Tomas231 Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Witam. Zamierzam kupić Transalpa XL650, moje pierwsze moto wyprawowe. Męczy mnie jednak świadomość powszechnie spotykanych na necie filmów z wypadkami z powodu wymuszeń pierwszeństwa na niezauważonym motocykliście (niektóre z konsekwencjami kalectwa lub śmierci). Jak wyczytałem ma to medyczne wytłumaczenie w niskiej jakości widzenia peryferyjnego oka kierowcy, w którym małego pojazdu można nie dostrzec i oczywiście w nieuwadze rozkojarzonych kierowców też. Pytanie, co można zrobić dla zwiększenia swojej zauważalności. Jako rowerzysta, który dużo przejeździł kilometrów wiem, że w nocy jadąc ścieżką wzdłuż ulicy pełnej świateł samochodów i latarni, widzę rowerzystę jadącego z przeciwka z zapalonym ciągłym światłem czasem dopiero ze 100 metrów. Kiedy rowerzysta ma zapalone światło migające, to zauważam go na kilometr. Migające/pulsujące światło po prostu przyciąga wzrok bez względu na to czy jest dzień, czy noc. Nawet gdy zauważone "kątem oka". Wiem, zaraz napiszecie, że przepisy jasno określają jakie światła można mieć i że pulsujące odpada. Kiedyś kodeks drogowy też nie zezwalał na mrygałki rowerzystom, ale chyba jesteśmy zgodni, że podnoszą ich bezpieczeństwo i kodeks został dostosowany do kwestii migających rowerów. Wiem też, że niektórzy motocykliści jeżdżą w dzień na światłach długi aby ich lepiej widzieć, choć to też niezgodne z przepisami. W kwestii zdrowia i życia wolę analizować zdrowy rozsądek, niż przepisy. Podsumowując jestem bardzo ciekaw, czy ktoś z Was próbował takiego rozwiązania na moto i z jakim skutkiem. Mam na myśli czasowe pulsowanie (na przycisku). Pozdrawiam Tomas231 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Z dupy pomysł. Czasowe na przycisku jeszcze większy z dupy pomysł. Dla bezpieczeństwa zamontuj dodatkowe ledowe po bokach i jeździj i w kamizelce, przepisowo, z rozsądkiem i brakiem zaufania do kierowców na każdym kroku.. Motocykliści dzielą się na tych co mieli wypadek i będą mieli wypadek. Jak się aż tak boisz to nie wsiadaj na motocykl...ja od 2006 meczę się z nogami po wypadkach, nadal jeżdżę i nawet do głowy mi nie przyszło montować strobo. NIektózy w armaturach mają strobo ale jako odpustowy bajer bo ani razu nie widziałem,żeby ktos podróżował z czymś takim. Na konic nie chcesz wiedzieć co policjant Ci wypisze, za imitowanie pojazdu uprzywilejowanego. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Nie kombinuj z oświetleniem bez homologacji i niezgodnym z przepisami bo w razie jakiegoś incydentu (nawet nie z Twojej winy) może to się obrócić przeciwko Tobie. Pomijam kontrolę na drodze a o taką będzie nietrudno bo to się będzie rzucało w oczy. Trzymaj się zasady w ch.. ograniczonego zaufania do samochodów. Tutaj nie obowiązuje zasada "mam pierwszeństwo i śmiało, wymuszaj, wyklepę sobie z twojego OC". Obserwuj innych, patrz czy aby na pewno zatrzyma się na podporządkowanej. I przede wszystkim nie jeździj jak orangutan. Tam gdzie jest 50 tam leć sobie te 50 - 60. Skończył się zabudowany? No to leć sobie te 90 czy stówkę ale nie 150. Ciuchy motocyklowe same w sobie mają już trochę elementów odblaskowych, zwłaszcza tekstylne. Dorzuć do tego kamizelkę i powinieneś być dobrze widoczny. Niektórzy latają cały czas na długich światłach. Ja jestem tego przeciwnikiem, również podchodzi pod mandat oraz jak się zaczyna robić szarówka to oślepia pojazdy z naprzeciwka. Wg mnie to dość mocno utrudnia ocenę odległości nadjeżdżającego pojazdu co ma włączone długie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Przepisy nie przewiduja swiatla pulsacyjnego. NA dziendobry tracisz homologacje. Najciekawsze bedzie gdy ktos Twojej winy spowoduje wypadek, placisz do konca zycia. 🙂 <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 5 godzin temu, Tomas231 napisał: Męczy mnie jednak świadomość powszechnie spotykanych na necie filmów z wypadkami z powodu wymuszeń pierwszeństwa na niezauważonym motocykliście odłącz sobie dostęp do neta a jeśli masz silną wolę to tylko nie oglądaj takich filmów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti... Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Stroboskop słabe rozwiązanie i dosyć kontrowersyjne. Kolejną rzeczą jaka została udowodniona to lepiej od kamizelki odblaskowej sprawdzają się kaski z jaskrawymi kolorami. Takie osoby są o wiele lepiej zauważalne. Dodatkowo tak jak kolega wyżej pisał bardzo ograniczone zaufanie, jazda z normalną prędkością, nie przyśpieszanie a zwalnianie na skrzyżowaniach/bezpośrednio przed skrzyżowaniami. To powinno w znacznym stopniu zwiększyć bezpieczeństwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrEm Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Mnie bardzo irytują pulsujące czerwone światła rowerzystów. Zauważam je równie szybko (no, może parę ms wcześniej) jak światło ciągłe, ale przez to mruganie trudniej i dłużej przychodzi oszacowanie dystansu. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że te lampki nie mają znormalizowanej jasności (większe/mniejsze/wyczerpane baterie). A doświadczenie podpowiada: małe i wątłe = daleko. Jak już coś mruga, to ściąga uwagę. To fakt. Więc jak już przyjąłem do świadomości obecność rowerzysty w jakiejś tam odległości, to trudniej mi wypatrywać pieszych i przeszkód pozbawionych odblasków czy światełek pozycyjnych. Oczywiście lepsze światełka pulsujące niż żadne, ale najlepsze byłyby te zgodne z przepisami. Pulsujące światła są zarezerwowane na specjalne okazje, patrz kierunkowskazy oraz żółte i niebieskie bomby (tych na kominach i iglicach nie liczę, nie latam tamtędy :-)) Howgh! PM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Zarówno pulsujace światło jak i jazda na dlugich ma jedną zasadniczą wadę. Utrudniają określenie odległości i prędkości danego pojazdu. Trafisz na kogoś kto cie zauważy ale źle określi twoją prędkość czy odległość i efekt będzie taki sam. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Kufa o czym wogole ta dyskusja ? PoRD nie przewiduje bialych swiatel migajacych ! Rownie dobrze mozny by dyskutowac o legalnosci zakupu kokainy. Zabronione i wszystko w temacie. 🙂 <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Temat się wyczerpał. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi