Skocz do zawartości

CBF500, ucieka prąd i falują obroty


Talib8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Honda CBF500 2007 ABS.

Zaczęło się od uciekania prądu z akumulatora ( akumulator jest prawie nowy, ma za sobą może z 1000-2000km, kupowany w zeszłym sezonie, po zimie odpalił bez problemu), po tygodniu stania motocykl zdechł, prądu zero, nawet lampka czy dioda się nie zapaliła. Po naładowaniu motocykl działał normalnie, przejechałem się nim jeden raz, z 50km i wyglądało, na to, że jest ok. Stał na zewnątrz więc pomyślałem, że może wilgoć się gdzieś dostała i stąd ubytek prądu. Następnie postał znowu z tydzień i akumulator bardzo słaby, nie odpalał. Naładowałem znowu, pochodził z 30 min na luzie i zaobserwowałem za wysokie obroty na ssaniu, a bez ssania gasł natychmiast, nawet rozgrzany. Wyregulowałem obroty na luzie ( okazało się, że dziecko mi kręciło gaźnikiem ) i było ok, palił na ssaniu i bez, obroty ok

Dziś wybrałem się robić badanie techniczne ( kończy mi się pojutrze więc sprawa pilna ), akumulator naładowany wieczorem na full, dziś rano odpala bez problemów, przejechał z 2km i zgasł, zupełnie nagle w trakcie jazdy. Trochę zaterkotał ale już nie odpalił. Podłączyłem na kablach rozruchowych z samochodu, odpalił ale z mocnym falowaniem obrotów. Pochodził trochę, odłączyłem kable, obroty zaczęły falować znacznie mocniej, różnica to pewnie z 3-4 tyś, na ssaniu faluje, bez ssania gasł, w pewnym momencie padł obrotomierz ( wskazówka na 0 i drga, motocykl wysokie obroty, tak z 7-8 tyś bez gazu ). Chciałem dojechać te 2km do domu ale przy lekkim dodaniu gazu zdechł zupełnie.

Co może być przyczyną? W jaki sposób połączyć te problemy z prądem i obrotami? Jeśli to by był akumulator to po odpaleniu powinien już chyba chodzić, a nie gaśnie jak tylko kable rozruchowe odłączę? To prosty motocykl, nie ma wiele elektroniki więc nie za bardzo wiem jak to połączyć i od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prądów to wygląda na to, że może nie masz ładowania, albo regulator uwalony. Polecam poradnik montera na problemy z ładowaniem - przyklejony temat. Może też akumulator ubiłeś tym rozładowywaniem go, co też mogłoby przyczynić się do przegrzania i uszkodzenia regulatora. Ogólnie odradzam zostawianie aku w motocyklu na dłuższe postoje jak nie trzymasz go w ciepłym garażu z podpiętą ładowarką procesorową.  

Co do pracy, to przyczyn może być wiele. Pewnie od długiego stania w gaźniku z paliwa wytrącił się syf i masz gaźnik do czyszczenia ale najpierw sprawdziłbym ładowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, alarmu nie mam, dziś kurier ma dostarczyć multimetr to pomierzę. Generalnie to motocykl nie stal jakoś długo, miał takie przerwy po 1-2 tyg od jazdy.
Zacznę od akumulatora ( czekam na dostawę ) bo sprawdziłem wczoraj i okazało się, że mam źle dobrany ( powinno być 8,6Ah, wsadzony mam 6Ah, poza tym jak padł całkowicie to i tak pewnie już się nie nadaje do niczego. W tamtym roku musiałem wymieniać na szybko i taki mi "dobrali" w sklepie, sam nie sprawdziłem. Ale do tej pory sprawował się dobrze, nawet po zimie spędzonej w motocyklu,  w garażu podziemnym odpalił elegancko bez podładowywania Wsadzę nowy akumulator i pomierzę, jeśli problemy będą wciąż występować to zajmę się alternatorem i regulatorem.  Ostatnio motocykl stoi cały czas na słońcu, a jest mega gorąco, możliwe, że akumulator uszkodził się od temperatury?

Problem jest taki, że jestem na działce letniskowej ( mazury ), do najbliższego mechanika mam kilkadziesiąt km, a ten ma wolny termin dopiero za 2 miesiące więc muszę grzebać sam, a się nie znam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Wsadziłem nowy akumulator, pomierzyłem multimetrem i nic nie zjada mi prądu, wychodziło 0,04mA jeśli dobrze pamiętam.

Pomierzyłem ładowanie i nie ładuje zupełnie nic, nie ma różnicy w napięciu na akumulatorze na włączonym i wyłączonym silniku.

Odłączyłem kable od regulatora i na wszystkich parach napięcie jest takie samo, na luzie 15V i rośnie z obrotami czyli alternator ok.

Wniosek- regulator napięcia do wymiany, zaraz zamawiam, dojedzie pewnie w przyszłym tyg bo weekend się zaczyna, dam znać czy pomogło.

Dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To generalnie typowy problem Hond z tamtych lat. Regulator się przegrzewa i uszkadza wewnętrznie. Niektórzy je relokują w miejsca gdzie będą miały lepsze chłodzenie, ale ja polecam po prostu dbać o to by aku był zawsze naładowany. Niedoładowany aku zmusza regulator do większego wysiłku i z czasem ten nie wytrzymuje. Utrzymywanie naładowanego akumulatora znowu przedłuża też jego żywotność.

Czekamy na info, co dalej z tą pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem regulator napięcia i ładowanie jest ok, jednak z pracą silnika wciąż coś jest nie tak.

Odpala tylko na ssaniu, nawet na rozgrzanym silniku, ale jak na ssaniu dodam gazu to gaśnie. Bez ssania jeśli normalnie ale ma takie spadki mocy, jedzie się normalnie , powiedzmy na 4-5 tyś obrotów i nagle to zaczyna gwałtownie spadać aż zgaśnie. Trzeba bo wtedy szybko na sprzęgle przegazować, jak się przedmucha to znowu chwile jedzie normalnie. Kiedy jechałem  jakiś czas na wyższych obrotach, tak powiedzmy od 7-8tyś to jedzie normalnie, bez przerw. Jak stoi na luzie to pracuje jakiś czas normalnie ( około 1300 rmp), ale nagle obroty spadają i gaśnie.

Jakieś sugestie? Dla mnie to wygląda jakbym miał jakiś syf w gaźniku i mi go zatyka, jak go przedmucham to jedzie. Oddam go po prostu do mechanika jak uda mi się wbić w jakiś wolny termin. W każdym razie badanie techniczne przeszedł i to dla mnie najważniejsze narazie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, artu3131 napisał:

To tam jest pompa paliwa?

Rzuciłem okiem na schematy i faktycznie, w CBF z 2007 nie ma elektrycznej pompki paliwa tylko podciśnienie. Dziwne jak na Hondę. A wspomniałem o pompie bo Honda się od dawna lubuje w tych elektrycznych i one po latach lubią się skończyć. Początek końca pompy daje właśnie takie efekty jak autor tematu opisał. Ale skoro w CBF jej nie ma to trzeba szukać gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...