Skocz do zawartości

Honda CB1 nierówno pracuje - regulacja gaźników


assane
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam honde cb1 z 89r. motocykl ma najechane 25 tys km niestety ciezko miał odpalic zimny i nierowno pracował na wolnych obrotach jak juz się udało go uruchomić. Wymieniłem swiece zwykle na irydowe denso. Robiłem synchronizacje na rurki w srodku olej. Luzy zaworowe ustawione. Wziąłem się za gaźniki i tutaj zaczynają się schody zostały one umyte ultradzwiękowo ustawiłem pływaki według serwisówki 8mm oraz śruby wolnych obrotów na stan początkowy 2 1/4 obr. Składam wszystko ładnie pięknie motocykl odpala pracuje równo ale wkręca się max do 5k rpm i go dusi. Co jest nie tak ? Wykręciłem śruby mieszanki o pół obrotu tzn. 2 3/4 to zaczął się wkręcać do 11k rpm ale tez zdlawiony gdy wykręciłem jeszcze o połówkę więcej zaczął strzelać z tłumika. Czytałem w serwisówce że regulacja mieszanki trzeba zacząć od 2 1/4 i regulować wykręcając max o 1 obrót. Według mnie te poziomy pływaków powinienem ustawić niżej np 6mm czyli aby w komorze było więcej paliwa. I tu kolejne pytanie czy mam olać serwisówkę i metodą prób i błędów ustawiać (tzn. mieszanka 2.5 obr i korygować pływaki aż do osiągniecią porządanego rezultatu) ? Dodam że przed tym zabiegiem motocykl wkręcał się do końca ale falował obrotami oraz mocno dymił jakby mieszanki nie przepalał. Pływaki miał ustawione nisko, dużo poniżej 8mm.

 

proszę o jakieś rady olać serwisówkę robić jakoś po swojemu ?

 

dodam jeszcze że z gaźnikami do tej pory miałem do czynienia jedynie w jedno cylindrowych silnikach więc liczę na wasze doświadczenie.

 

tutaj dane serwisowe:

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/eb5bc7cf2fc43ec5

Edytowane przez assane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od ręki to przychodzi do głowy sprawdzenie filtra powietrza, jego drożności, oraz na wszelki wypadek odpowietrzenia zbiornika. Natomiast wykręcanie śruby mieszanki i kręcenie do 11k, to efekt placebo.

Mianowicie kręcisz (czyli zmieniasz) mieszankę śrubą od (jak sam piszesz) WOLNYCH OBROTÓW która nie ma wpływu na obroty zasadniczo powyżej 2-3k. W wyższych zakresach ilość paliwa reguluje przepustnica i dysze. średnich i wysokich obrotów. Nie znam szczegółów Twojego gaźnika, ale przeważająca większość tak ma.

Co do poziomu paliwa, ergo składu mieszanki możesz owszem popróbować na pływakach, ale najpierw a) obejrzyj dokładnie świece jak wyglądają po pracy na różnych zakresach* a jak masz wątpliwości to podjedź do warsztatu i niech zajrzą Colortunem. Może coś z tego wyniknie, bo na mój gust to coś nie tak z mieszanką po prostu.

 

*kręcisz moto przez chwilę (żeby nie przegrzać) w danym zakresie, powiedzmy 5k i wyłączasz silnik BEZ UJMOWANIA GAZU zapłonem i potem wykręcasz swiece i oglądasz. A dalej to typowe oględziny - czy siwe, czy czarne, itp. Ale wtedy wiesz że chodzi o te właśnie obroty.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz - plywaki w gaznikach musza byc ustawione zgodnie z serwisowka tak zeby poziom paliwa byl fabryczny i tego sie nie zmienia.

Ten poziom wplywa na dzialanie wszystkich urzadzen gaznika.

Drugie - gazniki sie ustawia jezdzac, czyli silnik musi byc obciazony zeby to dobrze zrobic wiec hamownia jest najlepsza.

W garazu na nieobciazonym silniku masz mozliwosc ustawienia wolnych obrotow i i rownego przejscia wyzej ( synchronizacja ).

W twojej sytuacji mozliwe ze z gaznikami wszystko jest OK, a masz zapchane filtry w kranikach ?

Membrany przepustnic podcisnieniowych nie sa stare / poprzecierane ?

Nie ma czasem przeciekow powietrza w ukladzie pudlo filtra / gazniki / glowica ?

To bym sprawdzil przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem pływaki na 6mm śruby mieszanki 2.75 obr wszystko z filtrem pozakładane moto delikatnie faluje ale wkręca się do oporu ładnie !

