Jump to content
Indoor

Motocykl sportowo-turystyczny do 40 tys.

Recommended Posts

Witam

Swój poprzedni motocykl (CBF600S) sprzedałem i przymierzam się do kilku konkretnych dosyć modeli: 

MG Stelvio 1200 V8  - Jak na razie będzie to faworyt jednak nie wiem jak on tak naprawdę spisuje się na winklach. Jest filmik na YT jak kolo pomyka nim na torze więc nie powinno być źle. Martwi mnie opona 110/80 R19 - typowo jak dla enduro a przecież to bydle ma prawie 300kg. Troche to nie ma sensu. .... Bije się z myślami. Następny problem to kupno dobrej sztuki . 

MT09 Tracer - Oczywiście pewniak - wszystko pięknie, jedyny pulsowyminus to 3 gary... Słyszałem to jak to gra i wiem, że pięknie. Niemniej to nie jest V2. No i to Yamaha.... A za tą cenę dołożę i kupie w leasing nowy... Same zalety... No i na tor można się śmiało wybrać. 

Następne motory do "jazdy testowej" przed kupnem to: 

DL 1000; KTM 990 SMT; 1090 ADV, VFR 800 X 

Te motorki albo mnie średnio kręcą (co może się zmienić w trakcie jazdy testowej) albo cholernie ciężko o jakąś sztuke (czyt. KTM) 

A Crossruner? hm... Rama z sportowca, pozycja spoko, tylko jak dla mnie Tracer delikatnie lepsz, VFRa nie ma dołu... 

 

Jeśli ktoś ma/ jeździł KTM to dajcie znać proszę. 

A Gutka ktoś ma?? 

Kupuje we wrześniu.

Pozdrawiam. 
Damian


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprecyzuj się jak chcesz eksploatować ten motocykl. Czy to ma być większy nacisk na turystykę (komfort, ekonomia, możliwości załadunku) czy więcej sportu (osiągi, dobre prowadzenie, emocje). To jest zasadnicza sprawa, bo motocykle w tym segmencie dość mocno się różnią charakterem.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, 

Przede wszystkim turystyka nastawiona na komfort i charakter ale prowadzenie i osiągi są dla mnie równie ważne jak komfort. Tylko przynajmniej raz w roku chce się wybrać na track day ale to się nie wyklucza. 

Gutek wyklucza sportową turystykę? Wiem, że MT jest lżejszy, mocniejszy, zwinniejszy ale czy Gutek będzie gorszy? …. dużo gorszy?

 


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o Stelvio to spróbuj skontaktować się z człowiekiem o nicku RomanS. Kilka lat temu kupił nówkę i jeździ (jeździł) nim po świecie. Ja ma Gutka ale Norge 1200 a to inna bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norweg! Tak, ten Gutek to inna bajka jednak - silnik jest ten sam. I z góry pytanie do Ciebie: Czy właśnie Norweg nie jest bardziej sportowy? Jak wysoko masz podnóżki i jak głęboko możesz się złożyć? To mnie najbardziej interesuje. Gdzie go kupiłeś? W Polsce czy raczej wyjazd za granice wchodzi w grę? Jakbyś Ty porównał te dwa motocykle? 


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, czy miałeś do czynienia ze Stelvio. Spory z niego klamot i miałem wrażenie przy przymiarkach, że ma wysoko położony środek ciężkości. Gdybym miał wybierać pomiędzy nim, a na przykład Super Tenere 1200, to bez wahania wybrałbym ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, niestety nie miałem przyjemności jeździć Stelvio ale Norge jest poręczniejszy? Czemu wybrałeś właśnie Norge?

Co z tymi podnóżkami? Głęboko możesz się złożyć?


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norge to też klamot. Gotowy do jady to ok. 290 kg. Trzeba patrzeć gdzie i jak się parkuje bo można potrzebować pomocy 🙂 Wieczorem postaram się napisać więcej na temat moich odczuć co do tego moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja bym wybral multistrade 1200s. Mozna daleko i wygodnie zajechac a silnik robi swoje i na track dayu tez nie jednego zadziwi.. problem tylko ze w tej cenie to juz kilkuletnie sztuki...


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to są sztuki z pierwszych serii Muti 1200, to potrafią też zaskoczyć właściciela. Zdarzało się pęknąć głowicy, albo kolano przez karter pokazać.

Indoor przymierz się do sprzętów, bo może się okazać, że rzeczywistość odbiega od wyobrażeń. Stelvio np. jest wysokie i ciężkie i do tego z dosyć wysokim środkiem ciężkości. Są takie sytuacje drogowe, że taka miłość od pierwszego wejrzenia może przejść szybko w nienawiść. No chyba, że masz 2 metry i w rękach podkowy łamiesz, to się nie masz co przejmować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guciem da się winklować bez problemu ale nie pojeździsz to się nie dowiesz czy Ci pasuje. Stabilny, wygodny. Bolączka to znikające krzywki na wałkach. 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportową wersją Urala czy M72 na track dayu, można, pytanie tylko po co....?

