Skocz do zawartości

Wywalenie dętki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej - macie jakieś doświadczenie w tej materii?

 

Przyznam że do rozkminy zainspirował mnie ten szuwaks:

 

https://www.amazon.com/Slime-10009-Tubeless-Tire-Sealant/dp/B000BOC2E2

 

 

Jeśli to faktycznie tak działa to myślę że możnaby tego używać zamiast moussa. Tylko właśnie najpierw trzeba "przerobić" felgę pod opony bezdętkowe.

 

Znalazłem taki filmilk - co myślicie?

 

 

Mnie nie podoba się jedna rzecz - że dał klej do szyb na ściankę opony. Potem będzie problem ze zdjęciem. Ale poza tym podoba mie się ta koncepcja.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limo a ty na musie masz crf ?

 

ja w xr w sumie wcale tak często kapci nie łapałem ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limo a ty na musie masz crf ?

 

ja w xr w sumie wcale tak często kapci nie łapałem ....

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

 

Gdzieś kiedyś widziałem gotowe kity do montażu na felgi szprychowe. Wyglądało to jak taki fartuch na felgę wklejany z zaworem

https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_detkowe_bezdetkowe.aspx

 

Hmm, nie działa link. Ale najlepiej jakby ktoś podrzucił jakieś domowe patenty, tak po taniości ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

 

 

Hmm, nie działa link. Ale najlepiej jakby ktoś podrzucił jakieś domowe patenty, tak po taniości ;)

coś się zpendoliło w tym linku generalnie nazywa się to getto tubeless

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekrzywiający się wentyl jest kilka patentów. Przede wszystkim trzeba dobrze założyć i dokręcić trzymak (na dwa razy, żeby nie zerwać gwintu). Druga sprawa to montować oponę na płyn do mycia okien, który szybko wysycha i nie powoduje ślizgania się opony na obręczy. Trzecia sprawa to ustawiać wentyl w położeniu lekko przekoszonym w odwrotną stronę, niż się będzie przekaszał podczas jazdy. No i czwarta sprawa: nigdy nie dokręcać nakrętką wentyla, żeby mógł się swobodnie przekosić bez wyrywania dętki. No i wiadomo, montować tylko dętki grube > 3,5 mm i jeździć na ciśnieniu >0,8 bara (ja jeżdżę na 1,2 bara i ani jednego kapcia od kilkuset godzin).

IMHO dętki najlepsze, bo musy wychodzą drogo i dają słabe czucie w motocrossie. Może do lasu tak, ale w MX idzie się na większej dynamice i mało ludzi używa musy. Tubliss dobry patent, ale bardzo drogo wychodzi.

No i wymiana dętki to moment, a wymiana musa albo tublissa to trochę gorsza zabawa i jebanie się w smary.... nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel każdy nypel szprychy władował silikonu uszczelki na równo z felgą i wentyl wkręcił.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

IMHO dętki najlepsze, bo musy wychodzą drogo i dają słabe czucie w motocrossie. Może do lasu tak, ale w MX idzie się na większej dynamice i mało ludzi używa musy. Tubliss dobry patent, ale bardzo drogo wychodzi.

 

ciekawe u mnie większość lata na musach :D

mus ma milion wad ale ma jedną zajebistą zaletę z punktu widzenia jakiegokolwiek ścigania się -nie da się go zabić w trakcie wyścigu , nawet gałąź ci się wbije to wyrwiesz i pojedziesz dalej , wentla też nie utniesz bo go nie ma , a jak ktoś lata pro z naciskiem na jakiś wynik to nie może sobie pozwolić na nieukończenie wyścigu albo zamykanie stawki bo złapał flaka a w mx też ucięcia wentla się zdarzają sam byłem świadkiem ...

 

 

(ja jeżdżę na 1,2 bara i ani jednego kapcia od kilkuset godzin).

 

ja ładowałem 2 bary ze względu na częste przeloty po asfalcie żeby się kostka tak nie darła , jeden trzymak i 3 razy w ciągu chyba 2 lat urwałęm wentla w tym 2 razy w michelince 4mm za prawie 100 zł sztuka ( myślałem że się pochlastam ) a xr600 to muł bagienny przy jakkimkolwiek 450 więc 1.2 gwarancji nie daje ........

 

 

Druga sprawa to montować oponę na płyn do mycia okien, który szybko wysycha i nie powoduje ślizgania się opony na obręczy.

 

broń boże niech komuś nie wpadnie do głowy używanie smalcu jak stosują wulkanizacje do samochodowych kół bezdętkowych , kumpel tak zrobił , fakt oponę zakłada się bajecznie ale ten smalec wolno schnie i efekt jest taki że urwał wentyl mimo trzymaka po pierwszych kilometrach bo się opona poślizła na feldze , a później znowu złożył na to samo to jak po pół roku chciał zdjąć oponę to myślał że kątówką będzie to robił , bo to jak zaschnie to skleja i uszczelnia .....

 

płyn do mycia szyb najlepszy :D

 

 

Ale ogólnie chcę mieć z takimi tematami spokój i nie martwić się że przez kapcia stracę cały dzień.

 

2 dobre łyżki , płyn do mycia szyb , zapasowa dętka i klucze żeby koło odkręcić wozić ze sobą w aucie , chwila moment i zmieniasz :D

albo z racji że nie latasz po asfalcie mus , tylko wtedy kup nowy a nie wymiętoloną używkę z olx , znajdź kogoś kto go dobrze założy i przez jakiś czas spokój , tylko potem zdjęcie horror :D

 

 

Nie na dętce, a Fis ostatnio zauważył że mam przekrzywiony wentyl. Muszę sie tym zająć bo jeszcze chwila i się urwie.

 

spuść powietrze do zera i ją lekko przesuń

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

broń boże niech komuś nie wpadnie do głowy używanie smalcu jak stosują wulkanizacje do samochodowych kół bezdętkowych , kumpel tak zrobił , fakt oponę zakłada się bajecznie ale ten smalec wolno schnie i efekt jest taki że urwał wentyl mimo trzymaka po pierwszych kilometrach bo się opona poślizła na feldze , a później znowu złożył na to samo to jak po pół roku chciał zdjąć oponę to myślał że kątówką będzie to robił , bo to jak zaschnie to skleja i uszczelnia .....

 

płyn do mycia szyb najlepszy :D

 

Do zmiany opon używam wyłącznie pasty do opon. Wentyl ostatnio urwałem w 2013, a zajeżdżam 2-3 zestawy opon rocznie, plus kilka dziur po drodze. Jeżdżę po Karkonoszach na ciśnieniu 0,4-0,8 bara, w oponie jeden trzymak (wymieniany co 2 sezony mniej więcej).

 

Teraz przesiadam się na tublissy, założę to zdam relację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...