Skocz do zawartości

Moto do miasta, małych wypadów we 2 i świrowania


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się, czytam, oglądam od ponad roku i nadal nie mogę się zdecydować na pierwsze poważne moto pod siebie. Jestem początkujący i potrzebuje opinii kogoś, kto ma praktyczną wiedzę, faktycznie JEŹDZIŁ i mój aktualny etap rozwoju ma już dawno za sobą, a nie teoretyków subujących motobandę, jak ja.


Co jest dla mnie ważne:

-mały i zwinny, aby nadawał się do miasta, do korków i na krótkie wypady z pasażerką.

-najlepiej naked, ale uwzględniam też sporty.

-możliwie prosty i mało awaryjny (chcę jeździć, a nie trzymać go w naprawie, czy czyścić gaźniki).

-musi się nadawać do świrowania i być gotowy do wyjebek do 30-50km/h. Chcę nim bezwzględnie ćwiczyć ostre hamowania bokiem, gumowanie, drift na asfalcie i gymkhanę. 

-celuję w pojemność 300-900cc, a najlepiej 600-800cc. 


Na tę chwilę mam kosiarkę Benelli BN 125 i zasadniczo gdyby Benek miał 4-8x więcej mocy i nadawałby się pod pasażera to byłby to dla mnie zasadniczo świetny motocykl na dłużej. 

Budżet: do 30 tys, ale wolałbym się zmieścić w 20k, a przy tym rozważam jeszcze opcję z kupieniem gruza do 10k na początek, aby nie martwić się o ewentualne straty.

To o czym myślę: 


1. MT-07 i 09 - najbardziej polecane. 07 bedzie tańsza i łatwiejsza, a 09 bedzie lepsza pod pasażera(?), ale dłużej bede ją też przysfajał. MT-07 miałem na prawku i w sumie nie do konca pasowała mi pozycja i grip (tutaj mój chińczyk wypadał dla mnie - subiektywnie - lepiej). 

2. GSX-S - najbardziej mi się podoba całościowo, ale jest też drogi i względnie ciężki - za bardzo martwiłbym się, aby go uchować w pięknym stanie, zamiast czegoś się naprawdę na nim nauczyć.

3. SV650 i CB650R - Tutaj moja bajka jak chodzi o wygląd, ale wygląd to nie wszystko. Honda jest przewidywalna i dobra dla początkujących, ale przez to może mi się też szybko znudzić, a ja szukam miłości na lata. SV też tak trochę bez charakteru.

4. Kawasaki 636 - Moto używane przez stuntera Brian_636, który gdzieś tam duchowo jest mi najbliższy jak chodzi o podejście do motocyklizmu na tę chwilę. Do niedawna latał na starej, ale zadbanej ninja'y, a teraz wskoczył na nową. Nasz najmocniejszy stunterski rodak też lata na zielonym, a to coś oznacza.

5. KTMy co do filozofii i stylu mnie kupują, ale kolor i awaryjność są - jak dla mnie - zaparowe. Niemniej chętnie posłucham o ewentualnych alternatywach.

6. Sporty - Problem polega na tym, że nie jeździłem, więc mój gust jest nadal otwartym tematem. Szybka jazda mnie do końca nie kręci, a pozycja nie przekonuje, więc raczej jestem za nakedem. Niemniej chętnie posłucham opinii kogoś, kto próbował jednego i drugiego.


Z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę mt07 i od razu nasuwa się konkurent w klasie - er6/z650

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie nastawiaj sie na probowanie stuntowania na motocyklu ktory chcesz miec do codziennego uzytku, to 2 zupelnie inne maszyny musza byc tak samo jak przy wyscigach. To na czym jezdza dobrzy stunterzy to jest daleko przerobiona fabryczna baza, kazdy uzytkowy motocykl zarzniesz takimi wyczynami szybko, a naprawy tanie nie sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2021 o 21:01, Adam M. napisał:

Nawet nie nastawiaj sie na probowanie stuntowania na motocyklu ktory chcesz miec do codziennego uzytku, to 2 zupelnie inne maszyny musza byc tak samo jak przy wyscigach. To na czym jezdza dobrzy stunterzy to jest daleko przerobiona fabryczna baza, kazdy uzytkowy motocykl zarzniesz takimi wyczynami szybko, a naprawy tanie nie sa.

Racja. Użycie słowa stunt było nadużyciem i zdecydowanie nie planuje zmieniać zębatek, czy dorabiać dodatkowej klamki jak profesjonaliści.

Niemniej jednak dokupienie gmoli i CP, czy stalowego oplotu na linki, aby okazjonalnie wstać na koło, czy wejść na hamulcu w zakręt, chyba nie zgruzuje mi od razu japończyka? Pytanie tylko, którego wybrać.

PS. Dziękuję za dodatkowe propozycje i odświeżam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2021 o 18:16, konrad1f napisał:

widzę mt07 i od razu nasuwa się konkurent w klasie - er6/z650

 

Miałem ER6N(z650 następca jednak silnik praktycznie ten sam) i do świrowania raczej za spokojny motocykl. Do jazdy po mieście zwinny, w trast też się nadaje. Hamulce też nie powalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiekolwiek stawanie na kolo moze pozbawic wal korbowy smarowania na moment tak ze takie rzeczy sa do zrobienia na silniku z sucha miska olejowa, a ten system wystepuje dosc rzadko wsrod wspolczesnych motocykli. Tak ze trzeba sie liczyc z szybszym zuzyciem walu jesli cos takiego robisz raz na jakis czas. Z reszta nie ma problemu niezaleznie jaki motocykl kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...