Ciowiec Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Że niby jeśli ma się 18 lat to jest się smarkaczem i amatorem ?????Ale dobra, czy nie lepiej jaest po prostu użyć tego sprzęgła do zmiany biegu, niż kombinować z dopasowywaniem obrotów wałków w skrzyni biegów? W końcu motocykl służy do tego by dawał także przyjemność z jazdy, a tracenie czasu i swojej uwagi na owe wyrównanie prędkości wałków uważam za bezsensowne. Owszem jeździłem kilka razy bez sprzęgła (co dowodzi że wiem o co biega) i powiem, że nie była to przyjemna jazda :? :? :? :? :? bedziesz wiedzial o czym tu mowa a co to jest skrzynia biegów? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Ale dobra, czy nie lepiej jaest po prostu użyć tego sprzęgła do zmiany biegu, niż kombinować z dopasowywaniem obrotów wałków w skrzyni biegów?Po to ,zeby biegi zmieniac szybciej i pewniej. Bez zbednego szarpania i przeciazen w skrzyni biegow. W końcu motocykl służy do tego by dawał także przyjemność z jazdy, a tracenie czasu i swojej uwagi na owe wyrównanie prędkości wałków uważam za bezsensowne. Owszem jeździłem kilka razy bez sprzęgła (co dowodzi że wiem o co biega) i powiem, że nie była to przyjemna jazda :? :? :? :? :? A to swiadczy tylko o tym, ze (bez urazy) ale Twoje umiejetnosci i wyczucie zmiany biegow dalekie sa od idealu. Tak-plynnej zmiany biegow tez trzeba sie nauczyc. Po pewnym czasie, wraz z kiolejnymi nawinietymi tysiacami na kola-te wszystkie czynnosci wchodza w krew, i zaczyna sie je robic odruchowo, nie absorbuja Twojej uwagi. Czy przegazowke przy redukcji tez uwazasz za bezsensowna? Swoja droga to powiedz jak dlugo jezdzisz na motocyklu, tzn jaki masz staz ze uwazasz ze jezdzimy "zle" i "bezsensownie"? bedziesz wiedzial o czym tu mowa a co to jest skrzynia biegów? ;)No wlasnie widac ze za duzo w temacie nie wiesz, a probujesz sie wypowiadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Czy przegazowke przy redukcji tez uwazasz za bezsensowna O przegazówce nic nie wspominałem w swoich wypowiedziach i chciałbym wspomnieć że sam ją stosuję, wbrew moim umiejętnościom dalekim od ideału.............No wlasnie widac ze za duzo w temacie nie wiesz, a probujesz sie wypowiadac. jedź do pierwszego lepszego serwisu motocyklowego, tam zapewne powinni wiedzieć czy zmieniać biegi należy ze sprzęgłem czy bez, jeżeli oczywiście przedtem nie wyśmieja kolesia zadającego takie pytanie ;) ;) :D :D :P na różnych sprzętach jeżdżę od 13 roku życia i zrobiłem ok. 25000 km. Teraz pewnie usłyszę, że nie powinienem się wypowiadać, bo z takim stażem nie dorastam wam do pięt i nie znam się na motocyklach, czyż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Nie, nie uslyszysz.Zrob sobie taki test - jadac na dwojce i rozpedzajac sie lekko dochodzisz do momentu kiedy mozesz juz zmienic na trojke.Sekunde przed zmiana podciagasz dzwignie zmiany biegow do wyczucia oporu, poczym naraz wciskasz lekko dzwignie sprzegla ( nie wiecej niz 1/4 skoku ) odpuszczasz lekko gaz i dociskasz dzwignie zmiany biegow w polozenie trojki. Te trzy czynnosci:wycisniecie sprzegla, odpuszczenie gazu, przesuniecie dzwigni w polozenie trojkimusi zajsc jednoczesnie i trwac tak dlugo jak dlugo mowisz wyraz " raz", czyli okolo sekundy.Przesuniecie dzwigni na trojke musi byc zdecydowanie, ale nie na sile - zadnego `wbijania`, jezeli wszystko jest zrobione dobrze to wrazenie jest takie ze bieg sam wchodzi na swoje miejsce.I to wszystko.Jak zacznie ci to juz dobrze wychodzic to wyeliminujesz to lekkie wciskanie sprzegla.Zycze powodzenia w cwiczeniach i dobrej pogody. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Dzięki za radę, spróbuję.A swoją drogą przepraszam wszystkich, których mogły urazić moje wypowiedzi :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Jeśli dobrze zrozumiałem, to sugerujecie zmianę biegów bez sprzęgła. Oznacza to że zmiana biegów z użyciem sprzęgła jest błędem i każdy powinien dążyć do wykonywania tej czynności bez jego użycia? Powiem szczerze, że w czasie jazdy lubię wachlować lewą dźwignią. Trochę głupi teraz jestem... [ Dopisane: 16-10-2005, 19:06 ]A jak biegi zmieniają zawodnicy startujący w jakiś zawodach motocyklowych terenowych czy szosowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Jeśli dobrze zrozumiałem' date=' to sugerujecie zmianę biegów bez sprzęgła. Oznacza to że zmiana biegów z użyciem sprzęgła jest błędem [/quote']nie, nie jest błędem. Robisz tak, jak ci wygodniej - można bez obaw tak i tak, ważne żeby umiejętnie. A jak biegi zmieniają zawodnicy startujący w jakiś zawodach motocyklowych terenowych czy szosowych?na wyscigach bez sprzęgła, a w terenie to nie wiem. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 u mnie w b4 biegiwchodza praktycznie same wystarczy lekko odkrecic gaz i od razu przymknac(nawet przy najnizszych obrotach) i biegi wchodza bez zajakniecia.nie wiem czego to jest kwestia.slyszalem ze starsze suzuki mialy duzo lepsze skrzynie niz konkurencja, ale drugi bieg mi sie niestety wysypal.....wie ktos na ten temat cos??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Cytat:A jak biegi zmieniają zawodnicy startujący w jakiś zawodach motocyklowych terenowych czy szosowych? na wyscigach bez sprzęgła' date=' a w terenie to nie wiem.[/quote']W terenie profesjonalisci uzywaja sprzegla tylko do ruszania, wrzucania dwojki i do strzalow ze sprzegla (szczegolnie w 2 suwie sa nieuniknione na winklach), ale dla nich liczy sie kazda sekunda i nie przejmuja sie tym, ze skrzynia moze sie szybciej zuzywac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.