Skocz do zawartości

Wyciek z bloku silnika Harley Evo, walniete pierścienie


Rekomendowane odpowiedzi

w przyszłym tygodniu uszczelnie ten wyciek na skrzyni i będę obserwowal dalej co się dzieje. pytanie do was czy lokalizacja wycieku w tej okolicy bardziej powinna świadczyć o wycieku ze skrzyni czy silnikowego? leje się z uszczęki pokrywy z lewej strony od sprzegla i z przodu? olej po około 100 km w normie i tu i tu a na dłuższe przeloty w takim stanie rzeczy nie jestem odważny :D olej czarny a w skrzyni wymieniony 2 tygodnie temu na swiezy czerwony. swoją droga.. jestem trochę zdezorientowany. spalanie oleju na poziomie litra na 1000km daje stosunek do paliwa jak dwusuwie. a tutaj nie spotkałem się z sytyłacja żeby puścił dymka z wydechu nawet po dłuższym hamowaniu silnikiem.

 

pozdrawiam wszystkich

Dwusuw zre troche wiecej olivy.. cos na poziomie 1:35 do 1:50, na dotarciu kapke mniej.

Zastanawiam sie jednak czy spalanie oleju bez dymka, to na pewno spalanie..? :)

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spraswdz poziom oleju w sprzegle, ja kiedys wracajac z Holandii do Polski ciagle musialem dolewac oleju do silnika ( stary Shovel ) a potem wszystkie dolewki znalazlem w przedziale sprzegla :).

Adam, coś nie tak, Shovel ma suche sprzęgło, smarowany jest tylko łańcuch z pompy, a nadmiar jest przez tą pompę z Primary Cese jest odsysany do zbiornika oleju pod siedzeniem ...

 

Sytuacja ta mogła wystąpić tylko w Evo lub TC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie oleju na poziomie litra na 1000km

 

 

Moim zdaniem to zbyt dużo jak na zapocenia czy lekkie wycieki. Nie jestem specjalistą od silników HD ale mam BMW M54 i tam takie konsumpcje oleju zdarzają się. W tych modelach zastosowano miękkie pierścienie co doprowadzało do szybkiego zużycia. Gdy rozebrałem swój silnik, szczelina na olejowym była przekroczona dwukrotnie.

Może u Ciebie też już się powoli kończą pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adam, coś nie tak, Shovel ma suche sprzęgło, smarowany jest tylko łańcuch z pompy, a nadmiar jest przez tą pompę z Primary Cese jest odsysany do zbiornika oleju pod siedzeniem ...

 

Sytuacja ta mogła wystąpić tylko w Evo lub TC

 

 

 

Jestes pewny, ze olej jest z primary case odsysany przez pompe?

Jesteś pewny, że olej ten "idzie" bezpośrednio z primary case do zbiornika oleju?

 

Jestes tez pewny, że Adamowi nie mogło się stać to co napisał? :)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem przekonany że ubytek litra oleju na 1000 w moim przypadku nie jest wynikiem wycieku;)motocykl nie zostawia plam na ziemi. jedynie ma syndrom ciągle wiszacej kropli na korku sprzegla. ale to jest od bardzo dawna a oleju nie ubywa w sprzęgle wiec się tym nie przejmuje. co do uszczelniacza na sprzęgle to wykluczylem. co sezon zawsze przy wymianie jest w normie. powiedzmy ubytek około 50ml, tak też było tym razem. temat jest dziwny.. co prawda zrobilem dopiero około 200 km od wymiany teraz ale narazie zadnego spadku poziomu nie zauważam. jedyne co robiLem od tamtego sezonu to odpialem odme od filtra ale nie wydaje mi sie aby przez gaźnik zasysal tez takie ilości.

podjąłem decyzję odstawić motocykl do mechanika. sam temu nie podolam. za jakiś czas jak się rozjasni to napisze. pozdrawiam wszystkich i puki co dzięki za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Jestes pewny, ze olej jest z primary case odsysany przez pompe?

Jesteś pewny, że olej ten "idzie" bezpośrednio z primary case do zbiornika oleju?

 

Jestes tez pewny, że Adamowi nie mogło się stać to co napisał? :)

 

 

 

 

 

tak

Edytowane przez buba1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Olej z primary jest odsysany przez zawór odmy i panujace w silniku podcisnienie w danej chwili, a bardziej szczegółowo pulsacja pod/nad ciśnienia sterowana zaworem odmy, a napedzana poruszajacymi sie góra dół tłokami. \oczywiście pompa podaje olej do primary w ilości 2-3 kropel na minutę, ale go stamtąd nie zabiera, bo.... nie może.

ad 2. Zatem olej nie trafia bezpośrednio z primary do zbiornika, tylko do skrzyni rozrzadczej silnika i dopiero stamtąd odsysany jest przez pompe do zbiornika.

