qba Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Ale ja proszę Ciebie, tylko ten jeden jedyny temat. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 59 minut temu, qpa napisał: Ale ja proszę Ciebie, tylko ten jeden jedyny temat. Żal się do admina albo moderatora albo ustaw sobie najlepiej mnie w ignorowanych i będzie spokój bo mnie też irytuje twoje biadolenie. 59 minut temu, jonaszko napisał: Nikt nie pomylił adresu. To było do ciebie i tylko do ciebie. W temacie, wszyscy się zastanawiamy i wałkujemy sprawę zawiasu, hamulców. Przecież tu nie o to chodzi. Nikt tym nie będzie na co dzień jeździł z taką prędkością. Jak już, to prędkość zostanie zmierzona na jakimś zamkniętym obiekcie. Gazela, ma się rozpędzić do jakiej tam prędkości. Czy będzie to 170-180, raczej nie. Ale w te 150-160 jak najbardziej wierzę, że jest to możliwe. Oczywiście, bez rozrusznika i odciążona maksymalnie. Pamiętam jak za gówniarza, przerabialiśmy różne wski czy shl-ki. Nie było tak precyzyjnych narzędzi a jednak po zwykłym podniesieniu cylindra, zeszlifowaniu głowicy, polerowaniu dolotu, WSK 125 zamykała licznik. Podobnie jak i 175. Wszystko to robiliśmy ręcznie. Dziś pewnie mało kto w to wierzy ale tak było. Testowało się na ubitej, prostej drodze. Żadnego asfaltu, żadnego stroju, zazwyczaj krótkie spodenki i trampki albo tenisówki. Chłopaki mają wiedzę, narzędzia. Mają też możliwości w postaci elektronicznych zapłonów o czym my wtedy nawet nie wiedzieliśmy, że coś takiego istnieje. Czytasz w ogóle co ja piszę o robocie Tomka? Ja mu kibicuję i życzę jak najlepiej. Chłopak ma pasję i przede wszystkim wiedzę z którą chce się dzielić. A w obecnych czasach taka postawa jest ewenementem. Oglądam regularnie jego filmy i projekty jakie wykonuje. Wielki szacun dla niego. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 @grzechu212 - wcześniej pisałem w tym temacie "są tu na forum już konkretnie grzebnięte projekty na silniku wiatra na japońskich klamotach " - no i po sprawdzeniu okazuje się, że to Twoja konstrukcja 😉 myślę, że w abcarze nawet się do tego nie zbliżą. z ciekawości - czy hamowałeś już swój silnik? na jakim etapie modyfikacji to jest na ten moment? Co do modyfikacji dwusuwów to prawie 4 lata temu na zawodach PP Classic duże wrażenie zrobił na mnie młody chłopak Patryk Wojtala i jego przeróbki simsona. Zdaje się, że na dzisiaj konkretnie wyspecjalizował się w temacie 2t. Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 (edytowane) Nie jestem Tobą żeby leciec na skargę 🙂 Trudno, myślałem że można się dogadać jednak trolowanie to masz we krwi. Godzinę temu, jonaszko napisał: W temacie, wszyscy się zastanawiamy i wałkujemy sprawę zawiasu, hamulców. Przecież tu nie o to chodzi. Nikt tym nie będzie na co dzień jeździł z taką prędkością. Jak już, to prędkość zostanie zmierzona na jakimś zamkniętym obiekcie. Gazela, ma się rozpędzić do jakiej tam prędkości. Czy będzie to 170-180, raczej nie. Ale w te 150-160 jak najbardziej wierzę, że jest to możliwe. Oczywiście, bez rozrusznika i odciążona maksymalnie. Pamiętam jak za gówniarza, przerabialiśmy różne wski czy shl-ki. Nie było tak precyzyjnych narzędzi a jednak po zwykłym podniesieniu cylindra, zeszlifowaniu głowicy, polerowaniu dolotu, WSK 125 zamykała licznik. Podobnie jak i 175. Wszystko to robiliśmy ręcznie. Dziś pewnie mało kto w to wierzy ale tak było. Testowało się na ubitej, prostej drodze. Żadnego asfaltu, żadnego stroju, zazwyczaj krótkie spodenki i trampki albo tenisówki. Chłopaki mają wiedzę, narzędzia. Mają też możliwości w postaci elektronicznych zapłonów o czym my wtedy nawet nie wiedzieliśmy, że coś takiego istnieje. Ja w to 150 też nie bardzo wierzę, ale fajnie jakby im się udało 🙂 Już kilku dobrych majstrów brało się za próbę pobicia rokordu i nic z tego wielkiego nie wyszło. 