Skocz do zawartości

Slalom wolny


PawelR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Współczuję twoim uczniom. Nic dziwnego, że się wykładają, jak maja takiego nauczyciela.

Wiesz od czasu do czasu traf sie taki orzel jak ty wiec niema sie czemu dziwic. Ci ktorzy stosuja sie

 

do tego co mowie, zdaja za pierwszym razem ale w to tez nie uwierzysz.

 

A o moich uczniow nie musisz sie martwic o moja zdawalnosc i statystyke notabene rowniez.

 

Gdybym mial taka jak polski instruktor, to dawno bylbym bezrobotnym.

 

Filmiki ktore zamiesciles nie maja z przeciwskretem absolutnie nic wspolnego. A takie orly jak ty lykaja jak mlode pelikany.

 

Rozrozniasz inicjacje skretu od przeciwskretu ? Nie odpowiadaj, bo juz dales swiadectwo tego, ze kuwety nie ogarniasz.

 

Do wykonania przeciwskretu potrzebna jest predkosc stabilna a nie jak w przypadku filmikow predkosc quasi stabilna

 

Wszystko mozna zrobic na filmie bo film jak papier, jest cierpliwy.

 

To samo mozna rowniez zrobic bez inicjacji skretu.

 

W dalszym ciagu nie odpowiedziales na moje pytanie, za trudne, ooooooooj biedaczek, he, he

 

A teraz spadej na drzewo, bo niemam zamiaru z ...... dyskutowac !

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quanti

 

u mnie najwiecej ludzi wyklada sie wlasnie na wolnym slalomie, 6 pacholkow z ktorych kazdy jest oddalony od nastepnego o 3,5 m

i naprawde nie jest latwo manewrowac z predkoscia 6 km/h, a nastepnie na omijaniu przeszkody z hamowaniem i bez.

 

Czy te bramki są podkręcone? W Polsce są podkręcone względem siebie o 50 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instruktor, a nie ma pojecia, czym jest przeciwskret. Doucz sie i dopiero sie wypowiadaj.

 

KS, proszę daruj sobie epitety.

Moderator.

 

 

 

 

Poraz kolejny

 

w ktora strone skrecasz kiuerownice krecac 8-mke gdy jedziesz w lewo ?

 

Odpowiesz ?

 

Jak nie to ponownie, spadaj na drzewo bo z amatorem nie zamierzam dalej prowadzic dyskusji, zrob najpoierw PJ a potem ...

 

I nie wklajaj mi filmikow bo to nic nie daje, proste pytanie i prosta odpowiedz w jednym slowie, potrafisz czy nie ?

 

 

Tu masz filmik na ktorym cala twoja i twojego instruktora teoria lagla w gruzach no ale zawsze mozesz mi wskazac, gdzie tu byl przeciwskret !

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=i6-23HInNcA

 

:crossy:

 

 

 

Edytowane przez _Monter_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu?

 

 

co to znaczy podkręcone?

 

Podkręcone rozumiem tak, że wewnętrzne słupki bramek slalomu nie są ustawione w linii prostej. W Polsce punkty umieszczenia pachołków podkręcają slalom o 20 cm. Czasem wzajemne przesunięcie/podkręcenie bramek jest większe bo pachołki położone są niechlujnie. W Niemczech slalom wolny wygląda chyba nieco inaczej, a pachołki są ustawione w linii. Tego nie jestem pewien, pewnie KS wyjaśni sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafika z Word`u Konin:

 

Plac%20manewrowy%20kat.A.jpg

 

Grafika z jakieś szkoły nauki jazdy:

 

egzamin_kat_a_przejazd_miedzy_bramkami.j

 

 

Który schemat jest aktualny ?

 

 

Tak nieśmiało czytam co tu wypisujecie i nic mądrego nie napiszę bo kilka dni temu miałem dopiero 3-cie spotkanie na placu - czyli 5 i 6h jazdy.

Swoje latka mam ale nigdy nie miałem okazji jeździć na niczym z manualem :tongue: Nigdy.

Całe życie na małych skuterkach...

 

Po raz PIERWSZY W ŻYCIU (!) siedziałem na motocyklu 650 :ph34r: - po 15-20min ósemka i wolny slalom (w wersji pachołki minimalnie podkręcone) zaczął elegancko wychodzić.

Nie wiem jak są ustawione obroty w tym moto bo nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego szukacie na stronach OSK ,a nie w WORD.

http://www.word.poznan.pl/egzaminy/praktyczny/przebieg-zasady-egzaminu/

Oczywiście z tego co rysiekkk podałeś to druga opcja slalomu jest poprawna.

 

Wracając do Waszej dyskusji.

Jest ona co najmniej bezsensowna. Pominę epitety, które nie powinny się tutaj znajdować, na rzecz merytorycznych argumentów.

Przede wszystkim dlatego, że obaj macie częściowo racje.

 

Wywód o USA i innych krajach jest nie na miejscu. Stwórzcie osobny temat i tam sobie podyskutujcie o tym. Przypominam, że ten temat jest o slalomie wolnym w Polsce.

 

ks-rider

Na filmiku, który pokazałeś nie ma przeciwskrętu i nie powinno go wręcz tam być. Gościu już startuje ze skręconą kierownicą i z już pochylonym motocyklem.

 

 

Wracając do przeciwskrętu ciekawi mnie co rozumiecie przez to pojęcie i kiedy go używamy a kiedy nie.

