Skocz do zawartości

honda trx 450R 04-05 bardzo ciężko pali , gaśnie


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Misiek, paliwo dochodzi do ukladu wolnych przez dysze wolnych prosto z komory plywakowej, natomiast powietrze osobnym kanalem wychodzacym na zewnatrz gaznika. Jesli zatkasz dysze paliwa i prysniesz sprayem w otwor po srubie to najwiecej sprayu pokaze ci sie na wejsciu tego kanalu powietrza.

Wowczas trzeba go rowniez zatkac nastepnym palcem i jeszcze raz prysnac sprayem by sprawdzic gdzie paliwo pokazuje sie wewnatrz gaznika, dokladnie pod przepustnica cylindryczna. Stamtad jest pobierane przez podcisnienie podczas suwu ssania.

Sruba regulacyjna moze regulowac powietrze lub ilosc mieszanki, w zaleznosci od tego gdzie jest umieszczona, tyle ze jesli reguluje powietrze, to jej wkrecanie wzbogaca mieszanke, gdy reguluje ilosc mieszanki to jej wkrecanie ja zubaza.

Tak ze warto wiedziec jaki rodzaj regulacji wolnych masz.

Te 2 sruby, regulacji powietrza / mieszanki i sruba podnoszaca przepustnice sluza do ustawienia wolnych.

Zeby miec dobre wolne, rowne i nieplywajace uklad wolnych musi byc zupelnie czysty, miec wlasciwa srednice kanalow i dysz ( bez osadu z paliwa ) i byc absolutnie szczelny, czyli dobre oringi na srubie regulacyjnej + brak pekniec kroccow laczacych z silnikiem i filtrem powietrza, jak rowniez ich szczelne polaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring wymieniłem profilaktycznie , wszystkie kanały czyste i drożne , sprawdziłem też krócieć na oko nie ma pęknięć , nawet nie zdążyłem psiknąć na niego bo oczywiście zdechła i nie chciała zapalić :D

.

 

mam dziwne wrażenie że ona jak gaśnie to strzela w gaźnik i jakby wał się wraca dziś jak próbowałem regulować wolne ( wiem wiem wolne ustawia się na ciepłym porządnie silniku w instrukcji pisze po 10 min jazdy ale byłem ciekaw efektu , silnik był już dosyć ciepły , chłodnica zaczynała się nagrzewać czyli termostat otworzył , śrubka składu mieszanki pilot screw ustawiona na 1 i 3/4 obrotu czyli jak podaje serwisówka jako punkt wyjścia do regulacji ) a ja sobie kręciłem tą od podnoszenia przepustnicy to strasznie dziko reaguje , obroty są wysokie , kręcisz powoli( wykręcasz żeby zmniejszyć obroty ) prawie zero reakcji i nagle w ciągu dosłownie 1/8 obrotu spadają z takich prawie jak na ssaniu na bardzo niskie aż dużo za niskie i nie idzie złapać momentu w którym ma prawidłowe do tego cały czas pływa , spadają , rosną obroty , dziś jak zgasła to udało i się odpalić za 56 kopem załapała na dosłownie 1 sek i oddała dosyć ostro starterem i był strzał w gaźnik ( dobrze że nogę odsunąłem :D )

 

a jakby ten zaworek air cut off był uszkodzony ? w toeri on jak dostanie podciśnienia ma otwierać przepływ i tak jest ale może jest uszkodzony i płynie sobie tamtędy lewe powietrze za przepustnicę ? może na próbę go odpiąć i wężyk zaślepić ?

 

się jeszcze zastanawiam bo filtr powietrza świeży i myty niby ale może za mocno nasączony i brakuje powietrza ? spróbuje bez

 

 

Po zgaśnięciu gdy odkręcisz śrubkę spustową komory pływakowej, to leci paliwo? Ew. jak szybko ono leci?

 

powiedziałbym że jak na tak małą dziurkę to szybko :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limo ja to wiem ale w jaki sposób mam się upewnić że są na 100% czyste ? nie zajrzę tam na tyle dokładnie

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodziłoby na to, że problemem może być i gaźnik i elektryka.

Sprawdź rezystancję impulsatora po tym jak silnik zgaśnie.

 

Sruba regulacyjna moze regulowac powietrze lub ilosc mieszanki, w zaleznosci od tego gdzie jest umieszczona

Szczerze, to nie przypominam sobie żadnego japońskiego 4-takta w którym skład regulowałoby się powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodziłoby na to, że problemem może być i gaźnik i elektryka.

Sprawdź rezystancję impulsatora po tym jak silnik zgaśnie.

 

nie ma w serwisówce podanej rezystancji , tylko napięcia wychodzące i niby na ciepłym silniku jest ok , niby iskra jest natomiast do ciężkiej cholery coś musi być z tą iskrą nie tak .....

