Skocz do zawartości

Renowacja Junaka M10


zin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

 

Od 10 lat nie mogę zabrać się za poskładanie mojego motocykla. Od razu po kupnie rozłożyłem go i zapakowałem w kartony. Nigdy nie było czasu żeby zająć się tym na poważnie. W tym roku doszedłem do wniosku że na tyle mam poukładane inne tematy że mogę w końcu zająć się Junakiem.

 

Niestety motocykl nie był w idealnym stanie. Miał kilka modyfikacji, nie oryginalny bak, przód od innego motocykla itp.

 

Pierwszy temat w którym muszę poprosić o pomoc to rama. Zostały obcięte jej niektóre elementy. Może wśród forumowiczów jest osoba, której nie sprawi wiele kłopotu zmierzenie mocowania baku i pozycji jego wspawania. Dołączam fotkę ramy, proszę o informację czy jeszcze czegoś brakuje.

 

Pozdrawiam

Zbyszek

 

post-92140-0-74055400-1522093565_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to starszy typ ramy, jeszcze bez wzmocnien w główce. Fajna.

 

Z Braków:

Brak 3/ciego uchwytu do mocowania regulatora napiecia.

Rurka za mocowaniem tylnym zbiornika... nie powinno jej byc...

Nie widze tez uchwytu na tlumik... ale nie jestem pewny czy w tej wersji wystepuje... bo minelo juz 25 lat odkad "macałem" te ramy... a nie... jest... tylko sie w trawie zakamuflowal...

Sprawdz tulejki mocujace silnika, czy nie sa luzne. czesto lataly sobie luzno w otworze rury nosnej...

Dolna kula od mocowania wózka - powinna dac sie odkrecić.

Sterczacy pret pod nią do obciecia...

Symetrycznie z drugiej strony- mocowanie linki tylnego hebla jakies takie kulawe....

 

Tulejka gwintowana do pokrywy aku jest? Bo z tego ujecia ni hu hu nie da sie tego dojrzec...

 

To tak na szybko...

 

Adamie .... czyżbyś nie wierzył w mozliwosci tego forum??? :biggrin:

 

Do zagadek to daj... bedzie wiekszy odzew... ;)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jannikiel-ucho do mocowania głowicy było przykręcane.

Dopiero później je spawali.

Ale późniejsze ramy miały wzmocnienia głowki, a ta nie ma, wiec to wczesna dziesiątka. strzelam 60- 61 rok...

Tez już mało pamiętam bo dawno w tym dłubałem... ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, coś mi tak latało po głowie, ja miałem chyba jednego z ostatnich Juncolka M10, na dodatek było to 20 lat temu ;-)

A kolega powinien się zaopatrzyć w książeczki, handluje nimi chyba firma Samter, w którejś jest katalog części...

 

http://samter.pl/component/jshopping/category/view/14?start=288

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

O, że też coś mnie tu przygnało ;) Mam nadzieję, że kolega przez te dwa miesiące już znalazł Junakowców i posuwa się ostro do przodu:)

Tytułem wyjaśnienia: ta rama jest od M07 na oko z 1958 roku. Mówi o tem m.in ta rurka pod górną belką, której "nie powinno być" a była punktem górnego mocowania dla kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

Pytaj na grupie Facebookowej MSN Junak, lub Stary Junak ( gdzie nie ma ogloszen "kupno sprzedaz" ), ale podobne pytanie o klopoty z oslonami zadalem pare mcy temu i odpowiedzi byly ze Junakowcy jezdzacy jak Piotrek C czy Krzysztof 54 uwazaja ze oslona to "zlo" nie wiem jak to tlumaczyc, ale podejrzewam ze wiekszosc ma klopoty z tymi oslonami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak się zastanowić z kartką i ołówkiem to cały Junak to zło. Tak, że osłona, jest adekwatna, da się z nią żyć, chociaż nie ma idylli i nigdy nie będzie. A stąd mój sceptycyzm, ponieważ, jak wszyscy wiemy, z Junakiem da się żyć, ale ile czasu, życia, godzin trzeba spędzić aż się do tego stanu dojdzie, ogarnie Junaka jak i samemu się pozna tę niezbędną wiedzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, nie caly. Poza tym obecnie mozna go odbudowac naprawde na dobrym poziomie, wyosiowac, naprawic babole poprzednich wlascicieli i jezdzic. Najtrudniej chyba jest dalej z oryginalnym "Pegaznikiem" i iskrownikiem ktory nawet po wymianie oski na jednolita i cewki dalej potrafi robic numery z powodu zuzytego regulatora odsrodkowego czy zuzytej plytki przerywacza. No ale zamiast Pegaza mozna uzywac Amal Concentric, z iskrownikiem trudniej. Oslona lancucha to dobry pomysl, ale trudny w wykonaniu, jesli sa jakies niedokladnosci wykonania to zlozenie tego i spowodowanie abu lancuch o nia nie tarl latwe nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...