 

na takim zagranicznym forum wyczytałem coś takiego:

 

http://www.hondacb1.org/forum/index.php?topic=954.0

 

jedni piszą 8mm tak jak w serwisówce a inni 6mm idzie zgłupieć ...

 

I teraz Adam dał mi zagwostkę czy zrobić spowrotem 8mm czy to zostawić już w spokoju.

 

Wiem że silnik się ustawia jeżdżąc bo mam bmw w turbo i sam regulowałem szerokopasmówką którą posiadam i kusi mnie wspawać w kolektory tulejki i właśnie podczas jazdy sprawdzać afr.

 

Filtry są ok, membrany są w bdb stanie, iglice mam nie regulowane, nie ma przecieków powietrza sprawdzone plakiem, dysze główne jak i wolnych obr są jak w serwisówce.

 

pogoda mi nie pozwala by przetestować to konkretnie ..

Edytowane przez assane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wypowiedz w cytowanym watku mowi ze silnik lepiej zachowuje sie z poziomem ustawionym na 8 mm.

Dlawienie przy 5 tys obr to zbyt malo paliwa w 80% przypadkow, lub za duzo powietrza w 20%.

Szukanie zostawil bym do wiosny, kiedy mozna testowac wszystko na drodze ale dalej radze sprawdzic filtry w kranikach.

Denso dobry wybor, ale falowanie wolnych mowi ze cos jest nie tak.

Aaa, sprawdz luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wypowiedz w cytowanym watku mowi ze silnik lepiej zachowuje sie z poziomem ustawionym na 8 mm.

Dlawienie przy 5 tys obr to zbyt malo paliwa w 80% przypadkow, lub za duzo powietrza w 20%.

Szukanie zostawil bym do wiosny, kiedy mozna testowac wszystko na drodze ale dalej radze sprawdzic filtry w kranikach.

Denso dobry wybor, ale falowanie wolnych mowi ze cos jest nie tak.

Aaa, sprawdz luzy zaworowe.

pisał, że ustawione ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zobrazowania pokażę wam jak to teraz wygląda

 

przed regulacją luzów i gaźnika:

 

 

po regulacji luzów i gaźnika na komorze 6mm:

 

 

kusi mnie by to zostawić ... bo na komorze 8mm nie dokręca obrotów ale też równo pracuje a na komorze 6mm jest ok

 

będzie cieplej będą testy podczas jazdy zgaszę jak kolega wyżej napisał i wykręcę świece :)

Edytowane przez assane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1300 obr/min +/- 100 obr/min już ustawiłem, jak nagrywałem po prostu jeszcze nie obniżyłem

 

dzięki wszystkim za pomoc ! naprawdę dużo się dowiedziałem, zawsze też jakieś doświadczenie w temacie gaźników

 

jakby coś się jeszcze działo to chętnie odwiedzę te forum, bo widzę same konkretne wypowiedzi i trafne.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez assane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz sprawny wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej? na drugim filmiku praktycznie "leży"

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jest jednak coś jeszcze nie tak otóż zauważyłem że motocykl jak jest zimny daje pełne ssanie to odpala i zaraz gaśnie jak daje pół ssania to odpali ale tak ledwo ledwo pracuje jakbym dał gaz to zgaśnie a bez ssania w miare pracuje ale dopoki sie nie rozgrzeje to nie ma opcji ruszyć z miejsca. Z tego co się orientuje motocykl powinien na pełnym ssaniu odpalić i wzrastać powinny obroty do 3-4 k rpm ? u mnie tego zjawiska nie ma. (znajomy tak ma w bandicie)

 

czy to jest kwestia mieszanki ?

 

i jeszcze jak się dobrze nie rozgrzeje ale już chodzi powiedzmy te 30 sek do 1 min jak chcę dać trochę gazu to tak jakby pomiędzy 2500rpm go przytrzymywało powiedzmy sekundę i dopiero się wkręca czy to normalne ?

 

dodam jeszcze tyle ze ktoś zaraz przed tłumikiem koncowym zrobił dziurkę 5mm, miał za cicho :) może też to mieć wpływ ?

 

a może po prostu muszę wyczuć te ssanie i nic już nie grzebać ? (chodzi mi o to ze to jest zależne od temperatury np 0 stopni pelne ssanie 10 stopni polowa i w miare pracy silnika stopniowo je obniżać, a nie czekać przykładowo minutę czy dwie na pełnym lub połowie)

 

ewentualnie może ciepłota świec względem temperatury otoczenia ? (niepotrzebnie męczę ten motor przy tych temperaturach)

 

tak to poza tym wszystko w porządku jak już jest w miarę rozgrzany to jedzie nic nie przytrzymuje itp.

Edytowane przez assane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...