To już lepiej hardcorową wersja BMW R 1200 GS z 2013 roku wzwyż, bez kontroli trakcji...ma niezły wygar i odjazd... co prawda przegrała nasz test ( Cagiva GC 900, kontra Multistrada 1200, kontra taka BMW 1200 GS, a wygrała Cagiva hehehe), jazda zróżnicowanym terenem, do mego brata i z powrotem ok. 130 km ( asfalt+ szuter+ żużel+ leśne piaski+ kopny pustynny piach), ale napęd wałem sugeruje duże bezproblemowe przebiegi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no BMW odpada… Jakoś mam skrzywienie i mi się z dresami kojarzy.  Przepraszam właścicieli. 

Dukat piękny - tyle, ze za drogie I w utrzymaniu i w kupnie. 

Czyli Gutem ma problem z silnikiem? Niewiedziałem, to dotyczy silnika 1200 8V? Silnik Stelvio I Norge jest delikatnie inny - nie znam różnic. 

Uralem na track day można się wybrać po to aby szlifować umiejętności kolego. 

Musze się przymierzyć do Gutków "Stelvio" I "Norge" I porównać z Tracer. Ciekawią mnie bardzo KTMy 990 SMT jest praktycznie nie do zdobycia. Kilka sztuk w Europie. A 1090 to bardziej na teren (?) 

No ale na Gutka mam ochotę. 

 


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze troszke dolozyc i 1290gt ?? Co prawde w teren to lipa ale na track... 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dresiarze na BMW R 1200 GS - hahahhaha nie ta liga 😉

Kolego Stelvio może i ciekawie wygląda i ma fajną pracę, ale powiem Ci, że manewrowaniem ponad 300 kg klockiem między kamieniami to mordęga, a na Track dayu- zamiecie tyłem i po ptokach...

Teraz fajna opcja się wytworzyła - właśnie przeczytałem test Yamahy Tenere 700 - dla mnie super ( chociaż ten spawany stelaż pod siedzeniem pachnie chińszyzną - powinni zrobić przykręcany)  - poszukaj więcej recenzji, a może do września coś Ci się rozjaśni? Cena jest bardzo atrakcyjna...

Edited by jannikiel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Indoor, celujesz w nowsze moto niż mój gutek więc i sprzęt będzie pewnie technicznie doskonalszy.

Ja mam Norge 1200 z 2007. Kupiłem bo mi się spodobał :) no i te wystające cycki 🙂 Bajka. Jak już napisałem moto gotowe do jady to ok. 290 kg co czuć na parkingu ale wystarczy ruszyć a masa motocykla „znika” Jedzie tam gdzie się chce, żadnego walenia się w zakrętach czy innych niedogodności. Spokojnie można śmigać po winklach. Mam 177 wzrostu. Siedząc na moto stopy mam płasko na ziemi. Kolanami nigdy nie walnąłem w silnik. Pozycja wyprostowana, ręce lekko ugięte. Kanapa wygodna. Tak po 400 km dopiero zaczynam lekko czuć 4 litery. Silnik grzeje po nogach ale nie ma tragedii. Latem może to lekki dyskomfort ale w zimniejsze dni jest ogrzewanie 🙂 Silnik zbiera się tak od 3500 obrotów w górę. Przy niższych obrotach lekko nerwowy i potrafi szarpnąć. Jak się odkręci to wyprzedanie na 6 biegu nie sprawia problemu. Przed zakupem czytałem, że silnik generuje takie wibracje, że w lusterkach nic nie widać. To jedna wielka bzdura. Monter wspomniał o wałkach. Z tego co wiem to przypadłość nowszych silników 8 zaworowych. Skrzynia biegów … opisać to można tak: jebut – pierdut, pierdut – jebut. Przy każdej zmianie biegów mam wrażenie, że zaraz zostawię zębatki skrzyni na drodze. Zmianę słychać wyraźnie. Spalanie 5 – 6 litrów przy szybkościach 80-120 km/h. Przy 160 km/h komputer pokazuje ponad 9 l. Podstawowe sprawy serwisowe co 10 tyś km. Części nowe na zamówienie. Używki to ebay na alldrogo właściwie nic nie ma. A,  w moto jest ABS, bardzooooooo 🙂 przydatna rzecz, podgrzewane manetki, również przydatna sprawa. Jest też elektrycznie regulowana szyba ... jest bo jest ale można się obejść bez.

PS

kupowałem  w Polsce od motocyklisty. Porównania do Stelvio nie mam bo tylko raz na nim siedziałem.

