Jump to content
stanio50

SV650 2002 odcina powyżej 5k

Recommended Posts

Siemaneczko, 

Może ktoś miał podobny problem, motocykl Suzuki SV650 2002 na gaźnikach przy jeździe po autostradzie zaczęło się dziwne przerywanie, wyglada to tak ze przy spokojnym dodawaniu gazu motocykl rozpędza się i odcina go w okolicach 7-9k natomiast przy gwałtownym odkręceniu manety odcina go juz przy 5k, po odpuszczeniu gazu silnik znów zaczyna pracować ale nigdy do odciny. Co zostało sprawdzone podmienione z działającego motocykla:

1. Gaźniki na 3 kompletach to samo 

2. Pompa paliwa 

3. Kranik

4. Cewki WN razem z przewodami i fajkami

5. Nowe świece 

6. Moto zasilone z kroplówki 

7. Jazda bez filtra powietrza 

8. Moduł zapłonowy

9. Czujnik stopki bocznej

10. Kompresja 2 cylindry 13 bar 

11. Organoleptycznie sprawdzone podciśnienia, krocce gaźników 

12. Jazda z otwartym wlewem paliwa 

13. Zatankowane nowe paliwo 

wszystkie powyższe nie przyniosły zamierzonego rezultatu.

Mcacie jeszcze jakieś opcje do sprawdzenia bo mi się kończą 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli faktycznie zostało sprawdzone wszystko co wymieniłeś to ja bym się przyjrzał na układ ładowania i elektrykę bo chyba nic innego już nie zostało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, stanio50 napisał:

Mcacie jeszcze jakieś opcje do sprawdzenia bo mi się kończą 

sprawdź ładowanie i akumulator podmień

 

 

edit

widzę że równo napisaliśmy o tym samym

Edited by kiler

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, kiler napisał:

sprawdź ładowanie i akumulator podmień

Ładowanie sprawdzałem multimetrem w każdym dostępnym na ta chwile zakresie obrotów pokazuje 14,8-14,9. Aku nie podmieniłem 

Zwaliłem jeszcze dekiel ze stojącem w nadzieji ze może impulsator się poluzował albo coś tam złego się podziało. Wszystko wyglada ok, ale czy sprawne tego nie wiem. 

W wszystkich rzeczy jakie mogą mieć wpływ do głowy przychodzą mi jeszcze dwie a po waszej wypowiedzi trzy 

1. Uwalony stojan z impulsatorem

2. Ubita instalacja elektryczna 

3. Akumulator

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie ze tez nieszczelna odma, zawór podcisnienia i jego wężyki dadzą taki efekt. Generalnie coś napierdolone masz z podcisnieniami. Jak wężyki są luźne, sparciałe, popękane to poprawić/wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Odma to tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej nie mające wpływu na detonacje mieszanki paliwo/powietrze, podciśnienie idzie tylko z gaźnika do kranika baku, i na tym podciśnienia się kończą, ori pompa paliwa z racji na wysoka awaryjność wyleciała i od 3 lat jest wsadzona pompa z rn04

Edited by stanio50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry nie mam sv ale wydawało mi się że tam idzie podciśnienie z gaźnika w dolot.
Jeśli tak nie ma to jeszcze zostaje opcja że coś zwyczajnie hamuje doplyw paliwa. Sprawdzaliscie pompe ale czy sprawdzaliscie na motocyklu ile paliwa idzie? Wężyk paliwa się nie zamyka (ale to raczej daje efekt braku paliwa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może być równie dobrze za mało jak i za dużo paliwa, efekt będzie podobny. Ale zakładam że nie stało się to od razu po włożeniu pompy z R1.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie nie wiadomo czy to paliwo czy elektryka, obstawiał bym na elektrykę bo patrz punkt 2, 6 z pierwszego postu. 

