego czy owego. tak ze fast forward 30 lat minelo i nasz MM majac za pasem odbudowe kilku BSA GoldStar i Ariela z 28r na ktorym odbyl Cannonball w 18r zabral sie w koncu za Vincenta. Na poczatek zbadal czy motocykl jest autentyczny i okazalo sie ze tak ( wiele innych modeli przerabianych jest na Czarnego Cienia ) bo roznica w wartosci oryginalu do wartosci przerobki jest dosc pokazna i zaczal od swojej najsilniejszej strony czyli remontu iskrownika. Iskrownik to jest Lucas z wirujaca cewka i krzywka powodujaca zaplon w silniku V2. Zostal on przez MM namagnesowany ( na specjalnie zbudowanym silnym elektromagnesie ), jego kondensator wymieniony ( umieszczony we wnetrzu wirujacej cewki ) a sam iskrownik zprawdzony na kilku przyrzadach, m. in. sprawdzajacych czy iskra na obu cylindrach wystepuje w tym samym punkcie pracy silnika i przy jakich obrotach jest na tyle silna by uruchomic silnik:

 

Vincent 4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, niestety nie robil zdjec z odbudowy tego iskrownika, wiec dal zdjecie z odbudowy starego Bosha dla kolegi w HD. Zreszta ja tez wszystkich zdjec i tekstow nie bede tlumaczyl bo jest tego za duzo, wiele dotyczy materialoznastwa, metod pomiarow i niuansow elektrycznych ktore by raczej nie byly ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2021 o 16:53, Adam M. napisał:

 To jest przyklad na to ze nie nalezy powaznie denerwowac wlasnej zony. Najpierw polala benzyna hot roda i spalila go, a obok niego stal Vincent. 

Zagryzlbym !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wlasciwie tylko zdjecia z przygotowan do remontu zrobionych przez MM 30 lat temu, np zgromadzona literatura na temat odbudowy:

 

Vin5.jpg

Czy zespol nazedzi specjalnych sprzedawanych przez klub wlascicieli Vincentow potrzebnych do odbudowy:

Vin 6.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...