 

stojana oczywiście kupić nie idzie w PL , jest do młodszej różni się , spróbuje wysłać na regeneracje w przyszłym tygodniu może coś poradzą nawet niech to w ciemno przewiną......

 

wolne obroty wolnymi obrotami to pewno wina gaźnika ale to gaśnięcie jest typowo od elektryki , nawet jak ustawie wolne obroty bardzo wysokie to i tak nagle gwałtownie zgaśnie ......gaśnie też w trakcie jazdy na wysokich obrotach ........

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porządku - przy próbie odpalania na "plaka" też się nie odzywa?

Impulsator będzie miał coś około 250 om, ale napięcie też można sprawdzać. Ten "peak voltage adaptor", to tylko kondensator i dioda prostownicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież pisałem że napięcia mioerzyłem i na ciepłym silniku też są ok

na plaka ciepłej nie próbowałem nie mam obecnie plaka :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podalem ci sposob na sprawdzenie czy kanaliki wolnych sa czyste, zastosowales go ?

Sprawdziles przewody ukladu zaplonowego miernikiem lub zaroweczka ze wszystkie przewodza, jak rowniez przewod zasilajacy od stacyjki i do stacyjki ?

Czasem w moich staruszkach sama stacyjka moze tracic kontakt, polacz zasilanie omijajac stacyjke i sie przejedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziles przewody ukladu zaplonowego miernikiem lub zaroweczka ze wszystkie przewodza, jak rowniez przewod zasilajacy od stacyjki i do stacyjki ?

Czasem w moich staruszkach sama stacyjka moze tracic kontakt, polacz zasilanie omijajac stacyjke i sie przejedz.

 

tak sprawdzałem wszystko miernikiem

stacyjka jest całkowicie wycięta ( odcięte kable ) tam działa na zasadzie że dla pozycji ,,zgaszony'' zwiera przewód z modułu z masą , więc jak jest odcięta to działa

,,gaszak'' ( wyłącznik gaszący silnik, engine stop opisany) też odcinałem ( działa na tewj samej zasadzie co stacyjka , zwiera przewód z modułu do masy ) nie pomaga , ona gaśnie nawet jak stoi i sobie chodzi na wolnych nie trzeba jeździć

odciąłem też zrywkę ( takie coś że masz linkę do ręki i jak spadniesz z quada to gaśnie silnik , działa to tak że jak wyciągniesz zawleczkę to przełącznik w środku robi zwarcie do masy ) i też nie pomaga -gaśnie i bez tego

 

 

Podalem ci sposob na sprawdzenie czy kanaliki wolnych sa czyste, zastosowales go ?

 

tak psikałem , wylatuje dziurką za przepustnicą ( za w sensie od strony głowicy ) czy przelatuje wszystko nie wiem wiem że wylatuje :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie.

To teraz zostalo ci tylko poruszac przewodami laczacymi modul z cewka i z impulsatorem zeby sprawdzic czy tam nie ma zadnej przerwy.

Jezeli nie ma to trzeba bedzie sprawdzic sam impulsator i cewke ( przez podmiane ) a potem modul ew podmienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł podmieniony , na poprzednim w ogóle nie było iskry miał uszkodzoną zalewę więc pewnie wilgoć .....

 

firma od przewijania stojanów ma mnie w dupie nie odpisują dodzwonić się nie idzie , zacznę od tego co prostsze i spróbuje dobrać jakąś cewkę , przewód WN i fajkę , oem oczywiście tylko ASO i ceny z kosmosu :D

 

tak na chłopski rozum to uszkodzone jest coś z elektryki co sięnagrzewa , więc pewno albo impulsator albo kabel WN ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plak w cudzysłów, bo również może to być benzyna w jakimś zraszaczu czy coś takiego.

Kompresję też bym zmierzył przed wymianą drogich części.

Moduł dałeś zapewne używany, więc nie wiesz czy dobry. Na poprzednim póki chodził, to chyba nie działy się takie rzeczy.

Na próbę podłączył bym tani moduł z zasilaniem akumulatorowym od Kymco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł nowy , zamiennik z intercarsu ale nowy

to się stało kompletnie nagle i w kompletnie niezrozumiały sposób , ona przed awarią piasty chodziła do końca , nawet na tej rozwalonej piaście było wsio ok w zasadzie to sory ale zdarzało się że sporadycznie sama gorąca zgasła ( na ostatnim wypadzie ) alewolne były równiutkie i po zgaśnięciu odpalała na strzał i było to bardzo rzadko

 

potem miesiąc stała , wymieniłem olej , płytki zaworowe , wyczyściłem filtr powietrza i nasączyłem i zaczął się cyrk , najpierw nie odpalała w ogóle , wyczyściłem gaźnik , wymieniłem moduł zaczęła palić ale jest to co teraz ........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...