Edited by jarenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarenty Złoty jesteś. Bardzo mi ułatwiłeś, bardzo. Dziękuję Ci za to. Masa czy wysokość siodełka mnie nie przeraża, dla mnie (1.85m) będzie ok. Tylko ni stąd ni zowąd tylko  @monter musiał coś od siebie dać... smuteczek... ale dzięki.

Z suchych kalkulacji to prawie wszystko. Teraz brać każde moto po kolei i jeździć. 

Mam jeszcze takie techniczne pytanie: 

Bo jeżdżę dopiero 3 sezon i na temat enduro jestem cienki jak kabanos. Czy cieńsza opona z przodu jest wyznacznikiem gorszej jazdy po zakrętach? Jak to jest?


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pisałem o stelvio. Nie ulega wątpliwości, że to kloc ale faktycznie gdy ruszy est dobrze...ale większością jak się ruszy to jest dobrze. Chcesz latać po mieście to też pamiętaj o kaloryferach na wysokości kolan...da się czuć.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarenty Długo go masz? Dużo usterek miałeś poza normalnymi serwisowymi sprawami?

Części są drogie?


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Od początku maja zeszłego roku. Zrobiłem mim ok 15 tyś km. Do dnia dzisiejszego usterek właściwie brak. Na początku występował problem z pojawiającą się informacją o przejściu moto w tryb awaryjny. Poprzedni właściciel informował o takim problemie. Zabrałem się za przeczyszczenie połączeń na wtyczkach i przekaźnikach. Tam gdzie dotarłem oczyściłem z nalotu i potraktowałem sprayem do styków. Problem zniknął. O cenach to mogę napisać o tych co kupowałem. Klocki hamulcowe EBC ok 75,00. Uszczelniacze lag ARI komplet ok. 45,00. Filtr powietrza ok. 60,00. Pasek alternatora 20,00. Świece zwykłe 12,00 szt irydowe 60,00 (moto ma po dwie świece na gar) i to chyba wszystko. No oczywiście oleje do silnika, skrzyni biegów i kardana.

Aby nie było tak słodko to jest problem z owiewkami. W moim roczniku producent nie dał osłon termicznych od wewnątrz owiewek ( tych blisko kolektorów wydechowych ) i popękały zaczepy. Do Norge nie przewidziano g-moli. Są za to produkowane do Stelvio.

Edited by jarenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gutek, jeśli chodzi o serwisowanie to jest jak dla mnie OK... bardzo wdzięczny "chłopak", nawet kasowanie błędów można zrobić z poziomu kompa pokładowego ( tak gadał właściciel), do skrzyni idzie się przyzwyczaić, szczególnie jak ktoś nie przejmuje się takimi bzdetami jak głośne i wyraźne pod stopą klang...

...ale tutaj Kolega przewiduje jazde w terenie i tutaj moja uwaga: ja mam 173 cm i nijak nie mogłem ze Stelvia postawić obu nóg, tylko na palcach- odpał ma niezły, biorąc pod uwagę jego masę, ale... spróbujcie przejechać terenowe głębokie koleiny, lub koleiny, porozjeżdżane- gdy przednie koło zamiast prawą koleiną ma tendencję do wjeżdżania w lewą, a tył nadal zostaje w prawej...spocicie się co niemiara, owszem można jechać sposobem ślimaka podpierając się nogami no i tutaj długie nogi się przydają, problem zacznie się jak delikatnie się straci równowagę- tu nie ma mowy o podparciu nogą w "sposób terenowy" jeszcze jak tylko delikatnie moto się pochyli uda się uratować sytuację ( oby nie w glinie), ale mocniejsze pochylenie to trzeba szybko nogi zabierać spod motocykla i uskakiwać w bok- coś podobnie jak na BMW R 1150 GS ADV, podobnie wygląda sprawa z pokonywaniem krzaków, trzeba miażdżyć i łamać nic innego nie pozostaje - tu nie ma mowy o delikatnym przeprawianiu się... kolejna sprawa kamulce na pobrużdżonej koleinowej drodze... cienka przednia opona napewno się przydaje, tylko przed wcześniejszym przejazdem należy się upewnić co do prześwitu motocykla...

I tak szczerze, nie miałbym nic przeciwko Stelvio- tylko, żeby zatankowany ważył ok. 200 kg...to już spoko można i wjeżdżać w pułapki piaskowe...

taki bardziej do mnie przemawia ... hehehhe

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kolegę, który mógłby spróbować zrobić ręcznie gmole do Norwega. 

Popraw mnie jeśli się mylę Norge to taka Breva z owiewką?


LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, Indoor napisał:

... Norge to taka Breva z owiewką?

Dokładnie.

Edited by jarenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tu nie widzę żadnego motocykla sportowo-turystycznego.

1. SD 1290 GT

2. Z1000SX

3. GSX1000S

4. Nowa Katana

To są motocykle które dają sportowe emocje, z mojego doświadczenia.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...