Skocz do zawartości

Jedna tarcza ciepła a druga zimna


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjechałem pierwszy raz po zimie moją yamahą xv 1900 i przy sprawdzaniu ciśnienia dotknąłem przedniej prawej tarczy która była zimna, lewa była ciepła, pojeździłem jeszcze trochę często hamując i efekt ten sam. Jaka może być tego przyczyna?

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij klocki, podpompuj hamulec i rozwaz klocki i tak kilka razy , mysle, ze da sie udroznic

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie najlatwiej, ale najpewniej jest zdjac zacisk, rozebrac go i oczyscic.

Wowczas jest pewnosc ze zacznie dzialac. Zreszta mozliwe ze oslona przeciwkurzowa jest nieszczelna i trzeba ja przy okazji wymienic.

Potem tylko zlozyc w kupe, zamontowac, odpowietrzyc i gra muzyka.

Zaden problem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo,

 

wystarczy wsadzic blaszki, ( mozna miedzy tloczki a okladziny dwa srubokrety ) pomijam juz, ze sa do tego narzedzia ktore powinien miec kazdy , przynajmniej ja takie mam.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta - jeśli coś się dzieje niepokojącego z hamulcami to nie warto bawić się w pośrednie naprawy, rozruszania itp.

Przecież hamulce to jedna z najważniejszych rzeczy w motocyklu od których zależy nasze bezpieczeństwo!

 

Wtedy trzeba zdemontować tłoczek, wszystko porządnie oczyścić, zweryfikować stan tłoczka, uszczelnień i osłon.

W wielu przypadkach wystarczy wszystko porządnie wyczyścić, złożyć na pastę silikonową do tego przeznaczoną i zapominamy o temacie na długi czas. Nie wspominając o poprawie skuteczności hamowania, twardości klamki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam jak wyżej, z tym, że dodałbym o tego spolerowanie tłoczków, i wyczyszczenie dokładne gniazda uszczelniaczy tłoczków- trzeba postarac sie o zrobienie z miękkiego alu - drutu "haczyka" sklepanego na końcu pod wymiar rowka na uszczelniacz, tam z biegiem czasu zawsze zbierają się tlenki i innego rodzaju osad...

Jeśli zacisk jest na prowadnicy/ach, to należy wyłuskać go z tychże i wyczyścić ze starego smaru dokładnie, potem zastosować dobrej jakości smar do prowadnic zacisków....

 

Po takiej operacji oczywiście nowy płyn hamulcowy i dokładnie odpowietrzyć....

 

NIGDY:

 

nie stosować do czyszczenia olei, WD, czy innych specyfików na bazie ropy naftowej, tylko i wyłącznie specjalne specyfiki do hamulców, lub po prostu płyn hamulcowy...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...