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocyklowa.blogspot.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwskret wystepuje tylko i wylacznie w przypadku dy pojazd osiagnal predkosc stabilna czy li gdy aby pojechac w lewo pchasz kierownice w lewo.

 

:crossy:

 

ks-rider

 

Na filmiku, który pokazałeś nie ma przeciwskrętu i nie powinno go wręcz tam być. Gościu już startuje ze skręconą kierownicą i z już pochylonym motocyklem.

Przeciez mlody gniewny i jego filmiki twierdzi, ze przecwskret wystepuje w kazdej formie gdy chodzi o zmiane kierunku.

 

a na moje pytanie nei jest jednak w stanie odpowiedziec, pytanie dlaczego `

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwskret wystepuje tylko i wylacznie w przypadku dy pojazd osiagnal predkosc stabilna czy li gdy aby pojechac w lewo pchasz kierownice w lewo.

 

:crossy:

 

 

Przeciez mlody gniewny i jego filmiki twierdzi, ze przecwskret wystepuje w kazdej formie gdy chodzi o zmiane kierunku.

 

a na moje pytanie nei jest jednak w stanie odpowiedziec, pytanie dlaczego `

 

:crossy:

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem "pchasz kierownicę w lewo". Jeżeli chcesz skręcić w lewo, czyli chcemy spowodować aby motocykl pochylił się na lewą stronę to pchamy lewą manetkę do przodu czyli tak na prawdę lekko kierownica skręca w prawą stronę.

Najlepiej jest to widoczne właśnie przy prędkości stabilnej od mniej więcej 20km/h i wtedy świadome używanie przeciwskrętu jest często potrzebne np do ominięcia szybko przeszkody/dziury ale również w trakcie jazdy po zakręcie kiedy już jesteśmy pochyleni a chcemy zacieśnić zakręt i mocniej pochylić moto.

 

Interesuje mnie jeszcze Twoje stwierdzenie aby nie mylić przeciwskrętu z inicjowaniem skręcania. Możesz rozwinąć tą myśl ?

 

Aha... ten Gość na Twoim filmiku nie zmienia kierunku jazdy, on startuje już ze skręconą kierą i pochylonym moto.

Edytowane przez adam_tomasz

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocyklowa.blogspot.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest to widoczne właśnie przy prędkości stabilnej od mniej więcej 20km/h i wtedy świadome używanie przeciwskrętu jest często potrzebne np do ominięcia szybko przeszkody/dziury ale również w trakcie jazdy po zakręcie kiedy już jesteśmy pochyleni a chcemy zacieśnić zakręt i mocniej pochylić moto.

Z tym, ze predkosci stabilnej nie osiagniesz jeszcze przy 20 km/h, od 30 km/h juz predzej.

 

Inicjacja skretu potrzebna jest aby zainicjowac zmiane kierunku jazdy. Aby motocyl zostal wybity ze stabilnej jazdy na wprost trzeba go z tej stabilizacji wybic a to robi sie wlasnie inicjowaniem skretu. Przeciowskretjest kolejnoscia inicjacji skretu.

 

Dlatego niejest mozliwe robienie 8-mki z przeciwskretem ale jak sie niema pojecia o terminologi, fizyce, silach i procesach to sie pozniej retynizmy wypisuje.

 

Co do filmiku ktory zamiescilem to i owszem, ale mlody gniewny twierdzil, ze przeciwskret jast zawsze wszemobecny a niestetynie jest.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Podkręcone rozumiem tak, że wewnętrzne słupki bramek slalomu nie są ustawione w linii prostej. W Polsce punkty umieszczenia pachołków podkręcają slalom o 20 cm. Czasem wzajemne przesunięcie/podkręcenie bramek jest większe bo pachołki położone są niechlujnie. W Niemczech slalom wolny wygląda chyba nieco inaczej, a pachołki są ustawione w linii. Tego nie jestem pewien, pewnie KS wyjaśni sprawę.

no to 50cm czy 20cm? "podkręcenie" to chyba mało adekwatne wyrażenie na przestawienie słupków ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, ze predkosci stabilnej nie osiagniesz jeszcze przy 20 km/h, od 30 km/h juz predzej.

 

Inicjacja skretu potrzebna jest aby zainicjowac zmiane kierunku jazdy. Aby motocyl zostal wybity ze stabilnej jazdy na wprost trzeba go z tej stabilizacji wybic a to robi sie wlasnie inicjowaniem skretu. Przeciowskretjest kolejnoscia inicjacji skretu.

 

Dlatego niejest mozliwe robienie 8-mki z przeciwskretem ale jak sie niema pojecia o terminologi, fizyce, silach i procesach to sie pozniej retynizmy wypisuje.

 

Co do filmiku ktory zamiescilem to i owszem, ale mlody gniewny twierdzil, ze przeciwskret jast zawsze wszemobecny a niestetynie jest.

 

:crossy:

 

Zaciekawiasz mnie swoimi wypowiedziami coraz bardziej... jak w takim razie wg Ciebie wygląda kolejność zdarzeń w momencie jak chcesz skręcić ? Bo wg tego co piszesz najpierw wybijasz motocykl ze stabilizacji (inicjujesz skręt) a potem stosujesz przeciwskręt no i co dalej ?

Jeżeli tak, to jak wygląda wybicie ze stabilizacji a jak przeciwskręt, który następuje później w tej sytuacji ?

Edytowane przez adam_tomasz

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocyklowa.blogspot.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...