Jakby miało byc inaczej to pompa musiałaby mieć 2 sekcje odsysajace olej i jedną tłoczaca, a tak nie jest.

 

Oczywiście, primary jest smarowane z 2 źródeł olejem silnikowym.

Pierwsze to pompa i zawór dławiący, a drugie to mgła olejowa z przewodu wyrównującego ciśnienie silnika ze zbiornikiem oleju.

 

Ja to jakoś tak pamiętam.

 

I jeszcze...

ad 3. Olej z silnika w primary w Shovlu moze sie pojawic z kilku przyczyn (oczywiście to nie wszystkie):

1. niewłaściwie załozony simmer wału.

2. niewłaściwie złozony zespół tego uszczelnienia.

3 zuzycie zespołu tego uszczelnienia

4. luz na łozysku zdawczym silnika powyzej 0,1mm - ale to rzadko sie zdarza.

5. zuzycie pasowania zaworu odmy

6. źle ustawiony rozrząd

itd itd... jest tego jeszcze troche...

 

Nalezy tez pamietac, ze rozrzad zaworu odmy ma inne fazy dla Shovla, inne dla wczesnego EVO, inne dla późnego EVO iraz inne dla silników S&S wczesnych i inne dla silników S&S z późnych lat produkcji.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Olej z primary jest odsysany przez zawór odmy i panujace w silniku podcisnienie w danej chwili, a bardziej szczegółowo pulsacja pod/nad ciśnienia sterowana zaworem odmy, a napedzana poruszajacymi sie góra dół tłokami. \oczywiście pompa podaje olej do primary w ilości 2-3 kropel na minutę, ale go stamtąd nie zabiera, bo.... nie może.

ad 2. Zatem olej nie trafia bezpośrednio z primary do zbiornika, tylko do skrzyni rozrzadczej silnika i dopiero stamtąd odsysany jest przez pompe do zbiornika.

Jakby miało byc inaczej to pompa musiałaby mieć 2 sekcje odsysajace olej i jedną tłoczaca, a tak nie jest.

 

 

Kiedyś w moim FL popełniłem błąd i pomyłkowo zamieniłem przewód odsysający z przewodem przewietrzającym - skutek - poziom oleju prawie do połowy sprzęgła i zniszczone tarcze sprzęgła

 

Czy, wg Ciebie i przy poprawnym podpięciu przewodów przez uszkodzony uszczelniacz możliwe jest zalanie sprzęgła czy "układ odsysający" da radę ? Oczywiście zakładam normalne zużycie uszczelniacza, a nie jego brak - zniszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem.

Ale raczej cieżko to stwierdzić jednoznacznie, bo rózny moze byc stopień uszkodzenia uszczelniacza.

Podobnie jak i sama szczelnosć zaworu odmy ma tez wpływ na odsysanie.

To jest po**bany system. Wg mnie zbyt skomplkowany, aby działał bezawaryjnie i skutecznie.

Po za tym wymyślił go chyba jakiś chory idiota, bo po co ładowac do silnika resztki łańcucha sprzęgłowego i tarcz sprzęgłowych... jak można zrobić sprzęgło mokre jak w EVO i mieć spokój.

Shovel to piękny silnik, ale jakość wykonania i te wszystkie jego chore patenty skutecznie mnie od niego odrzucają.

No i same motocykle z tamtych lat pozostawiają swa uroda wiele do zyczenia…

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po**bany system. Wg mnie zbyt skomplkowany, aby działał bezawaryjnie i skutecznie.

Po za tym wymyślił go chyba jakiś chory idiota, bo po co ładowac do silnika resztki łańcucha sprzęgłowego i tarcz sprzęgłowych... jak można zrobić sprzęgło mokre jak w EVO i mieć spokój.

Tak racja, ale ...

Mam NSU 501 OSL z 1937r i BSA WM20 z 1942 i jest podobnie, sprzęgła są suche, na kosze nakłada się dodatkowe osłony blaszane - garnki, a do obudowy wlewa się kilkadziesiąt ccm oleju do smarowania łańcucha i amortyzatora momentu zrywu i niestety są problemy z przedostawaniem się oleju pomiędzy tarcze a przekładki i sprzęgło po jakimś czasie puszcza.

Mam też BSA B33 z 1947 r i tam cały układ jest już "mokry"

Podejrzewam, że na przełomie lat 60 tych inżynierowie HD byli troszeczkę opóźnieni w tej kwestii w stosunku do innych producentów, a może po prostu szukali własnej drogi, wyszli z założenie, że może być lepiej. Z naszego punktu widzenia i z tego jakie są dziś standardy wiemy że to błąd, to byłą ślepa uliczka, ale szacun, bo nie kopiowali tylko sami próbowali :)

pzdr Piotrek

Edytowane przez buba1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...