Adam M. Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 No wiec po 350 tys przebiegu dopadl nasza Legacy popularny problem silnika 2.5l, czyli puscila uszczelka pod glowica.Najpierw delikatnie do srodka pierwszego cylindra zaczal przedostawac sie plyn chlodniczy, co spowodowalo zapalanie silnika na trzech cylindrach i dolaczanie czwartego po podwyzce temperatury. Przez jakis czas ( 2 tygodnie ) udalo sie to zwalczac przez tankowanie lepszego paliwa RON 93 + plyn do czyszczenia wtryskow.Potem plyn wyrzucilo na zewnatrz i wowczas zdcydowalismy ze naprawimy ta usterke, jako ze obecne modele Subaru nie pasuja do tego jak wykorzystujemy ten samochod ( transport + praca ).Po zdjeciu glowic ( niewprowadzonym w temat podpowiem ze nie trzeba wyjmowac silnika, tylko go podeprzec by uzyskac miejsce niezbedne do tego manewru ) natychmiast widzimy powod problemow nekajacych wszystkie silniki 2.5l - niezmiernie waskie powierzchnie tulei cylindrowych i plaszcza wodnego, ktore ma uszczelnic glowica z uszczelka przy pomocy 6 srub gleboko wkrecanych w blok silnika : Zrobienie silnika "open deck" ktorego firma sie uparcie trzyma, ma napewno wplyw na obnizke ilosci aluminium z ktorego odlewane sa korpus z cylindrami, ale rowniez napewno powoduje zalamanie wizerunku Subaru jako samochodu b. odpornego na zuzycie i potrafiacego osiagac wielkie przebiegi, czytalem w necie wypowiedzi wlascicieli ktorzy ten klopot mieli po przejechaniu 150 tys km i potem rowniez mieli klopoty po naprawach.Nasz silnik z lipca 2004r mial juz poprawiona konstrukcje uszczelek przez zastopsowanie uszczelki stalowej pokrytej z obu stron szczeliwem. Niestety jego konstrukcja powoduje stala obecnosc plynu chlodzacego w dole cylindrow co po jakims czasie ( w naszym przypadku 14 lat ) doprowadzilo do destrukcji tego szczeliwa i wydostania sie plynu na zewnatrz.Widac to wyraznie na zdjeciu : Sama glowica, tak jak cylinder dalej sie dobrze prezentuje, cylinder nie ma sladu jakiegos progu, mam nadzieje ze panewki prezentuja sie tak samo dobrze. Walek rozrzadu i jego panewki nie wykazuja sladu zuzycia - mysle ze to zasluga oleju syntetycznego na ktorym samichod jezdzil od momentu zakupu.To zdjecie dobrej glowicy : a to tej gdzie puscila uszczelka : Obie zostaly rozebrane z walkow i klawiatury i poszly do zabielenia.Beda gotowe w poniedzialem, a czesci czyli komplet uszczelek do gory silnika, pasek rozrzadu z napinaczem i rolkami + pompa wody zostaly wczoraj zakupione.Dla ciekawych troche cen od mojego dealera Subaru ku pokrzepieniu serc : - jedna sruba glowicy $80.- ( jest 12 sztuk ), - komplet uszczelek na jedna glowice $380.- ( sa dwie ), - komplet rozrzadu z napinaczem, rolkami i pompa wody $1080.-Ja kupilem czesci aftermarket, komplet uszczelek Felt Pro za $300.- ( identyczne jak oryginalne ) i timing belt kit za $350.-, wychodzac z zalozenia ze samochod bede trzymal maks 2 lata, a przebieg bedzie tez duzo mniejszy razem ze zmianami w naszej sytuacji osobistej i pracowniczej. Oceniam go na max 30 tys km w ciagu tych dwu lat, a mysle ze bedzie jeszcze nizszy.Zdjecia nowych czesci i zrobionych glowic w poniedzialek / wtorek w zaleznosci od czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ded Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Myślałem o takim legasiu, ale z h6. Mnie wystarczająco odstraszylo wyjmowanie silnika do regulacji zaworów. 3000zl co 50 tyś km przy instalacji LPG, czyli u mnie co 2 lata. A tam upg to podobno nie jest obowiązkowy punkt wycieczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Cienizna niemiłosierna. Pewnie pierwsze przegrzanie też kończy się wywaleniem uszczelki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 Ded, gazu do silnikow Subaru bym raczej nie stosowal, ale jesli chodzi o regulacje zaworow to robi sie ja co 100 tys mil ( 160 tys km ).U mnie byly raz sprawdzane po tym przebiegu i nigdy nie bylo potrzeby regulacji. Poza tym jak widac wyzej nie trzeba do tego wyjmowac silnika.Poza tym samochod po tym przebiegu i w tym wieku jest na oryginalnym zawieszeniu, ma oryginalny wydech i katalizator a polosie i wal ( wszystkie przeguby ) byly zmieniane jeden raz.Jedyne co naprawde padlo to klimatyzacja ktora zostala odbudowana ( ale kompresor nadal oryginalny - przerdzewialy wymienniki ciepla ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Przyszly glowice z zakladu silnikowego, gdzie zostaly wymyte i wyrownane : Zakupione uszczelki to wielowarstwowe, stalowe uszczelki pokryte szczeliwem na zewnetrznych warstwach blachy czyli o rzad wielkosci lepsze od tego co bylo i co sprzedal by mi dealer : Oprocz tego cala petarda reszty uszczelek i simmerow do gowic : Pierwsza glowica jest juz montowana z walkiem i klawiatura : a przylgnie cylindrow w trakcie czyszczenia pod nowe uszczelki : Mamy nadzieje ze samochod na jutro bedzie gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Lubię nowe zestawy uszczelek...to takie fajne.. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Ja to mam zawsze zagwozdkę jak dobrze oczyścić ze starych uszczelek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Sa specyfiki do tego. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 5 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2018 Przyszly glowice z zakladu silnikowego, gdzie zostaly wymyte i wyrownane : Zakupione uszczelki to wielowarstwowe, stalowe uszczelki pokryte szczeliwem na zewnetrznych warstwach blachy czyli o rzad wielkosci lepsze od tego co bylo i co sprzedal by mi dealer : Oprocz tego cala petarda reszty uszczelek i simmerow do gowic : Pierwsza glowica jest juz montowana z walkiem i klawiatura : a przylgnie cylindrow w trakcie czyszczenia pod nowe uszczelki : Mamy nadzieje ze samochod na jutro bedzie gotowy. A te wżery na prawym cylindrze to normalne? Nie przeszkadza w dalszej eksploatacji? Brzydko to wyglada, ale moze boksery tak maja :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 To nie wzery, ale resztki srodka ktorym czyszczone byly cylindry i denka tlokow.Robilem zdjecie w trakcie czyszczenia.Nie musisz cytowac calego posta ze zdjeciami zeby zadac jednozdaniowe pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 A czemuś to nie zakołkowałeś przy okazji tulei takie semiclosed, podobno sprawdza się i rozwiązuje problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Nie ma sensu. Ten zabieg da spokój na lata. Szybciej buda zgnije... Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 No pierwsze 200 km zrobione.Wrazenie jak by troche wiecej pary w tym silniku teraz bylo i pali znacznie mniej niz na mieszance z dodatkiem plynu chlodzacego :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 To teraz Adamie rozbierz i sprawdź czy dobrze złożyłeś :) TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon77 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 koniecznie głowice dokręcić po dwóch tysiącach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.