Praktycznie cały układ zasilania paliwem zmieniony lub podstawiony inny, gaźniki zmieniane lacznie z kroccami i wszystkimi wężami. Na forach zagranicznych znalazłem podobne tematy ale generalnie pijawki same i tematy urywaja się po kilku postach

Share this post


Link to post
Share on other sites

To faktycznie podmień aku bo jak stary to nawet naładowany będzie dawał słabą iskrę i może go przylewać na wysokich obrotach.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro podmienię i dam znac jakie są efekty 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli faktycznie wszystko sumiennie zrobiliście to jeszcze mi do głowy problem z masą przychodzi. Wszystkie połączenia masowe zrewidujcie, wyczyśćcie i poprawcie. Kiepska masa tak samo jak słaby aku może ograniczać prąd. O wszystkich konektorach po drodze z modułu już ktoś pisał ale to też dodam bo to równie ważne jak wszystko powyższe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczyna się długi weekend wiec startuje z wiązka i przełożeniem aku z drugiego motoru, na koniec zostanie impulsator i stojan 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, _Monter_ napisał:

Zacznij od impulsatora...łatwiej. Przechyl motór to i oleju nie musisz spuszczać.

Wczoraj zwaliłem dekiel i organoleptycznie sprawdziłem - jest

brak widocznych uszkodzeń mechanicznych na uzwojeniach, magnecie, impulsatorze, generalnie czysto tak ze można lizać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impulsator dobry i zepsuty nie rożni się wyglądem...albo rozmawiamy poważnie o diagnozowaniu usterki albo robimy kabaret jednak to nie w tym dziale.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Spokojnie, nie ma się co spinać, nie miałem pod ręka multimetru to ciężko było stwierdzić coś więcej niż to ze wyglada ok. 

Spec. Impulsatora 140-230 Ohm 

Pomiar 230 Ohm

Rezystacja

Spec cewek 0.2-0.55Ohm

Pomiar cewek niemożliwy ze względu ma mała rezystancje

Napięcie cewek

Spec pow 70V przy 5k

Cewki dają napięcie przekraczające 70V przy 5k obrotów

ładowanie z regulatora napięcia 14.8-15.1V

Jazda próbna dzisiaj. Miałem możliwość trochę dłużej pomęczyć moto i przy odcięciu zapłonu przy 6k i trzymaniu manety w opór po chwili moto wyrywa i obrotomierz leci do 8K i znów odcina, mama przerwa i znów obrotomierz leci do 9k, generalnie motor chce ale nie może.  

EDIT: 

akumulator zmieniony 

jazda testowa z odciętym regulatorem napięcia (bez ładowania)  zrobiona

brak zmian 

Edited by stanio50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz za wysokie napięcie ładowania, przejedź się z odpiętym regulatorem napięcia. To  napięcie może jeszcze wyżej fikać i stąd zatykanie się silnika bo moduł wariuje.
A jak to zrobisz to taką akcję miałem gdy moduł był uwalony....wiem, podstawiałeś ale piszę informacyjnie.
Nie spinam się,mam alergię na absurdy w poważnej dyskusji. 
Luźna gumka .

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd/zapłon nie jest przestawiony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazda bez ładowania już wczoraj zrobiona, odpięty regulator napięcia, bez zmian. 

Przestawiony rozrząd ujawniał by się cały czas 

4F4F93F4-1C71-4949-9878-C50620CD5873.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbiorę jeszcze dzisiaj kranik i przerobię go na otwarty cały czas, z racji tego ze jest wstawiona pompa z rn04 ona trzyma paliwo i pelni role kranika 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O pompie niedoczytalem. Od tego bym zaczął. Może tak być że daje za malo paliwa lub kranik nie ma odpowiedniej przepustowości . Jeszcze poziom paliwa w gaźnikach do sprawdzenia

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kranik nie przyniósł żadnego efektu. Moto na postoju wkręca się ale tez nie zawsze a podczas jazdy problem występuje zawsze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...