GENAS_PMI Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam, posiadam Husqvarnę TC 250 w 4-suwie. Jest to motocykl typowo torowy. Raczej kiepsko nadaje się na jazdę enduro po lesie.Chciałbym zasięgnąć wiedzy na temat modyfikacji napędu. Chodzi mi przede wszystkim o zmianę przełożeń. Czy coś takiego jest w ogóle możliwe? Jakaś przeróbka w skrzyni biegów? Otóż problemem w tym sprzęcie jest mała prędkość przelotowa nawet na 5 biegu. Kolega jadący na KTM ma dopiero 4 bieg (z 6-ściu) natomiast u mnie jest już 5 bieg i odkręcenie gazu powoduje szybką odcinkę przez co silnik trochę się katuje. Wydaje mi się, że ma dużo krótsze przełożenia w skrzyni. Na tor nigdy nie zamierzam wyjeżdżać. Co prawda jeżdżę po lasach pokonując przeszkody wolnym tempem, jednak gdy wyjeżdżamy na prostą w kilka osób, to ja zostaję z tyłu bo szkoda mi kręcić na max obroty na piątce. Trochę ciężki temat, ale myślę, że do zrozumienia. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez GENAS_PMI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Jedyne co możesz zrobić, to zmienić zębatkę napędu na mniejszą (mniejszą ilość zębów) i skrócenia łańcucha bądź jego wymiany. Najlepiej skontaktuj się z jakimś dobrym serwisem motocykli offroudowych w tej sprawie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GENAS_PMI Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 To też jest jakaś opcja, chociaż chciałbym mieć pewność, że nie straci na przyspieszeniu, w takim sensie, żeby dało się jeszcze spokojnie pokonywać strome podjazdy itp.Ciekawi mnie dlaczego w tym modelu zastosowali takie rozwiązanie, bo inne maszyny torowe jednak chyba nadają się też do enduro. Gdybym o tym wiedział przed zakupem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Jeśli silnik ten sam co KTM SXF250, to pamiętaj, że wymiana tłoka z pierścieniami- to element serwisowania, należy to do normalnych działań, jak serwis luzu zaworowego... Jak napisałem w innym temacie, nie radzę jeździć nierejestrowanym motocyklem "po lasach"....bo może to kosztować nie tylko $$$, ale i mnóstwo nerwów i straconego czasu na ciąganie się po sądach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GENAS_PMI Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 TC ma zupełnie inny wygląd zewnętrzny, cały silnik jest dużo mniejszy niż np. w Japończykach, możliwe, że dla zbicia wagi. Akurat jestem po remoncie silnika. Motocykl kupiłem w lutym, zrobiłem 5 mth i pękł korbowód. Także jestem aktualnie 10 mth po remoncie (tłok, pierścienie, korbowód itp). Jak napisałem w innym temacie, nie radzę jeździć nierejestrowanym motocyklem "po lasach"....bo może to kosztować nie tylko $$$, ale i mnóstwo nerwów i straconego czasu na ciąganie się po sądach.. Oczywiście, ma się rozumieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1qazse4 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 sprawdz gearingcommander.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.