Skocz do zawartości

Motor leci na prawo a gwarancja


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Bn125 zakupiony 03.2019, motocykl jest oczywiście na gwarancji. Ostatnio odkryłem iż po puszczeniu kierownicy podczas jazdy motocykl kładzie się na prawo. I teraz tak ..

Oddałem do pierwszego serwisu który stwierdził źle zespawaną ramę - ale powiedział by jeździć, bo ciężki temat z gwarancją.

Nie odpuściłem, więc oddałem motocykl do serwisu gdzie został zakupiony. Tam stwierdzili ze rama jest proste, napompowali koła, przestawili kierownicę i powiedzieli ze jest OK

Motocykla nie odebrałem, bo leci nadal na prawo, co więcej wcześniej już zauważyłem ze kierownica jest krzywo, bo mogę więcej skręcić w prawo niż w lewo.

Serwis oczywiście twierdzi ze jest OK, i chcą wydać motocykl- twierdząc ze jeździ się trzymając kierownicę. Odmówiłem.

Teraz pytanie, ponieważ z motocyklami mam małe doświadczenia, ale jeśli to wina fabryczna iż motocykl leci na prawo , ze kierownica jest krzywo, to mam podstawy do reklamacji?

Pytam pod kątem Waszego doświadczenia i walki o usunięcie usterki lub ew. wydanie nowego motocykla wolnego od wad.

Dziękuję za wszelkie opinie. Motocykl nie ma przeszłości wypadkowej, ani nawet nie upadł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunięcie usterki pewnie nie będzie możliwe, bo nie przespawają ramy w serwisie w krakowie, nie sądzę nawet gdyby padła tapa propozycja by było to zgodne z jakąkolwiek procedurą producenta

z pierwszego warsztatu, o ile jest to jakiś lewy garaż, wziąłbym pisemne oświadczenie o wykrytej wadzie. do rozważenia pozostaje laserowy pomiar jako dowód, ale nie wiem ani gdzie, ani za ile można coś takiego zrobić. wszystko oczywiście przy założeniu, że nie miałeś jakiejś wywrotki, której ślady mogłyby zostać uznane za odpowiedzialne za późniejsze niż produkcja powstanie wady

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MiNiOKRAKuF napisał:

 

Oddałem do pierwszego serwisu który stwierdził źle zespawaną ramę

Nie bardzo chce mi się wierzyć w "zle zespawaną ramę". Ramy są spawane w specjalnych przyrządach, w taki sposób, aby likwidować naprężenia mogące odkształcić ją podczas stygnięcia spawów, raczej przez automaty, nie z ręki. Nie wiem, jak musiałaby być zwichrowana, żeby moto ściągało na którąś stronę. Na etapie produkcji jest to raczej niemożliwe, nawet w Chinach. Bardziej bym obstawiał problem z prawidłowym osadzeniem tylnego koła lub z przednim zawieszeniem. Można by się też pokusić o sprawdzenie zbieżności sposobem domowo-warsztatowo-wizualnym.

Co do gwarancji i wyegzekwowania jej warunków, życzę dużo samozaparcia i wytrwałości.

Oczywiście to tylko przypuszczenia i mogę się mylić.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor został zakupiony w marcu tego roku w salonie w Krakowie. Pierwszy właściciel przejechał 2100km, zrobił prawko na A i sprzedał motocykl. Serwis stwierdził ze motocykl nie jest wypadkowy, że wszystko jest oryginalnie.

Jeśli kierownica jest dziwnie krzywo, tzn. w lewo skręcam mniej niż mogę w prawo. Dużo dalej idzie kierownica w prawo niż lewo. Może tu jest problem? Źle poskładany przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zdjęć to możemy sobie tu...
Krzywa kierownica może mieć powodów kilka: krzywe zawieszenie, po przygodzie. Proste zawieszenie, prosta kierownica, źle zamontowana sama rura kierownicy, wina po stronie wsporników.
Krzywa sama kierownica.

Motocykl źle się prowadzi: najczęściej nieudolne naciąganie łańcucha, motocykl utracił jednośladowość. Możliwa wypadkowa przeszłość. Złe ustawienie całego przedniego zawieszenia.
Zużycie łożysk główki ramy.
Luzy tylnego zawieszenia, wahacza.
Zużycie łożysk kół.

Ja osobiście przyjrzałbym się ustawieniu tylnego koła.


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, żużu77 napisał:

Wiesz co? Nie obraź się, ale mam letko inne zdanie na temat tzw serwisów.
Motocyklowi być może trzeba regulacji, nic więcej.
Być może.


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Wiem jak działają serwisy, tym bardziej w kwestii napraw gwarancyjnych, dlatego nie zamierzam im odpuścić, nawet jakby ten motocykl miał wrócić do fabryki 🙂
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MiNiOKRAKuF napisał:

Witam.

Posiadam Bn125 zakupiony 03.2019, motocykl jest oczywiście na gwarancji. Ostatnio odkryłem iż po puszczeniu kierownicy podczas jazdy motocykl kładzie się na prawo. I teraz tak ..

Oddałem do pierwszego serwisu który stwierdził źle zespawaną ramę - ale powiedział by jeździć, bo ciężki temat z gwarancją.

Nie odpuściłem, więc oddałem motocykl do serwisu gdzie został zakupiony. Tam stwierdzili ze rama jest proste, napompowali koła, przestawili kierownicę i powiedzieli ze jest OK

Motocykla nie odebrałem, bo leci nadal na prawo, co więcej wcześniej już zauważyłem ze kierownica jest krzywo, bo mogę więcej skręcić w prawo niż w lewo.

Serwis oczywiście twierdzi ze jest OK, i chcą wydać motocykl- twierdząc ze jeździ się trzymając kierownicę. Odmówiłem.

Teraz pytanie, ponieważ z motocyklami mam małe doświadczenia, ale jeśli to wina fabryczna iż motocykl leci na prawo , ze kierownica jest krzywo, to mam podstawy do reklamacji?

Pytam pod kątem Waszego doświadczenia i walki o usunięcie usterki lub ew. wydanie nowego motocykla wolnego od wad.

Dziękuję za wszelkie opinie. Motocykl nie ma przeszłości wypadkowej, ani nawet nie upadł.

Pozdrawiam

 

Idz do dobrego adwokata, Forum Ci nie pomoze.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ks-rider napisał:

 

Idz do dobrego adwokata, Forum Ci nie pomoze.

 

🙂

To jest Polska i moto za stosunkowo niewielkie pieniądze. Taniej będzie znależć ogarniętego gościa i wyprowadzić go za swoją kasę.

Adwokat i sąd to w opisywanej sytuacji średnio trafiony pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 s w guglach... Miasto Kraków: http://www.tech-moto.pl/pomiar-geometrii-ramy/ i nie zapomnij wziąć fv czy tam rachunko na tę czynność. 

Bierzesz papier z opinią i masz podstawę do dyskusji, bo na razie to są opowieści dziwnej treści i drzewa sandałowego. 

 

 

Edyta : i nie zdziwiłbym się gdyby nagle okazało się, że ma za sobą jakąś przeszłość.... O czym może twierdzić fakt, że kiera wykonuje większy ruch w prawo. Czyli tak jakby brak/wybity ogranicznik... On nie znika sam z siebie... Ale to z opinią... Na początek pomiar geometrii, a później opinia rzeczoznawcy, jeżeli oczywiście coś wyjdzie z pomiaru, a przedstawiciel nadal będzie się wypinał.... 

Edytowane przez Rura_

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...