filipr Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Dokładnie tak jest. Producenci motocykli/samochodów przecież nie produkują sami olejów, tylko je kupują. Co ciekawsze na dany rynek dany producent samochodów/motocykli może mieć podpisaną umowę z jednym producentem olejów, ale już na inny rynek producent olejów, może być inny. Ba, czasami nawet nie na rynek a na sieć dilerską. Tak jest np, w VW - w niektórych salonach jest to mobil a niektórych castrol. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Oryginalny olej motocyklowy Honda 10W30 do chyba 2012 był robiony na Europe przez firmę Total. Po 2012 dostawca został zmieniony na Nippon Oils (grupa Eneos). Dodam, że oryginalny olej jest typu "synthetic blend" czyli półsyntetyczny. Cenowo trzyma się tak jak oleje konkurencji. Z uwagi iż masz DCT masz 2 filtry. Możesz użyć zamienników HiFlo bo są w ofercie od jakiegoś czasu, ale nie polecam. Oryginalny filtr oleju (główny, ten czarny wkręcany) jest produkowany na Europe prze firmę Purflux (występowała też wersja Toyo-Roki produkowana w USA ale wycofano) natomiast filtr do DCT to już Japonia. Dlaczego filtry są tak ważne w oryginale a nie zamienniku. A to dlatego, że jak rozetniecie filtr główny zobaczycie o ile więcej medium filtrującego znajduje się w środku w porównaniu do zamienników, polecam przestudiować charakterystyczną budowę filtrów Purflux. Co do DCT to Honda podobnie jak KTM ma inny rodzaj papieru dla filtrów głównych oraz DCT, natomiast HiFlo tłucze jeden typ. Dla przykładu w niektórych modelach KTM występują 2 filtry, gdzie jeden jest filtrem normalnym a drugi filtrem typu "fine filter" czyli filtrujący bardzo dokładnie. I tu pojawia się problem filtrów HiFlo gdzie 3 różne filtry KTM są przypisane pod jeden nr katalogowy HiFlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grech66 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) Dzwoniłem do serwisu: Olej 280 zł 4Lfiltr oleju 51 złfiltr skrzyni 57 złkoszt wysyłki zamówionego towaru 23 zł kurier Pan też potwierdził że używają olejów 10w30 ale nie wiem jakiej marki. Po telefonie do serwisu Hondy w Poznaniu "Karlik" Kupiłem 4L oleju Hondy i oryginalne oba filtry oraz podkładkę pod śrubę spustową z kosztami wysyłki za pobraniem w cenie 290złWięc myślę ze to bardzo dobra cena i nie ma nawet co patrzeć na zamienniki. (Cena jest promocyjna w okresie zimowym) Edytowane 13 Grudnia 2017 przez grech66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 To jak już paczka przyjdzie, to bądź łaskaw pokazać albo choć napisać, jaki to ten olej.Mnie najbardziej interesuje, czy to syntetyk, semi, czy minerał. Oraz parametry jakościowe.Bo stwierdzenie "oryginał Hondy" nie znaczy nic. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grech66 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Jasne, będę pamiętał dać zdjęcia. Pan z serwisu zapewniał ze ten olej lepiej współpracuje z DCT i klienci używający innych zamienników jak np te które ja zamierzałem kupić wracali do serwisu i kupowali oryginalny bo skrzynia chodziła na oryginale płynniej. Ja się z tym mogę zgodzić że programowanie skrzyni było pod określoną gęstość olejów co przekłada się na płynne zazębianie tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grech66 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Zdjęcia zamówienia. https://photos.app.goo.gl/y847U4zpF80m4xcJ2 https://photos.app.goo.gl/qYtCemIPnlfyNuYB2 https://photos.app.goo.gl/k1YlTG7Y7hdIr3EL2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Jest coś więcej o tym oleju poza marketingowym bełkotem, że "wysokowydajny i specjalnie do motocykli"?Dodatki wg normy JASO MA szału nie robią...O klasie jakościowej ani słowa...Napis Honda mnie nie przekonał :( Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Jest coś więcej o tym oleju poza marketingowym bełkotem, że "wysokowydajny i specjalnie