2 minuty temu, konrad1f napisał: Co do modyfikacji dwusuwów to prawie 4 lata temu na zawodach PP Classic duże wrażenie zrobił na mnie młody chłopak Patryk Wojtala i jego przeróbki simsona. Zdaje się, że na dzisiaj konkretnie wyspecjalizował się w temacie 2t. Patryk przez ten czas wyrósł na niezłego kota jeżeli chodzi o 2t, polecam profil jego firmy na fb, czasem wstawia ciekawe filmy. Edytowane 25 Stycznia 2021 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Jako ze w 2 suwach jestem cienki jak nitka to z przyjemnoscia czytam posty kolegow ktorzy sie tym zajmowali - jest szansa czegos sie nowego nauczyc / dowiedziec. Zgadzam sie ze wszystkimi ktorzy pisza o osiagach nowoczesnych 2 suwow, ale rowniez o sposobach osiagniecia tych wartosci. Z for amerykanskich wynika potwierdzenie tego co mowicie i co Grzesiek w skrocie opisal w swoim poscie o RS125. Te wszystkie rzeczy zmienilyby zewnetrzny wyglad motocykla, co kloci sie z zalozeniami. Dodanie rozrusznika i aku dodatkowo powiekszy ciezar. Pomysl jest niespojny i tylko o to mi chodzilo. Kibicujac i troszke pomagajac Karolowi przy jego "rekordowym" Junaku wiem jak trudno jest posunac sie o kilka km/godz do przodu, specjalnie w starych sprzetach gdzie szumne ogloszenia dotyczace osiagow i rekordow szybkosci trzeba teraz odcedzac przez sitko. Np w mojej opinii rekord Junaka z lat 50 tych to calkowita sciema, w tamtych warunkach ten silnik nie byl w stanie wykrecic obrotow niezbednych do uzyskania 150 km/godz, chocby z braku odpowiednich sprezyn zaworowych, ktore Karol sciagal ze Stanow. To samo z wielu innymi czesciami i sama obrobka silnika. No ale to dygresja. Do tego wcale nie odmawiam Tomkowi z ABcaru umiejetnosci czy mozliwosci, tez lubie ogladac ich filmy i zgadzam sie ze to swietna firma. Tyle ze nie mial on duzo do czynienia z motocyklami i moze dlatego wymyslil to tak a nie inaczej, raczej na podstawie marzen z dziecinstwa na temat ew mozliwosci polskich motocykli nie bardzo polaczonych z twarda rzeczywistoscia. Zgadzam sie ze osiagi Gazeli da sie podwyzszyc metodami przez was podanymi ( wypelnienie skrzyni korbowej, korekta kanalow, zwiekszenie sprezania ) i tez zgadzam sie ze zdaniem ze to projekt ktory ma pojechac raz, albo raz na jakis czas a nie byc codziennie uzytkowany, rodzaj cwiczenia "co by bylo gdyby bylo" i rowniez z ciekawoscia czekam na nieuchronne zderzenie zalozen z rzeczywistoscia. W mojej opinii wyjsciem jest zbudowanie dwu motocykli - uzytkowego z rozrusznikiem i "sportowego" dla uzyskania mozliwej szybkosci max,a co Tomek wykombinuje to zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Adam ale waga nie ma aż dużego znaczenia na v max na prostej drodze. Przyspieszenie, hamowanie tak ale nie prędkość. Na to ma wpływ moc przy wysokich obrotach i aero głównie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 I się zaczynają mądrości 😄 mam silnik który będzie jechał na rzęsach mocy i waga nie ma znaczenia, no gratuluje. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 13 minut temu, qpa napisał: I się zaczynają mądrości 😄 mam silnik który będzie jechał na rzęsach mocy i waga nie ma znaczenia, no gratuluje. Co to są rzęsy mocy? Konkretnie. Wiesz ile dobrze zrobiony silnik 2T może wygenerować mocy? Masa ma minimalne znaczenie w tym przypadku a mówimy o kilku kg. Opór aerodynamiczny jest nieporównywalnie wyższy. Dlatego na tych dwóch czynnikach aero i mocy silnika bym się skupiał. Podstawy fizyki się kłaniają kolego kupka 😄 Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 Tommo ty nie wiesz jak wygląda silnik (vide ktm) więc jak można z Tobą dyskutować jak pewnie silnika wiatrowskiego w rękach nie miałeś. Myślisz że ile koni zrobią z niego przy tych założeniach - 50? Znowu nie masz pojęcia o czym piszesz i rozwalasz temat. