Ardvark Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Witam, Zastanawiam sie nad zakupem nowej maszyny, znalazlem 2 letniego Duka 790 o którym marzyłem z bardzo fajnym wyposazeniem.Jedyne co powstrzymuje mnie przed zakupem to fakt ze maszyna ma pelna moc (105 km) a w dowodzie 35 kW. Mam kat A wiec wole aby miala wpisana moc faktyczna. Mam uprawnienia na kat. A wiec mimo ze maszyna ma wieksza moc to jestem uprawniony do jej prowadzenia. Czy posiadajac taka maszyne groza mi jakies nie przyjemnosci, problemy w razie wypadku etc. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 A jak homologowany jest ten motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti... Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Jeżeli co innego jest w dowodzie a co innego w reczywistości to możesz mieć problemy w razie jakiegoś zdarzenia z otrzymaniem odszkodownia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 proste rozwiązanie: stacja kontroli pojazdów, hamownia, korekta danych w dowodzie. po szczegóły odsyłam do wyszukiwarki, AFAIR całkiem niedawno identyczne pytanie miało udzielone odpowiedzi jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 5 godzin temu, Arti... napisał: Jeżeli co innego jest w dowodzie a co innego w reczywistości to możesz mieć problemy w razie jakiegoś zdarzenia z otrzymaniem odszkodownia. Mnie co najwyzej moze zastanawiac skad wziales takie twierdzenie ? Nikogo nie bedzie interesowac ile bylo w dowodzie a ile w realu bo wlasciciel ma kat. A. Inaczej, czyli tak jak piszesz byloby, gddy by mial A2 a motocykl byl niedlawiony czyli z pelna moca. 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEm Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Ubezpieczalnia wykorzysta każdy pretekst, żeby nie wypłacić odszkodowania. Jeżeli moto było pierwotnie zdławione, to są na to gdzieś jakieś papiery. W końcu te 35 kW nie wzięło się znikąd. Jak moto zostało odblokowane i nie masz na to papierów, to skąd pewność, że odblokowanie jest bezpieczne dla otoczenia? Filozofując: jeśli producent dławi moc i daje tańsze hamulce, to odblokowując trzeba dać lepsze hamulce. Koniec filozofowania: potrzebujesz potwierdzenia, że odblokowane moto jest bezpieczne, czyli to co napiszał jeszua - udaj się do SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) 47 minut temu, PiotrEm napisał: Ubezpieczalnia wykorzysta każdy pretekst, żeby nie wypłacić odszkodowania. Jeżeli moto było pierwotnie zdławione, to są na to gdzieś jakieś papiery. W końcu te 35 kW nie wzięło się znikąd. Jak moto zostało odblokowane i nie masz na to papierów, to skąd pewność, że odblokowanie jest bezpieczne dla otoczenia? Filozofując: jeśli producent dławi moc i daje tańsze hamulce, to odblokowując trzeba dać lepsze hamulce. Koniec filozofowania: potrzebujesz potwierdzenia, że odblokowane moto jest bezpieczne, czyli to co napiszał jeszua - udaj się do SKP. Jest wypadek, przyjezdza policja, sprawdza papiery. Kierujacy legitymuje sie PJ kat A czyli moze prowadzic pojazdy o nieograniczonej pojemnosci i nieograniczonej mocy. Kto w/g Ciebie kieruje sprawd do rzeczoznadcy o stwierdzenie jakiej faktycznej mocy jest ten motocykl ? Kumasz ? Czy za trudne ? O sprawe karna mpgla by wystapic policja w przypadku gdyby pojemnosc byla inna niz w papierch, bo moglo by dojsc w takim przypadku do zanizenia oplat podatku drogowego. Nie ma , bo podatek drogowy jest w wliczony w koszta paliwa. Ubetpieczenie rowniez nie jest brane pod uwage, bo od lat placisz nie od mocy pojazdu a od typu pojazdu, wiec rowniez nie ma oszustwa. Nie wymyslaj weic czegos czego niema ! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa i przeczytaj dokladnie co napisal Jeszua ! Ma racje, ze nalezy zmienic to w papierach ale wlasciciel ( przyszly ) nie bedzie mial jakichkolwiek trudnosci / problemow. 🙂 Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 50 minutes ago, ks-rider said: Kto w/g Ciebie kieruje sprawd do rzeczoznadcy o stwierdzenie jakiej faktycznej mocy jest ten motocykl ? nie chciałbym się czepiać, ale piszesz o realnych warunkach w Polsce, czy gdzieś indziej? bo ja miałbym poważne obawy, podobnie jak autor zapytania, czy w kraju dowolnych interpretacji i stosowania prawa dżungli zawsze wszystko będzie takie proste i zgodne z prawem. nie mówiąc o tym, że mógłby "trafić" na rządową limuzynę po nocy bez sygnałów... jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Godzinę temu, jeszua napisał: nie chciałbym się czepiać, ale piszesz o realnych warunkach w Polsce, czy gdzieś indziej? bo ja miałbym poważne obawy, podobnie jak autor zapytania, czy w kraju dowolnych interpretacji i stosowania prawa dżungli zawsze wszystko będzie takie proste i zgodne z prawem. nie mówiąc o tym, że mógłby "trafić" na rządową limuzynę po nocy bez sygnałów... Nie jestem przeciwny, aby przywrocic maszynie to co ma czyli powrot do tego co byc powinno. Juz u mnie sa problemy z wyplacaniem a co dopiero w PL. Moze zrobilem blac, ze od razu nie napisaelm aby autor postaral sie przywrocic maszynie wartosci jakie ma. Niemniej z tego powosu nic nie wyniknie, bo autor uprawnienia do prowadzenia ma. U mnie obecnie mijaja w polowie Lipca dwa lata od wypadku ktory mialem pod Kolobrzegiem. w innym przypadku Koniec Lipca roku 2019 w Niemczech, sprawa prosta a kasy jak niema, tak niema. Obydwoje wiemy, ze gdy walniesz w cokolwiek rzadowego jestes w czarnen doopie czy wszystko jest OK czy tez nie. 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Mocne trzepańsko sprzętu zaczyna się wtedy gdy pojawia się uczestnik, który w szpitalu spędzi tyle dni, że do akcji wkracza prokurator. A jak do tego dojdzie trwałe kalectwo czy śmierć to wtedy trzepią co do śrubki żeby tylko mieć jak najwięcej dowodów. Przy zwykłej kolizji raczej nic nie wyjdzie. Chyba, że ubezpieczyciel ma inną stawkę dla różnych mocy danego motocykla to może się upomnieć o wyrównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 9 godzin temu, Qadrat napisał: Mocne trzepańsko sprzętu zaczyna się wtedy gdy pojawia się uczestnik, który w szpitalu spędzi tyle dni, że do akcji wkracza prokurator. A jak do tego dojdzie trwałe kalectwo czy śmierć to wtedy trzepią co do śrubki żeby tylko mieć jak najwięcej dowodów. Przy zwykłej kolizji raczej nic nie wyjdzie. Chyba, że ubezpieczyciel ma inną stawkę dla różnych mocy danego motocykla to może się upomnieć o wyrównanie. Z tym moge sie zgodzic z malym ale, gdy wine ponosi kierujacy. 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 20 godzin temu, PiotrEm napisał: Filozofując: jeśli producent dławi moc i daje tańsze hamulce, to odblokowując trzeba dać lepsze hamulce. Pomijając kwestie prawne ale ja się jeszcze nie spotkałem żeby jakikolwiek producent dławiąc jakikolwiek moto dawał też gorsze hamulce czy zawieszenie czy cokolwiek innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.