do motocykli"?Dodatki wg normy JASO MA szału nie robią...O klasie jakościowej ani słowa...Napis Honda mnie nie przekonał :( Żużu77, R12RT '05, CieszynNo przecież nie podadzą dokładnych parametrów bo ludzie zobaczą, że olej Hondy to nie żaden cud i można zastosować olej innego producenta który spełnia zalecane parametry. Edytowane 15 Grudnia 2017 przez jarenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Ale klasę jakościową to by wypadało napisać. Chyba, że....Chyba, że leją jedno byle gówno do wszystkiego, jak leci.Co by w sumie nie dziwiło, bo jedynym, komu powinno zależeć na dobru maszyny powinien być właściciel.Mechanik jest tym bardziej zadowolony, im częściej moto jest u niego... Poza nawiasem, nie jeżdżę na żadnych tzw. popularnych markach, które są popularne, bo... są popularne.Używam w pełni syntetycznego oleju Eni.Dawniej Agip.Specyfikacja: 10W60, JASO MA2, API SG.Dlaczego ten?Zdarza mi się wymieniać oleje w koniach nawet co miesiąc. Obserwuję olej podczas wymiany, jak wygląda, jak pachnie, czym jest zanieczyszczony. Czy występują opiłki na magnesach. Ile. Jak wygląda wnętrze silnika w trakcie regulacji... To wiele mówi, czy olej po 10 tys jest, bo jest, czy jest i chroni.Dlatego nigdy żadnych kastroli, motuli i tzw. oryginałów, na których brak specyfikacji. Dlatego też nigdy nie słucham mechaników, którzy mówią "ten typ tak ma"... Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grech66 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Sądzę że producent nie leje do własnych silników byle czego. Specjalnie ukrywają dokładne właściwości oleju. Zobaczymy jak będzie motor zmieniał biegi z DCT latem. Jeśli coś zobaczę to będę kontynuował temat i za rok zmienimy na inny olej. Po wymianie oleju oryginalnego który teraz jest zrobię też zdjęcia i test magnesem. Coś jeszcze da się zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Da się. Gdzieś trafiłem na posty kolegi, co jest w stanie laboratoryjnie badać oleje "przed i po". Jeszcze raz powiem, tylko ty jesteś zainteresowany, żeby moto było sprawne. Nikt inny. Producent mało co zarabia na produkcie, więcej na serwisie. To dlatego buduje się rozwiązania, żeby sobie samemu z nimi nie poradzić. Specjalne klucze, tajne materiały eksploatacyjne, jednorazowe podzespoły czy moduły podzespołów.Nigdy wcześniej nie musiałem się tak znać na moto, jeżdżąc starą dobrą Japonią, jak teraz użytkując kilka modeli z Bawarii...Wiedza, programy serwisowe, komputer diagnostyczny...No ale... Jak chcesz tanio, to musisz sam dbać. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Sądzę że producent nie leje do własnych silników byle czego.Byle czego to nie ale tworzy otoczkę wyjątkowości własnych produktów a dokładnie produktów sprzedawanych pod własną marką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 A ja uważam, że wręcz przeciwnie.Przed chwilą dostałem foty od kumpla, jego znajomy wyjechał z serwisu znanej marki i zrobił 4, tak, cztery kilometry. Silnik, skrzynia, sprzęgło - szmelc.Wyjechał z dużego przeglądu, cokolwiek to znaczy...Przeczytajcie pierwsze zdanie. Brzmi znajomo? To właściciel doprowadził do zniszczenia napędu?Resztę sobie sami dopowiedzcie. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Oczywiście że właściciel. Trzeba było nie strzelać ze sprzęgła. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Limo, też cię lubię :)To ja się pytam, co to jest ten strzał i skąd mechanik wie, że to akurat była przyczyna?Co się musiało urwać, że poosiowo wałek zmienił położenie?Co zostało niedoszacowane na etapie projektowym, że wnętrzności napędu sobie zwiedzają obudowę?I teraz robi się ciekawie: skrzynia 8, sprzęgło kpl podobnie. W ASO naprawa może sięgnąć 2 dych. To jest 25% nowego, drogiego motocykla marki premium.No sorry.Prze Państwa, jak MY dbamy, tak mamy. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.