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu212 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 (edytowane) 10 godzin temu, konrad1f napisał: @grzechu212 - wcześniej pisałem w tym temacie "są tu na forum już konkretnie grzebnięte projekty na silniku wiatra na japońskich klamotach " - no i po sprawdzeniu okazuje się, że to Twoja konstrukcja 😉 myślę, że w abcarze nawet się do tego nie zbliżą. z ciekawości - czy hamowałeś już swój silnik? na jakim etapie modyfikacji to jest na ten moment? Co do modyfikacji dwusuwów to prawie 4 lata temu na zawodach PP Classic duże wrażenie zrobił na mnie młody chłopak Patryk Wojtala i jego przeróbki simsona. Zdaje się, że na dzisiaj konkretnie wyspecjalizował się w temacie 2t. Trzeba mierzyć siły na zamiary, wystarczyło obniżyć poprzeczkę do 150km/h i od razu zmienia nam się perspektywa patrzenia na projekt. Nie jeden majster mierzył się z tym silnikiem i poległ, ogólnie jest to jednostka bardzo oporna na zwiększanie osiągów. Za młodego też wydawało mi się że zamykam skakający licznik po obniżeniu głowicy, podniesieniu kanałów i wypolerowanym dolocie z gaźnikiem od Jawy ts 350 na pokładzie, a tak naprawdę dopiero może osiągała prędkość książkową 105km/h. Jeżeli chodzi o moje ostatnie graty czyli WSK 250 z 2019r to niestety "wybuchł" przy 119km/h 😛. Miałem temat zaniechać, ale znajomy który siedzi w tym temacie od lat razem ze mną https://www.facebook.com/GarryGaraz motywuje mnie do działania. Motocykl na nowych karterach i ramie po pierwszych testach zapowiada się obiecująco, ale to nie miejsce na moje klamoty 😉 . Co do Gazeli 180km/h to na pewno będę oglądał może nie od deski do deski, ale postaram się przesiać co najlepsze. Możemy tu rozmawiać o wszelkich modyfikacjach przeprowadzonych przez tych panów związanych z Gazelą które wedłóg mnie(Was) mają sens, a które całkowicie są do bani 😉 Edytowane 26 Stycznia 2021 przez grzechu212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 46 minut temu, qpa napisał: Tommo ty nie wiesz jak wygląda silnik (vide ktm) więc jak można z Tobą dyskutować jak pewnie silnika wiatrowskiego w rękach nie miałeś. Myślisz że ile koni zrobią z niego przy tych założeniach - 50? Znowu nie masz pojęcia o czym piszesz i rozwalasz temat. Teraz ja powinienem zaapelować żebyś sobie poszedł i gówno z tematu robił gdzie indziej. Te ciągłe ataki personalne są na poziomie onetowych komentarzy. Można dyskutować, nie zgadzać się w tematach i argumentach od tego w końcu jest to forum ale te prymitywne ataki są żenujące. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 Tommo miałeś taki silnik w ręku? Ile silników do demoludów zbudowałeś? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 4 minuty temu, qpa napisał: Tommo miałeś taki silnik w ręku? Ile silników do demoludów zbudowałeś? Nie wypowiadam sie w sprawach szczegółów technicznych tego silnika i jego modyfikacji. Moja opinia dotyczyła zwiększenia masy o rozrusznik i akumulator i jego wpływ na v-maks. Ty to wyśmiałeś, czekam więc na jakiekolwiek argumenty. Masz takie w ogóle? Grzesiek nie deprecjonuj z góry ich pracy i założeń. Poczekajmy na końcowy rezultat i wynik ich pracy i dopiero wtedy skomentujmy. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 Piszesz że z silnika 2t można wyciągnąć niebotyczną moc, ja Ci piszę że z tego silnika się nie da i już, i że każdy gram tego motocykla i jeźdźca będzie na wagę złota, ale oczywiście wiesz lepiej, skoro nie chcesz komentować założeń, silnik wiatra na oczy nie widziałeś to o czym chcesz dyskutować? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2021 1 minutę temu, qpa napisał: Piszesz że z silnika 2t można wyciągnąć niebotyczną moc, ja Ci piszę że z tego silnika się nie da i już, i że każdy gram tego motocykla i jeźdźca będzie na wagę złota, ale oczywiście wiesz lepiej, skoro nie chcesz komentować założeń, silnik wiatra na oczy nie widziałeś to o czym chcesz dyskutować? O tym że masa przy prędkościach >120 km/h ma znikome znaczenie na v-maks. Tym bardziej te kilka kg w tym przypadku. V maks bierze się z pokonania oporów ruchu a na te największy wpływ ma aero a nie sama masa. Jakby te kilka kg miało znaczenie to z pasażerem wlókłbyś się połowę wolniej a tak nie jest. Dopompowujesz powietrza żeby zmniejszyć opór toczenia i jedziesz, jedynie wolniej się rozpędzasz. To jest fizyka, silnik i jego budowa nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.